آشپزی امروز سر آشپزانواع پلو و چلوتازه های آموزش انواع غذاهاغذاهای اصلی

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری دهم( قارچ پلو با گوشت)

طرز تهیه انواع پلو و چلو-سری دهم

( قارچ پلو با گوشت)

ashpaziha

قارچ خرد شده  2 لیوان  .  برنج 3 لیوان  .  پیاز 2 عدد  .  گوشت چرخ کرده 150 گرم  .  ذرت پخته 1/2 لیوان

دارچین 1 قاشق چایخوری  .  زعفران دم کرده 2 قاشق چایخوری  . روغن و نمک و فلفل مقدار لازم

طرز تهیه : برنج را 30 دقیقه در آب و نمک خیس دهید سپس بهمراه چند لیوان آب و مقداری نمک داخل قابلمه بریزید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و آبکشی کنید ( باید زمانی برنج را آبکشی کنید که وقتی دانه برنج را میان دو انگشت میفشارید مغز برنج کمی خام و اطراف ان نرم باشد ).

داخل ماهیتابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید ، پیازها را خرد کنید و در روغن تفت دهید تا نرم شود سپس گوشت چرخ کرده ، ذرت پخته و دارچین را اضافه کنید و تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند.

پس از اینکه رنگ گوشت تغییر کرد قارچ های خرد شده را اضافه کنید و تفت دهید تا قارچ ها نرم شوند سپس نمک و فلفل بزنید و از روی حرارت بردارید تا مایه قارچ خنک شود ( مایه قارچ باید خنک شود تا در زمان پخت برنج را خمیر نکند ).

داخل قابلمه کمی روغن بریزید و ته دیگ دلخواه را بچینید ( نان نازک یا سیب زمینی ) ، کمی برنج آبکش شده بریزید و روی ان مایه قارچی که خنک شده است اضافه کنید و به همین صورت قابلمه را پر کنید.

حرارت را زیاد کنید تا برنج بخار کند ، نصف آب را با مقداری روغن و زعفران مخلوط کنید و روی برنج بدهید و با چنگال کمی برنج را مخلوط کنید سپس حرارت را کم کنید و دم کنی را بگذارید و اجازه دهید برنج دم بکشد سپس در دیس بکشید و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا