غذاهای ویژه ماه رمضان

مدل‌هایی شیک برای تزیین زولبیا بامیه سفره افطاری ماه رمضان

تنها چند هفته دیگر تا یکی از مهم ترین اعیاد مسلمانان، یعنی ماه رمضان باقی مانده است. همان طور که می دانید، افطار از جمله وعده هایی غذایی است که در این ماه سرو می شود و بدون شک زولبیا بامیه از جمله محبوب ترین خوردنی های افطاری محسوب می شود که مسلما هر خانواده ای آن را تهیه می کند. ظاهر این شیرینی ها به اندازه کافی زیبا می باشد اما شما می توانید آن را به روش های مختلف تزیین کنید. اگر دوست دارید با بهترین مدل های تزیین زولبیا بامیه افطار آشنا شوید، بهتر است ما را در ادامه این مقاله آشپزی ها همراهی کنید.

بامیه و زولبیا

تزیین زولبیا بامیه افطار

زولبیا بامیه بدون تردید مهم ترین شیرینی برای ماه رمضان محسوب می شود که شما می توانید آن را در هر قنادی تهیه کنید. البته باید دقت کنید که در مصرف این شیرینی ها به هیچ عنوان نباید زیاده روی کنید چرا مه زولبیا بامیه از قند و شکر فراوانی تهیه شده اند و به همین دلیل زیاده روی در آنها می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات متعددی از جمله دیابت، افزایش وزن، بیماری های قلبی، دندان درد و حتی مشکلات کلیوی شود.

تزیین زولبیا بامیه افطار

روش اول

شما می توانید در این روش زولبیا ها را  به صورت گلبرگی در دور تا دور بشقاب بچینید و سپس بامیه را در وسط آن قرار دهید. در ضمن می توانید از انواع پودرهای خوراکی و یا مغز آجیل ها نیز بر روی آن بپاشید.

تزیین زولبیا

روش دوم

در این روش شما باید شش عدد زولبیا را در شش طرف بشقاب قرار داده و سپس بقیه زولبیاها را به صورت ستونی رو آن قرار دهید. بامیه ها را نیز در وسط بشقاب قرار دهید تا یک شکل گل ایجاد شود.

روش سوم

این بار 5 عدد لوبیا را به صورت دایره وار در دور تا دور بشقاب قرار داده و بعد بامیه ها را در وسط و در اطراف زولبیا قرار دهید.

تزیین بامیه

روش چهارم

این روش مخصوص بامیه است. یک ظرف سرامیکی باریک تهیه کنید و سپس بامیه ها را به صورت خوابیده در آن قرار داده و خلال پسته روی آن بریزید.

زولبیا بامیه

روش پنجم

در این روش زولبیا را به سادگی درون ظرف قرار دهید و سپس با خلال پسته آن را تزئین کنید.

زولبیا بامیه

روش ششم

از دیگر مدل های تزیین زولبیا بامیه می توان به روش غنچه گل اشاره کرد. در این روش شما باید مقداری غنچه خشک شده گل محمدی تهیه کرده و آنها را روی زولبیا بریزید.

بامیه

مدل هفتم

بشقاب های کوچک تهیه کرده و دور تا دور آن به صورت دایره ای بامیه ها را بچینید. سپس روی آنها زولبیا قرار داده و روی زولبیا نیز از باقلواهای مربعی استفاده کنید. می توانید از انواع خلال نیز برای زیبا کردن استفاده کنید.

زولبیا

مدل هشتم

زولبیا و بامیه را به سادگی روی یکدیگر قرار داده و سپس از پودر نارگیل برای تزیین کردن آنها استفاده کنید.

تزیین افطار

مدل نهم

در این روش شما باید از غنچه های خشک شده گل ختمی استفاده کنید. می توانید این غنچه ها را از عطاری ها تهیه کنید. در دو ظرف جداگانه زولبیا و بامیه را با نظم خاص بچینید و سپس از این غنچه ها برای تزیین کردن آنها استفاده کنید.

3.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا