انواع دسر

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی – ویژه فصل بهار

طرز تهیه پاناکوتای توت فرنگی

ویژه فصل بهار

Mode - preparation - dessert - strawberry - especially - the - spring (1)

این دسر مخصوص فصل بهار است که توت‌فرنگی‌ها کاملا رسیده و خوش طعم هستند پس از فرصت استفاده کرده و این دسر خوشمزه را تهیه کنید.

مواد لازم برای 6 نفر :

توت‌فرنگی قطعه شده: سه پیمانه

شیر کم چرب: یک پیمانه

اسانس توت‌فرنگی: (اختیاری) نصف قاشق چای‌خوری

کمی نمک

شکر: نصف پیمانه

ژلاتین بدون طعم: سه قاشق چای‌خوری

شیر: یک چهارم پیمانه

خامه: یک چهارم پیمانه

کمپوت توت‌فرنگی: یک پیمانه، ساقه انتهایی آن جدا شود.

آب پرتقال تازه: یک چهارم پیمانه

شکر: 2 قاشق چای‌خوری

 

 

Mode - preparation - dessert - strawberry - especially - the - spring (2)

روش تهیه :

توت‌فرنگی، شیر، اسانس توت‌فرنگی، نمک و شکر را درون دستگاه مخلوط کن خوب با هم مخلوط کنید و مخلوط را از درون یک صافی رد کنید.درون کاسه کوکی شیر ریخته و ژلاتین را به آن اضافه کرده و یک دقیقه صبر کنید تا نرم شود.

درون یک قابلمه کوچک، خامه را ریخته و جوش آورید.سپس آن را از روی حرارت برداشته و مخلوط ژلاتین را به آن اضافه کرده و تا حدی که خوب حل شود هم بزنید.مخلوط خامه‌ – ژلاتین را درون پوره توت‌فرنگی ریخته و هم بزنید.

سپس مخلوط را درون 6 قالب بریزیزید روی آن‌ها را بپوشانید و آن‌ها را درون یخچال حدود 24 ساعت قرار دهید.برای خارج کردن دسرها از قالب، آن‌ها را به مدت 3- 2 ثانیه درون کاسه‌ای حاوی آب داغ فرو برده سپس درون ظرف‌های مورد نظر برگردانده و قالب‌ها را از آن‌ها جدا کنید و 20 دقیقه آن‌ها را در دمای اتاق قرار داده تا کمی نرم شوند.

برای تهیه کمپوت :

تا زمانی که دمای پاناکوتاها به دمای اتاق برسند(20 دقیقه)، هر کدام از توت‌فرنگی‌ها را از طول به دو نیم تقسیم کنید و آب پرتقال و شکر را درون کاسه‌ای،‌ خوب هم بزنید تا شکر آن حل شود.توت‌فرنگی‌ها را درون مخلوط شکر و آب پرتقال ریخته و خوب آن‌ها را آغشته کنید.پاناکوتاها را با کمپوت میل کنید.

 

Mode - preparation - dessert - strawberry - especially - the - spring (1)

پاناکوتا با سس توت فرنگی

Mode - preparation - dessert - strawberry - especially - the - spring

مواد لازم:


پودر ژلاتین 4 ق م شیر 250 میلی لیتر
وانیل یک چهارم ق چ شکر 4 ق غ
خامه ی صبحانه 200گرم
مواد لازم جهت تهیه ی سس توت فرنگی:
توت فرنگی 200 گرم شکر 3 ق غ
نشاسته ذرت 2 ق م


طرز تهیه:


پودر ژلاتین را همراه با نیمی از شیر روی حرارت غیر مستقیم بخار آب (کتری)بن ماری کنید.بقیه ی شیر را همراه با خامه و شکر روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوش ریز بزند در همین زمان از روی حرارت بردارید نباید قل بخورد.وانیل را نیز در همین مرحله اضافه کنید.مخلوط شیر و پودر ژلاتین را به این مخلوط اضافه کنید هم بزنید تا یک دست شود.این مواد را در گیلاس بریزید اجازه دهید 2 ساعت در یخچال قرار گیرد تا بسته شود.برای تهیه ی سس توت فرنگی توت فرنگی وشکر را داخل مخلوط کن بریزید تا پوره شود سپس به همراه نشاسته ذرت روی حرارت ملایم قرار دهید تا کمی غلیظ شود.وبعد روی دسر بریزید و دوباره داخل یخچال قرار دهید تا خنک شود. میتوانید ابتدا سس را بریزید و بعد دسر را روی آن بدهید و داخل یخچال قرار دهید تا بسته شود.در آخر پاناکوتا را با توت فرنگی دو نیم کرده وبرگ نعنا تزئین کنید.

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا