تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلیگیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص دارویی لیمو

طبیعت لیمو سرد است. ویتامینهای لیمو: A , C. مواد معدنی لیمو: کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک، روبیدیم. خواص دارویی لیمو: ضد خارش و سوزش پوست و دستگاه تناسلی است. برای بیماری‌های عفونی و بخصوص سرماخوردگی، روماتیسم، کمر درد و شنهای کلیه و مثانه مفید است. برای آشنایی بیشتر با خواص دارویی لیمو ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آشنایی با خواص دارویی لیمو

خواص دارویی لیمو

اسید اوریک خون را کاهش داده و آن را رقیق می سازد. دستگاه گوارش و دفع ادرار را ضد عفونی می کند و برای جوشهای صورت، دمل، آکنه و بیماری های پوستی و تبخال مفید است. خوردن آبلیمو عطش و تشنگی را فرو نشانده و وزن بدن را کاهش می دهد. اسهال را برطرف می سازد به علت وجود مواد رادیواکتیو در لیمو از پیری و کهولت جلوگیری کرده و رگهای بدن را تمیز می سازد.

برای کسانی که عرق نمی کنند، خوردن آبلیمو با عسل قبل از صبحانه مفید است. آب لیموترش خون را رقیق و زخم های گلو را بهبود بخشیده و خاصیت میکروب زدایی دارد و برای درمان دیفتری مفید است. اگر احساس می‌کنید در حال سرما خوردن هستید، در آن روز چند لیوان شربت آبلیمو بنوشید. مالیدن آب لیمو بر روی پوست برای تقویت و جلا دادن مفید است.

دیگر خواص لیمو:

مالیدن آب لیمو بر روی پوست سر و مو از ریزش موی سر جلوگیری می کند. نوشیدن آب لیمو حالت تهوع را برطرف می سازد. آبلیموی تازه تب روده را برطرف میسازد. آبلیمو باعث سهولت تنفس شده و ذات الریه را از بین می‌برد. جهت دفع سموم از بدن مانند سمبل ناشی از نیش خوردگی توسط حشرات و خزندگان، مقداری پنبه را با آبلیمو آغشته کرده و بر روی محل نیش زدگی قرار دهید.

آبلیمو درد های شکمی و کلیه ها و صفرا درمان نموده و برای واریس، اگزما، نیفوس، سرخک، آبله مرغان و مخملک مفید است. بیماری های مربوط به مغز و اعصاب با آبلیمو درمان میشود. کسانی که ناراحتی های گوارشی دارند باید از لیمو شیرین استفاده کنند.

آب لیمو خاصیت اکسیداسیون دارد و برای جلوگیری از فساد سریع مواد غذایی می توان به کار برد. تخمهای لیمو خاصیت کرم کشی دارند. لیموشیرین گلبول های سفید خون را تقویت کرده و در بهبود بسیاری از بیماری های ویروسی اثر قابل توجهی دارد. لیمو ملین بوده و صفرا اضافه بدن را دفع میکند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا