تزیینات و کاردستی

جدیدترین روش بافت سبد با روزنامه

جدیدترین روش بافت سبد با روزنامه

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (1)

من به تازگی کشف کردم که بافتن سبد با روزنامه چقدر ساده ست! فقط باید روزنامه ها رو رول کنید و بعد اون ها رو به شکل سبد به هم ببافید. این کاردستی رو اول توی یه سایت خارجی دیدم و بعد تصمیم گرفتم خودم – با روزنامه هایی که معمولاً برای تمیز کردن پنجره ها یا کارهای دیگه نگه می دارم – درستش کنم. من شرط می بندم وقتی روش کار رو یاد بگیرید، کلی از این سبد های روزنامه ای برای خودتون می بافید!

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (2)

  1. اول باید یه نوار بلند، به عرض 10 سانتی متر از روزنامه ببرید. روزنامه رو به صورت افقی از وسط تا کنید و بعد یه بار دیگه از وسط تا کنید. بعد با استفاده از یه چاقوی تیز یا کاتر اون رو ببرید. من برای رول کردن روزنامه ها از یه سیخ چوبی نازک استفاده کردم، اما شما می تونید از هر وسیله ی مناسب دیگه ای – مثل یه میل بافتنی نازک – هم استفاده کنید. سیخ یا میل بافتنی رو روی یه گوشه ی روزنامه، به صورت زاویه دار و مایل قرار بدید. با این کار می تونید یه لوله روزنامه ای بلند درست کنید.
  2. گوشه ی روزنامه رو تا کنید و بعد با انگشتاتون اون رو رول کنید. روش های مختلفی برای رول کردن روزنامه وجود داره و شما یکی دو تا از روزنامه ها رو که رول کنید، بهترین روش رو برای خودتون پیدا می کنید. من رول کردن رو با انگشتام شروع کردم و بعد با دقت لوله رو بلند کردم، انتهای سیخ رو توی دست راستم گرفتم و با دست چپم روزنامه رو دورش رول کردم.
  3. وقتی به انتهای روزنامه رسیدید، یه مقدار چسب مایع بهش بزنید تا رول تون باز نشه. از چسبی استفاده کنید که برای کاغذ مناسب باشه و سریع خشک بشه.
  4. اگه بعداً متوجه شدید که چند تا از لوله هایی که درست کردید، یه سرشون از اون یکی باریک تره، نگران نباشید. دلیلش رو هم در ادامه متوجه میشید.

The-most-recent-method-tissue-basket-with-newspaper-3

  1. برای درست کردن پایه ی سبد، دو تا مستطیل از مقوا ببرید. این مستطیل ها می تونن بسته به اندازه ی سبدی که می خواید درست کنید کوچیک یا بزرگ باشن.
  2. دور تا دور لبه ها رو دو ردیف چسب دو طرفه بچسبونید.
  3. بعد لوله های کاغذی رو – مثل تصویر – تو جای خودشون بچسبونید. من 13 تا لوله ی مقوایی رو تو قسمت طول مقوا و 7 تا لوله رو تو قسمت عرض مقوا چسبوندم.
  4. دور تا دور دومین مقوا رو هم چسب دو طرفه بچسبونید و یه مقدار چسب مایع هم به وسطش بزنید و اون رو روی مقوای اول بچسبونید. بعد یه کتاب سنگین روش قرار بدید و بذارید یه ساعت بمونه تا خشک بشه.

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (4)

حالا قسمت پایه ی سبد مربع یا مستطیل شکل تون آماده ست. می تونید مقوایی که در واقع کف سبد تون قرار می گیره رو با یه پارچه – به انتخاب خودتون – بپوشونید تا جلوه ی بهتری داشته باشه. همونطور که توی تصویر می بینید، من از پارچه ی مشکی استفاده کردم.

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (5)

  1. برای شروع، دو تا لوله ی کاغذی رو – مثل تصویر – به هم وصل کنید. بعد از وسط خم کنید و اطراف اولین لوله ی کاغذی پایه بپیچید. بعد لوله رو به صورت یکی زیر – یکی رو، به لوله های قسمت پایه ببافید. اگه خودتون این کار رو انجام بدید، متوجه منظورم میشید.
  2. همینطور که مشغول بافتن و پیچیدن هستید، مطمئن بشید که لوله های قسمت پایه به صورت ایستاده و کاملاً صاف قرار دارن و قسمت های بافته شده مرتب و صاف هستن.
  3. اگه می خواین استراحت کنین، با استفاده از یه کلیپس، می تونید همه چیز رو سر جای خودش نگه دارید.
  4. در قسمت گوشه های سبد، لوله رو یه دور اضافه بپیچونید و بعد بافت رو ادامه بدید.

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (6)

وقتی به انتهای یه لوله رسیدید، یه لوله ی جدید بردارید و سر باریک تر اون رو داخل انتهای لوله ای که الان دارید استفاده می کنید، قرار بدید. یه دور اون رو بپچونید تا خوب داخل لوله قرار بگیره و سر جاش بمونه.

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (7)

  1. همینطور که هر ردیف رو می بافید، به راحتی می تونید – طبق توضیحات مرحله قبل – طول شون رو افزایش بدید.
  2. اضافه کردن ردیف ها رو تا جایی که به ارتفاع مورد نظرتون برای سبد برسید، ادامه بدید. من در کل 7 ردیف بافتم.
  3. چون اولین بار بود که سبد می بافتم، نمی دونستم ردیف آخر رو چطوری تموم کنم و فقط اضافه ی لوله های پایه رو قیچی کردم؛ اما بعد از 10 دقیقه فهمیدم که میشد انتهای اون ها رو خم کنم و داخل قسمت بافته شده قرار بدم!
  4. در آخر هم، دو دور اسپری پلی یورتان روی سبد زدم. این کار از روزنامه ها محافظت می کنه و همچنین باعث سفت شدن اون ها میشه.

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (8)

 

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (9)

 

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (10)

 

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (11)

 

The most recent - method - tissue basket - with - newspaper (12)

 

درست کردن اولین سبد من – از ابتدا که شروع به رول کردن روزنامه ها کردم – حدود 4 ساعت طول کشید. برای من که این کار اصلاً سخت نبود و خیلی هم لذت بردم.

بعد از اون هم سعی کردم مدل های دیگه ای از سبد بافی رو امتحان کنم که توی این مرحله می بینید و می تونید ازشون ایده بگیرید.

امیدوارم از این کاردستی خوشتون اومده باشه

 

 

 

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

4.4/5 - (91 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا