تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه کیک لگو (آموزش تصویری)

طرز تهیه کیک لگو (آموزش تصویری)

کیک لگو “Lego”

Mode - supplying - cake - Lego - video (1)

قشنگ ترین بازی دوران بچگی برای من لگوبازی بود خاطرات خوش اون دوران هیچ وقت فراموش نمیشه هنوزم گاهی اوقات وقتی میرم توی فروشگاه به قسمت اسباب بازیها مخصوصا “Lego” مثل آهن ربا جذب اون میشم .
و این شد که به فکر افتادم کیکش رو درست کنم برای همین توی گوگل یه سرچی کردم و کلی عکس پیدا کردم و بالاخره کیکشم پختم.
اول از همه به یه کیک مستطیل نیاز داریم که بتونیم باهاش 4 تا دونه لگو درست کنیم 2 تا دونه 4تایی و 2 تا دونه 8 تایی
قالب کیک را از طول به 3 قسمت مساوی تقسیم کنید و یکی از قسمتها را هم به 2 قسمت دیگه تقسیم کنید میتونید در تصویر ببینید.

Mode - supplying - cake - Lego - video (2)

بعد از اینکه کیک را پختید کیک را وارونه کنید و بگذارید خنک بشه بعد دورش سلفون بکشید وداخل یخچال بگذارید چند ساعت حتی 1 روز تا سرد بشه چون هم برش دادنش راحت تره و کیک خورد نمیشه و هم اینکه خامه کشی روش راحت تر انجام میشه و بعد از اینکه کیک را 4 برش زدید اضافه های دور کیک و روی کیک را ببرید و کیک را صاف کنید.
برای خامه کشی این کیک میتونید از 4 رنگ خامه استفاده کنید. بعد از اینکه خامه را درست کردید که میتونید از روی این لینک طریقه کار با خامه ها خامه را درست کنید و یا اینکه از خامه صبحانه یا به اصطلاح معروف “پاکت صورتی ” استفاده کنید که من لینک دستور سایت شف طیبه را براتون میگذارم اون خیلی کامل توضیح داده طرز تهیه خامه فرم گرفته با خامه صبحانه میتونید از این لینک استفاده کنید.
بعد از اینکه خامه ها آماده شد در 4 کاسه مختلف خامه ها را تقسیم کنید ولی حواستون باشه برای دو برش کوچکتر یا همون خونه های 4تایی خامه کمتری نیاز داریم . با 4 رنگی که دوست دارید خامه ها را رنگ کنید یعنی با خلال دندون یه مقداری رنگ بردارید و داخل کاسه خامه بزنید و هم بزنید تا به رنگ دلخواهتون برسید.
اصل کار گردولویهای روی لگو هست که باید از مارشمالو سایز بزرگ استفاده کنید ولی باید با قیچی نصفشون کنید و برای اینکه به قیچی نچسبه اول قیچی را با اسپری مخصوص یا کمی کره چرب کنید.
برای لگوهای سایز بزرگ 4 عدد مارشمالو لازم داریم که وقتی نصفشون کنید 8 تا گردولی بهتون میده و برای لگوی سایز کوچک با 2 عدد مارشمالو میتونید 4 تا گردولی درست کنید.

Mode - supplying - cake - Lego - video (3)
مارشمالو را داخل کاسه خامه فرو کنید و با انگشت فشارش بدید و همه جاش رو خامه بمالید ” یه چیز عجیبی که بهش برخوردم اینه که وقتی مارشمالوها را داخل کاسه خامه میکردم خامه شل میشد و کاملا روان و دیگه چیزی به اسم خامه زده شده نداشتم.
کیک را هم خامه کشی کردید حالا باید مارشمالوها را روش بچینید یه 8 تا و یه 4 تا
اعتراف میکنم وقتی خامه رنگی میشه خامه کشیدن روی کیک و صاف کردنش خیلی سخت تر میشه خیلی و از نتیجه کار راضی نیستی ولی خوب شما میتونید از ایده اش استفاده کنید و قشنگتر خامه بکشید.

++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++

++++++++++++++++++++

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا