انواع پلو و چلوانواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلیغذاهای گوشتی

دستور پخت هویج پلو با گوشت

هویج پلو یکی از غذاهای مورد علاقه ایرانیان با هویج ، برنج و گوشت است. هیچ مواد اضافه ای برای خرید ندارید. میتوانید آن را برای ناهار و شام تهیه کنید و در کنار دوستان و خانواده خود لذت ببرید. دستور پخت ساده ای دارد و همچنین طعم بی نظیری. بری آشنایی با دستور پخت هویج پلو با گوشت مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

هویج پلو

دستور پخت هویج پلو با گوشت

مواد لازم:

1 عدد پیاز ، نازک خلال شده
½ فنجان کره
گوشت خورشتی مکعبی خرد شده 454 گرم
½ قاشق چای خوری پودر دارچین
½ قاشق چای خوری نمک
2 فنجان هویج رنده شده
2 فنجان آب
3 قاشق غذاخوری شکر
2 فنجان برنج دانه بلند
1 قاشق غذاخوری کره در صورت لزوم

دستور پخت:

پیاز را با کره در ماهیتابه  روی حرارت متوسط حدود 5 دقیقه تفت دهید تا شفاف شود. پیاز را از ماهیتابه برداشته و روغن اضافه آن را بگیرید. گوشت را با دارچین و نمک طعم دهید. در ماهیتابه همراه با باقی مانده کره از هر طرف 3 تا 4 دقیقه بپزید تا قهوه ای شود. گوشت را به قابلمه کوچکی منتقل کنید و کره را در ماهیتابه بگذارید بماند. هویج را به ماهیتابه اضافه کرده و بپزید تا کمی قهوه ای شود ، حدود 5 دقیقه. هویج را در یک کاسه بریزید. تابه را کنار بگذارید.

به گوشت آب اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید. حرارت را کم کنید و بگذارید تا آرام ، 30 تا 40 دقیقه بپزد. گوشت را برداشته و با پیازها مخلوط کنید. 1 پیمانه آب غذا را در تابه ای که برای پخت سبزیجات و گوشت استفاده شده است، بریزید. شکر اضافه کنید و مخلوط کنید تا کاملا حل شود. سس را کنار بگذارید. در حالی که گوشت در حال پخت است ، برنج را چندین بار با آب گرم بشویید تا نشاسته آن گرفته شود. سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه خیس کنید.

6 فنجان آب را در قابلمه بزرگ که مقداری نمک به آن اضافه کرده اید، بجوشانید. برنج را به آب در حال جوش اضافه کنید. بجوشانید ، گاهی اوقات هم بزنید تا از چسبیدن برنج به هم جلوگیری شود ، حدود 5 تا 10 دقیقه. سپس آبکش کنید.

کف یک قابلمه را با کره یا روغن چرب کنید و روی آن را با چند لایه برنج ، مخلوط گوشت و پیاز و هویج بپوشانید. روی آن سس بریزید. زیر درب قابلمه را با یک حوله آشپزخانه تمیز بپوشانید و محکم روی قابلمه قرار دهید تا رطوبت آن جذب شود. آن را روی حرارت ملایم بپزید تا ته دیگ آن ترد شود ، حدود 30 دقیقه ، اغلب چک کنید تا از سوختن جلوگیری شود.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا