تزیینات و کاردستی

آموزش ساخت جا کنترلی به شکل جغد (تصویری)

آموزش ساخت جا کنترلی به شکل جغد (تصویری)

 

Education-making-the-control-to-the-owl-image (11)

جا کنترلی پارچه ای به شکل جغد + الگو

Education-making-the-control-to-the-owl-image (2)

این الگو شامل تمام لایه هاست. من این الگو رو با دست کشیدم و اسکن کردم. امیدوارم تو استفاده ازش هیچ مشکلی نداشته باشید. اگه توجه کنید توی تصویر یه منحنی کمرنگ هم می بینید که مربوط به قسمتی هست که شکم جغد رو می پوشونه. این قسمت اختیاریه و باید اون رو از یه پارچه ی دیگه – که رنگش با رنگ پارچه ی بدن جغد متفاوت باشه – در بیارید.

برای دانلود الگو با فرمت PDF اینجا کلیک کنید.

اگه می خواید اندازه ها درست باشه، الگو رو با مقیاس 100% چاپ کنید و تغییرش ندید.

الگو شامل 9 صفحه هست که 4 صفحه اول قسمت های مختلف بدن جغد هستن و چون بزرگ بودن من اون ها رو به 4 قسمت تقسیم کردم که هر قسمت رو میشه روی یه کاغذ 11 × 8.5 چاپ کرد. بعد از اون، باید این کاغذ ها رو از چهار طرف کنار هم قرار بدید و با چسب نواری به هم بچسبونید. بعد از اینکه الگوی قسمت جلو رو بریدید، تیکه های بریده شده رو روی هم قرار بدید و بعد بقیه ی قسمت های پشت رو ببرید. ( من فراموش کردم اون ها رو تو الگوی PDF قرار بدم. ) تنها تیکه ای براش الگو درست نکردم، قسمت جیب هست که فقط یه مستطیل ساده ست. اندازه اش رو هم تو صفحه ی 6 الگو نوشتم.

بلندی بدن جغد بعد از پرینت گرفتن، باید 19 اینچ و عرض بدنش باید 15.57 اینچ باشه. ( از نوک گوش ها تا پایین )

Education-making-the-control-to-the-owl-image (3)

 

Education-making-the-control-to-the-owl-image (4)

 

Education-making-the-control-to-the-owl-image (5)

تیکه های الگو رو روی پارچه بندازید و ببرید. من برای پارچه هایی که باید استفاده کنید اندازه نگفتم، چون می تونید از تیکه پارچه های اضافه تون هم برای درست کردن این کاردستی استفاده کنید؛ مخصوصاً برای تیکه های کوچیک. فقط توی ترکیب و هماهنگ کردن رنگ پارچه ها سعی کنید خلاقانه عمل کنید! ( تصویر شماره 1 )

بعد قسمت شکم رو با دوخت زیگزاگ به جلوی بدن جغد بدوزید. ( البته اگه تصمیم گرفتید از این قسمت استفاده کنید. ) ( تصویر شماره 2 )

حالا چشم ها رو هم با دوخت زیگزاگ سر جای خودشون بدوزید. ( تصویر شماره 3 )

Education-making-the-control-to-the-owl-image (6)

تو این مرحله قسمت داخلی چشم رو با دوخت زیگزاگ بدوزید. ( تصویر شماره 4 )

بعد پلک ها رو با دوخت زیگزاگ بدوزید. ( تصویر شماره 5 )

حالا دو تا دکمه رو به عنوان مردمک چشم جغد بدوزید. ( تصویر شماره 6 )

بعد تیکه ی مربوط به جیب رو بردارید و از وسط تا کنید و به موازات پایین و کناره های بدن جغد قرار بدید. حالا وسط این تیکه رو به صورت مستقیم از بالا تا پایین بدوزید. به این ترتیب، جیب به دو قسمت تقسیم میشه و در واقع دو تا جیب درست میشه. ( تصویر شماره 7 )

Education-making-the-control-to-the-owl-image (7)

حالا برای قسمت های منقار، پاها و بال ها، پارچه ها رو پشت و رو کنید و روی هم بندازید و اون ها رو از پشت بدوزید. موقع دوخت، حدود 1/4 اینچ درز و یه شکاف کوچیک برای برگردوندن این قسمت ها در نظر بگیرید.

Education-making-the-control-to-the-owl-image (8)

بعد، قسمت هایی که تو مرحله قبل دوختید رو برگردونید و شکافی که باقی گذاشته بودید رو بدوزید. من روی بال ها یه مقدار دوخت تزیینی هم انجام دادم.

Education-making-the-control-to-the-owl-image (9)

بال ها رو سر جای خودشون، روی بدن جغد قرار بدین. بعد، تیکه ی مربوط به قسمت پشت بدن جغد رو درست روی قسمت جلو قرار بدید.

Education-making-the-control-to-the-owl-image (10)

حالا دور تا دور لبه های بدن جغد رو بدوزید. یادتون نره که 1/4 اینچ درز رو هم در نظر بگیرید و دوخت رو با فاصله از لبه ها انجام بدین. یه قسمت کوچیک از پایین رو هم – برای برگردوندن کار – ندوخته باقی بذارید. ( تصویر شماره 11 )

بعد از اینکه کار رو به سمت رو برگردوندید، بال ها رو به صورت ساده، با دست به قسمت جیب ها کوک بزنید تا سر جای خودشون ثابت بمونن. ( تصویر شماره 12 )

گوشه های پایین رو هم مثل تصویر شماره 13 با دوخت از قسمت داخلی جدا کنید؛ با این کار عرض قسمت پایین زیاد میشه و کمک می کنه که جغد بتونه روی سطح صاف بشینه.Education-making-the-control-to-the-owl-image (1)

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا