تازه های نکات آشپزی

چگونه بادمجان را کبابی کنیم

چگونه بادمجان را کبابی کنیم

طرز تهیه بادمجان کبابی روی گاز

کباب کردن بادمجان در فر

بادمجان دودی

How - eggplant - we grilled (1)


امروز به درخواست بعضی از شما عزیزان طرز کباب کردن بادمجون و پوست کندنش رو برای مصارف مختلف خصوصا برای میرزا قاسمی خدمتتون عرض می کنم.
اول از همه بگم که این بادمجون کبابی رو باهاش خیلی چیزهای خوشمزه ای می تونید درست کنید و حتی فریزش کنید برای مهمونی هاتون.
خوب حالا بریم سراغ شیوه کار
بادمجونهاتون باید از نوع درشت و کشیده و کمی تپل باشند. یعنی باید گوشت داشته باشند و خیلی نازک و قلمی و کوچولو نباشند که وقتی کباب شدنند چیزی ازش باقی بمونه.بادمجونها رو بشورید و خشک کنید. حالا تمام شعله های گازتون رو روشن کنید و بسته به اندازه شعله بادمجونها رو روشون بچینید.شعله کوچک یکی بزرگ دو یا سه تا.
کم کم بوی کباب شدن بادمجونها توی خونه می پیچه. چک کنید اگر که یه طرفشون کبابی شده بود حسابی طرف دیگرش و بالا و پایینش رو بگذارید تا کباب بشه.
یه سینی بزرگ بردارید و بادمجونهایی که حسابی پوستشون ور اومده و کباب شده رو توش بگذارید کمی بمونه تا از حرارت بیافته تا بتونید راحت تر پوستشون رو بکنید.بادمجون-کبابی البته می تونید زیر شیر آب هم این کار رو بکنید. ولی به نظر من مزه اش می ره.
دستکش دست کنید تا زیر ناخن هاتون سیاه نشه. کمی که خنک بشند به راحتی پوست کنده می شند.حالا یه تخته و چاقوی تیز بردارید و حسابی کاردی شون کنید.
بعد از این مرحله می تونید توی فریزر بسته بندی شون کنید برای وقتهایی که لازم دارید برای ماست و بادمجان کبابی- میرزا قاسمی- کوکو بادمجان- کلوچه بادمجان کشک بادمجان رژیمی و ……………
میتونید هم همون موقع بهش سیر رنده شده خام و گوجه رنده شده و کمی رب بزنید با روغن حسابی تفت بدید و تخم مرغ بزنید بشه میرزا قاسمی.

تا قبل از زدن تخم مرغ هم می تونید اماده کنید و سرد که شد فریز کنید و در موقع مهمونی یا وقتهای که عجله دارید یه غذای سریع و تنبلونه می خواهید یخ زدایی کنید و توش تخم مرغ برنید

پوست کندن بادمجان کبابی

How - eggplant - we grilled (2)

 

معمولا بیشتر افراد از کنسرو بادمجان کبابی استفاده می کنند ولی همانطوریکه می دانید بادمجان کبابی خانگی خیلی بهتر و سالمتر از کنسرو است

کباب کردن بادمجان در فر

مواد لازم:

بادمجان

طرز تهیه:

بادمجها را شسته و خوب خشک می کنیم و با چاقو چند جای آن را سوراخ می کنیم سپس در سینی فر کاغذ روغنی انداخته و بادمجانها را می چینیم در فر 200 درجه قرار می دهیم و بمدت 30-35 دقیقه قرار می دهیم و در این مدت گاها آن را زیر رو رو میکنیم باید همه جای بادمجانها برشته شود از فر در آورده و می گذاریم ولرم شود سپس پوستش را جدا می کنیم و ریز خرد می کنیم در سالادها و سوپ ها استفاده می کنیم این را می شود روی اجاق هم کبابی کرد ولی بهترین آن روی منقل است

چگونه بادمجان را کبابی کنیم

طرز تهیه بادمجان کبابی روی گاز

 

 

مطالب مرتبط با بادمجان در سایت آشپزی ها:

  1. آموزش تصویری سالاد بادمجان کبابی
  2. طرز تهیه بادمجان کبابی با تن ماهی ویژه سفره افطار
  3. دستور پخت خوراک بادمجان و گوشت کبابی
  4. طرز تهیه بادمجان شکم پر
  5. طرز تهیه خوراک مرغ و بادمجان (تصویری)
  6. طرز تهیه بورانی بادمجان ویژه افطار ۹۵
  7. طرز تهیه کال کباب شمالی – نوروز ۹۵
  8. تهیه رولت بادمجان با گوشت قلقلی
  9. طرز تهیه کشک بادمجان به صورت تصویری
  10. طرز تهیه بادمجان کباب
3.2/5 - (43 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا