ولنتاین

طرز تهیه ژله قلبی شکل با گیلاس ویژه ولنتاین

طرز تهیه ژله قلبی شکل با گیلاس ویژه ولنتاین

ژله قلبی شکل با گیلاس گِلَسه

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine (2)
این ژله خیلی خیلی خوشمزست !!
و میتونه یکی از گزینه ها برای دسر ولنتاین باشه البته اگه به شکل قلب درستش کنید. خیلی سریع درست میشه و فوق العاده هم آسونه
مطابق تصویر؛ میبینید که دو لایه ژله داریم سفید و قرمز که در وسطش گیلاس گلسه هست.
گیلاس گِلَسه یا Glacé Cherries که این کلمه گلسه در اصل فرانسویه و به معنای یخ زده هست ولی در شیرینی پزی به میوه های شکری شده و شفاف گفته میشود. همینجا باید بگم اصلا طعم گیلاس نمیده کمی مزه بادام هم میده و اگر طعمش را دوست ندارید میتونید حذفش کنید فقط شکل ژله ساده تر میشه همین…

مواد لازم :
آب سرد 1 پیمانه (1/2 پیمانه برای ژله قرمز و 1/2 برای ژله سفید رنگ)
آب جوش 1 و 1/2 پیمانه
ژله گیلاس 1 بسته
شیر نارگیل 1/2 پیمانه
شکر 4 ق غ
پودر ژلاتین 1 بسته 7 گرمی یا 1 ق چ
گیلاس گلسه 12 عدد
کاتر قلب شکل

برای درست کردن ژله سفید و قرمز میتونید از هر نوع طعم ژله ای که دوست دارید استفاده کنید ولی پیشنهاد میکنم تا جایی که امکان داره ژله گیلاس و شیرنارگیل استفاده کنید چون طعمش با گیلاس گلسه شده کاملا همخوانی داره ولی اگر از گیلاس استفاده نمیکنید میتونید با ژله توت فرنگی، رزبری ژله قرمز را درست کنید و برای ژله سفید هم از بستنی وانیلی، شیر،شیرعسلی ….

برای قالب این ژله چندین گزینه داریم
میتونید از قالب مافین استفاده کنید و ژله ها را تک تک داخل هر قالب بریزید و بعد با کاتر قلب قالب بزنید و حتما باید از قالبی استفاده کنید که از لحاظ ضخامت با ارتفاع قالب مافین یکی باشه
حالت دوم اینکه از قالب سیلیکونی قلبی شکل استفاده کنید که ساده ترین راه هست و نیازی به کاتر ندارید و حالت سوم اینکه داخل قالب مربع مخصوص براوونی ژله را درست کنید و بعدا قالب بزنید.
من عکس هر سه قالب را گذاشتم و خودم از روش سوم استفاده کردم که ببینید بدون داشتن قالب سیلیکونی قلبی هم میشه این ژله را درست کرد فقط کمی دقت و آرامش نیاز داره که خوب قالب بزنید.

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine

ابتدا 1/2 پیمانه آب معمولی یا گرم را به همراه 1/2 پیمانه شیر نارگیل داخل شیرجوش بریزید و پودرژلاتین را روی ان بپاشید و بگذارید به مدت یک دقیقه بماند و بعد بگذارید روی گاز با حرارت متوسط و هم بزنید تا حل بشه و بعد شکر را اضافه کنید و باز حرارت بدید و هم بزنید تا شکر هم کاملا حل بشه بعد شعله گاز را خاموش کنید و صبر کنید تا مخلوط کمی از داغی بیفته، بعد 1/2 پیمانه آب سرد را اضافه کنید.
داخل قالبی که انتخاب کردید را کمی چرب کنید میتونید از اسپری مخصوص استفاده کنید و بعد با دستمال آشپزخانه اضافه چربی را پاک کنید ( این چربی تاثیری در مزه ژله نداره فقط کمک میکنه راحت تر از قالب جدا بشه )
قالب را پر کنید و بگذارید به مدت 1 ساعت داخل یخچال تا ببندد. اگر از قالب مافین یا سیلیکونی استفاده میکنید داخل هر قالب کوچک را نصفه از ژله سفید پر کنید یادتون باشه ژله دو لایه هست.
گیلاسها را روی دستمال بگذارید تا خشک بشه و آب اضافیش بره و ته آنها را با چاقو ببرید تا صاف بایستد و وسط ژله سفید بگذارید.
اگر مثل من داخل قالب مربعی شکل ژله را درست کردید برای اینکه بدونید گیلاس را کجای قالب بگذارید که در وسط قلب باشه مانند تصاویر اول با کاتر جای قلبی که میخواهید بعدا قالب بزنید را تعیین کنید و گیلاس را در وسط آن بگذارید.
مرحله بعدی درست کردن ژله قرمز رنگ هست که داخل ظرفی 1 پاکت ژله گیلاس را با 1 پیمانه آبجوش مخلوط کنید و بگذارید به مدت نیم دقیقه داخل ماکروفر که حبابهای هوا زودتر از روی ژله از بین بره و بگذارید کمی خنک بشه و بعد 1/2 پیمانه آب سرد اضافه کنید.
وقتی ژله قرمز کاملا خنک شد؛ روی ژله سفید بریزید و بگذارید داخل یخچال تا ببنده حدودا 2 ساعت فکر کنم طول کشید تا بسته شد.
اما مرحله سخت کار قالب زدن ژله؛ اگر با احتیاط و آرامش اینکارو نکنید ممکنه ژله خورد بشه. پس ژله را به آرامی قالب بزنید (قالب را روی ژله بگذارید و آروم فشار بدید به پایین کمی صبر کنید بعد تا ته ببرید) و با چاقو یا اسپچولای کوچک یا کف گیر بیاریدش بیرون و اگر داخل قالب مافین درست کردید چون کوچیکتره اول بیاریدش بیرون بعد با کاتر قلب قالب بزنید.

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine (5)

 

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine (6)

 

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine (3)

 

Mode - preparation - Jelly - heart - shaped - with - Cherry - Specials - Valentine (4)++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

++++++++++++++

 

 

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا