غذاهای اصلی

طرز تهیه خورش ماست با عسل مجلسی، خوشمزه و اصیل

برای پخت و طرز تهیه خورش ماست با عسل همراه ما باشید. این غذا از غذاهای اصیل شهر اصفهان است. در مراسمات زیادی از جمله عروسی به صورت پیش غذا سرو می شود. غذای مقوی و کاملی است و طعمی شیرین دارد. اگر طعم شیرین را می پسندید این غذا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. گوشتی که در آن استفاده می شود گوشت گردن گوسفندی است. در صورت تمایل می توانید از گوشت بوقلمون یا مرغ نیز استفاده کنید.

مواد لازم برای تهیه خورش ماست با عسل

پیاز۱ عدد
شکرنصف پیمانه
گلاب۱ قاشق سوپ خوری
مغز گردو۱ قاشق غذا خوری
خلال بادام۱ قاشق غذا خوری
ماست پرچرب شیرین۳ پیمانه
گوشت گردن گوسفندی۲۵۰ گرم
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی
خلال پسته و زرشکبه مقدار کافی

طرز تهیه لگیمات با ماست ترد و خوشمزه

خورش ماست با عسل

طرز تهیه خورش ماست با عسل

مدت زمان پخت ۶۰ دقیقه می باشد.

  1. مرحله اول

    در ابتدا گوشت گردن را درون یک قابلمه روحی قرار می دهیم. پیاز ها را شسته و به دو تیکه قسمت می کنیم و درون قابلمه می گذاریم.

  2. مرحله دوم

    زرد چوبه را درون قابلمه ریخته و آب اضافه می کنیم تا جایی که روی گوشت را بگیرد. سپس به مدت ۳ ساعت روی شعله ملایم می گذاریم بپزد.

  3. مرحله سوم

    پس از پختن گوشت، آن را از قابلمه بیرون می آوریم. استخوان ها را از گوشت ها جدا می کنیم. گوشت ها را به صورت ریش ریشی در می آوریم و درون یک قابلمه می ریزیم.

  4. مرحله چهارم

    سپس گوشت را با گوشت کوب تا وقتی که کش دار و سفید شود می کوبیم. ماست را داخل یک قابلمه ریخته و بر روی شعله ملایم می گذاریم و مقدار کمی شکر به آن می افزاییم.

  5. مرحله پنجم

    ماست را باید مدام هم بزنید تا ماست غل بخورد. و بعد از غل خوردن ماست گوشت ها را اضافه می کنیم تا جایی که یک ترکیب یکدستی داشته باشیم.

  6. مرحله ششم

    مغز گردوها را به صورت تکه های کوچک دربیاورید. سپس همراه با خلال بادام و زعفران درون خورش ماست می ریزیم. بعد از آن نمک و گلاب را نیز اضافه می کنیم. بعد از کش دار شدن از روی حرارت بر می داریم و با خلال بادام و زرشک تزئین می کنیم. 

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا