غذاهای ویژه ماه رمضان

نان پنیر و سبزی با تزیین گل رز – مخصوص افطار

نان پنیر و سبزی با تزیین گل رز – مخصوص افطار

پواچا ترکی

 

Bread - Cheese - and - vegetable - with - decoration - flowers - roses - for - Iftar

نان پنیر و سبزی با تزیین گل رز – مخصوص افطار

پواچا ترکی

 

دو عدد تخم مرغ به دمای محیط رسیده را با چنگال و دو ق م شکر می زنیم یک ق م سر پر مایه خمیر رو در کمی آب ولرم با یک ق م شکر می ریزیم روشو می پوشونیم تا کف کنه، یک پیمانه سرخالی مخلوط ماست و شیر و یک ق چ نمک رو به تخم مرغ اضافه و دویست گرم کره ی آبکرده که خنک شده یا یک دوم پیمانه روغن مایع رو افزوده در آخر مایه خمیر رو اضافه و حدود سه تا چهار پیمانه آرد سه بار الک شده رو کم کم اضافه می کنیم تا وقتی خمیر بدست بیاد و نچسبد.
خوب ورز می دهیم روش رو می پوشونیم جای گرم دو ساعت بمونه حجمش دو برابر بشه. سیصد گرم شوید و جعفری رو شسته خشک که شد ریز خرد می کنیم دویست گرم پنیر فتا یا پنیر خامه ای با پشت چنگال نرم و به سبزی اضافه می کنیم به همراه نمک اگر پنیر شور هست نمک نزنید، پف خمیرو می خوابونیم کمی آرد می پاشیم روی تخته و گلوله هایی اندازه ی گردو جدا می کنیم روی تخته و به شکل مستطیل به عرض دو تا سه سانت و به طول دلخواه باز می کنیم از مواد به صورت یک خط در وسط خمیر گذاشته و از لبه ی خمیر با احتیاط لوله می کنیم تا به شکل گل رز در بیاد و در قالب مافین که کمی چرب شده می چینیم.
یک ربع استراحت می دیم و با زرده و کمی زعفران رومال می زنیم، کنجد و سیاه دانه می پاشیم در فر از قبل گرم شده حرارت ۱۸۰ درجه به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه تا پخته و طلایی بشه می ذاریم. خنک که شد در ظرف در دار نگه می داریم. اگر با کره درست کنیم قالب را چرب نکنید در غیر اینصورت با کمی کره چربش کنید. این نان، پنیر و سبزی می تونه انتخاب خوبی برای سفره‌ های ماه رمضان باشه

 

 

 

 

 

++++++++++++

++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا