تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت سینی چرمی مخصوص وسایل کوچک

آموزش ساخت سینی چرمی مخصوص وسایل کوچک

 

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (1)

این سینی چرمی را درست کنید ( و کلیدها، سکه ها و وسایل مختلف خود را در آن نگه دارید )

یک سینی پرکاربرد تزئینی برای کلیدها، سکه ها و تمام چیزهای مختلفی که در دفتر و یا ورودی خانه تان نیاز دارید که جمع و جور شوند، درست کنید.

احتمالا تنها چند ثانیه طول خواهد کشید که قبل از بیرون رفتن از در، عینک های آفتابی، کلیدها و گوشی هایتان را از اطراف منزل جمع کرده و در آن قرار دهید. ما قبل از اینکه برای ورودی خانه، میز کنسول درست کنیم، یک مکان که مختص نگهداری این طور خرده ریز ها باشد نداشتیم، و خیلی زود متوجه شدیم که یک جور وسیله احتیاج داریم که نظم دهنده ی وسایل ما باشد و به گونه ای باشد که بتوان این وسایل را در آن جای داد. در نهایت این فکر ما منجر به ساخت این سینی چرمی شد که به کنسول ورودی ما زندگی می بخشید و امروز می خواهیم ساخت این سینی ساده و شیک که با استفاده از قطعه ای از یک تکه چرم و تعداد انگشت شماری پرچ درست می شود را با شما به اشتراک بگذاریم.

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (2)

وسایل لازم :

یک قطعه چرم طبیعی و یا مصنوعی

پانچ چرم (اختیاری)

چاقوی دستی

پرچ های دو درپوشه

تنظیم کننده ی پرچ

چکش یا پتک

خط کش

 

ما یک تکه نسبتا بزرگ از یک چرم فاخر قهوه ای از پوست گاو از فروشگاه محلی عرضه کننده ی صنایع چرمی انتخاب کردیم که ضخامتی در حدود 2 میلی متر دارد و انعطاف پذیر اما در عین حال محکم است و برای ساخت یک سینی محکم بسیار مناسب است. اکثر مغازه های فروش محصولات چرمی یک قطعه ی بزرگ چرم تکه شده مثل این مورد دارند که می توانید از آنها در خواست کنید. اگر یک تصویر از نتیجه ی نهایی کار، در موبایل خود داشته باشید این میتواند به کارشناسان فروشگاه کمک کند تا برای خرید شما را در مسیر صحیح راهنمایی کنند. اگر دسترسی محلی به ضایعات چرم ندارید، می توانید به صورت آنلاین آن را سفارش دهید و یا مناسب است که از چرم مصنوعی و یا نمد های صنعتی استفاده کنید.

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (3)

ابتدا در مورد اینکه نا چه حد میخواهید سینی چرمی شما بزرگ باشد تصمیم بگیرید، و بعد قطعه ی چرم را اندازه گیری کنید، و پیش از برش دادن، چند اینچ از هر چهار طرف آن به صورت اضافه در نظر بگیرید. مقداری که به هر طرف اضافه می کنید در واقع حکم دیواره های سینی شما را دارد که احاطه کننده ی زمینه ی شماست. به عنوان مثال ما یک زمینه ی 6 اینچ در 6 اینچ در نظر گرفتیم و بنابراین یک مربع 7 اینچ در 7 اینچ از قطعه ی چرمی اندازه گیری کردیم و برش دادیم.

پس از اندازه گذاری، چرم را در راستایی صاف، با کمک گرفتن از خط کش، با چاقوی دستی تیز برش دهید تا یک برش دقیق و تمیز بدست بیاید. اگر تاکنون با چرم کار نکرده اید، روی یک قطعه چرم بلا استفاده تمرین کنید تا تسلط پیدا کنید.

اگر هرگونه ریش شدگی و کرک اضافه در پوسته ی دور قطعه ی بریده شده ی چرم دیده می شود، آن را بکنید تا لبه های تمیزی داشته باشید.

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (4)

نکته: اگر تکه چرم شما چروک و یا چین خوردگی و تا دارد، می توانید با استفاده از یک اتو که روی درجه ی حرارت کم تنظیم شده است و یک تکه کاغذ که بین اتو و چرم قرار داده اید، آن را صاف کنید. ( ما از یک کاغذ قهوه ای که کیسه ی خرید از فروشگاه بود استفاده کردیم. )

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (5)

 

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (6)

یک گوشه از چرم مربعی خود را جمع کنید و مانند یک چین متقارن آن را تا بزنید. بسته به اینکه کدام روی چرم را برای قسمت بیرونی سینی در نظر گرفته اید، گوشه ها را تا بزنید. ما دوست داشتیم سمت نرم تر چرم، داخل سینی قرار بگیرد. بعد یک سوراخ در هر دو لایه ی تا خورده ی چرم پانچ کنید که در حدود 2/1 اینچ باشد و با استفاده از نوک تیز چاقویتان و یا یک دستگاه پانچ چرم و چکش این کار را انجام دهید.

برای این کار، ما از یک دستگاه پانچ چرم به سایز 0-5/64- اینچ و پرچ دو درپوشه ی کوچک با سایز استاندارد، استفاده کردیم .

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (7)

 

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (8)

تنه ی پرچ را در هر دو لایه ی شکاف پانچ شده داخل کنید، ضربه ی آرامی بزنید تا از سمت دیگر بیرون بزند و آن را ببینید. روی آن یک درپوش بگذارید و روی یک سطح سخت، چند ضربه ی محکم با چکش روی درپوش بزنید تا بچسبد و تنظیم شود. این مرحله نیز از جمله مراحلی است که در صورتی که تجربه ی قبلی کار با پرچ ها را ندارید، باید روی ضایعات چرمی آن را تمرین کنید.

کار گذاشتن پرچ ها را روی هر چهار گوشه ی چرم تکرار کنید. ممکن است بعد از یاد گرفتن این کار کمی اعتیادآور شود!

Education-build-tray-leather-for-appliances-small (9)

وقتی در چهار گوشه ی کار نصب پرچ ها را انجام دادید، تقریبا می توان گفت سینی شما آماده است. اکنون زمان آن است که تا مکان ایده آلی برای این پاکت که برای وسایل در هم و بر همتان درست کردید، پیدا کنید.

ما سینی خود را در ورودی خانه مان قرار دادیم تا به کلید ها و سکه ها و هر وسیله ی دیگری که نیاز داریم سریعا در جایی قرار بدهیم، نظم ببخشد. در غیر این صورت ممکن است به صورت پراکنده سراسر میز کنسول جدید ما را پر کنند.

می توانید سینی های متعدد در ابعاد مختلف برای جاهای مختلف خانه بسازید. نه تنها که برای ورودی منزل، بلکه به عنوان جعبه ی  روی میز پا تختی، جعبه ی  جواهرات و یا برای روی میز کار شما نیز بسیار پرکاربرد خواهد بود. همچنین برای هدیه مفید می باشند، بنابراین این کاردستی را برای تعطیلات یا جشن تولد بعدی در لیست خود قرار دهید.

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا