کیک و شیرینی

طرز تهیه چیز کیک ژله ای انار

طرز تهیه چیز کیک ژله ای انار

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (1)

این یه دسر عالی و زیبا و در عین حال خوشمزست . من این دسر رو از ترکیب چند لایه درستش کردم ، که نحوه ی آماده کردن تک تک لایه های این دسر رو توی آموزش واستون توضیح میدم ، پس اگه قصد درست کردن یه همچنین دسری رو دارین با من تا انتهای این آموزش همراه باشین.

 


 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (2)

مواد مورد نیاز :

1 – 100 گرم کره
2 – 250 گرم بیسکویت دادایجستیو
3 – 3 قاشق سوپ خوری شیر پر چرب
4 – 75 گرم پودر خامه
5 – 350 گرم خامه ی تازه
6 – 150 گرم پنیر خامه ای
7 – 170 گرم معادل 3 پیمانه ژله ی توت فرنگی
8 – یک عدد انار

 


 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (3)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (4)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (5)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (6)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (7)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (8)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (9)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (10)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (11)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (12)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (13)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (14)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (15)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (16)

 

Mode - preparation - Cheesecake - Jelly - Pomegranate (17)

 

طرز تهیه :

من برای شروع کارم ، اول از همه بیسکویت های دایجستیوی که داشتم رو به قطعات کوچیک ریزش کردم . تو مرحله ی بعدی بیسکویت های خرد شده رو همراه با کره توی میکسر ریختم و کره و بیسکویت رو حسابی با هم میکسشون کردم ، بعد مخلوط میکس شده رو توی یه ظرف شیشه ای یا پیرکس باید بریزیم و به مدت 15 دقیقه توی فریزر بذاریمش.شما هم مثل من از تموم لحظات استفاده کنین و در مدت زمانی که ظرف شیشه توی فریزره ، شیر پر چرب و همراه با پودر خامه و پنیر خامه ای و خامه ی تازه رو توی میکسر بریزین و همه رو با هم مخلوط کنین. بعد از اینکه حسابی با هم مخلوط شدن یه کرم یک دست خواهید داشت . من از کرمی که درست کردم عکس گرفتم و واستون گذاشتم . توی تصویر می تونین کار من رو ببینین . بعد از گذشت مدت زمانی که بیسکویت ها توی فریزر مونده بودن ، اون ها رو از فریزر بیرون آوردم . و این دفعه مخلوط بیسکویت های خرد شده رو با این کرمی که درست کردم توی میکسر ریختم و این ها رو هم با هم میکس کردم . بعد دوباره ظرف رو توی فریزر گذاشتم .
درست کردن ژله :
تو این مرحله من پودر ژله ی توت فرنگی که داشتم رو طبق دستوری که پشت جعبش نوشته بود ، آماده کردم . ( البته به اندازه ی نصف پیمانه آب رو کمتر از اون چیزی که گفته شده بود ریختم ، پون می خواستم ضخامت ژله ای که دارم بیشتر باشه . هر چقدر آب کمتر بریزیم ضخامت ژله بیشتر می شه !!!
بعد از اینکه پودر ژله رو حل گرفتم ، ظرف مخلوط کرم و بیسکویت رو که توی فریزر قرار داده بودم رو بیرون آوردم . فکر کنم یه ساعتی ظرفم توی فریزر بود . این یه ساعت زمان برای سفت شدن کرم کافیه . ظرف کرم رو روی میز کارم گذاشتم و روی کرم سرد مخلوط آبکی ژله رو ریختم ( اگه دوست دارین می تونین اناری که دارین رو دونه کنین و دونه های انار رو توی این مرحله روی ژله بریزین ) بعد از اینکه ژله روی کرم قرار گرفت ظرف رو توی یخچال گذاشتم تا ژله ی روی کرم بسته بشه و سفت بشه . من اناری که داشتم رو دونه کردم و روی ژله ریختم . من انار رو ترجیح دادم ، شما می تونین از هر میوه ای که دوست دارین استفاده کنین .
میوه های مثل زغال اخته و انگور و توت فرنگی و …هم واسه ی این که روی ژله بریزین خیلی خوبن. من بعد از اینکه دونه های انار رو روی ژله ریختم باز هم ظرفم رو توی یخچال گذاشتم تا دونه های انار به ژله بچسبن و این دسر خوشمزه کاملا آماده ی خوردن بشه .
بعد از آماده شدن دسر من یه تکه از دسرم رو با چاقو جدا کردم و توی بشقاب مورد نظرم گذاشتم و ازش عکس گرفتم تا شما لایه های زیبای این دسر رو بهتر ببینین . لایه ی زیری مخلوط بیسکویتم هست که رفته ته ظرف و روش لایه ی کرم قرار گرفته و لایه ی بعدب هم ژله ی توت فرنگی و در آخر هم دونه های انار . این دسر واقعا زیبا و خوشمزست . حتما امتحانش کنین . این دسر رو می تونین به مدت یه هفته توی یخچال نگهش دارین . از این دسر عالی لذت ببرین .

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

2/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا