تزیین سالاد

ایده های جدید در تزیین سالاد (سری سی و نه )

ایده های جدید در تزیین سالاد (سری سی و نه )

ایده های جدید در تزیین سالاد

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (1)

شیک ترین تزیینات سالاد های 2016

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (2)

جدیدترین تزیینات سالاد های فصل و کاهو

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (3)

سالاد های قالبی نوروز 95

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (4)

 

در مورد سالادها به نکات ذيل توجه کامل داشته باشيد
سالاد غذائيست مطبوع و لذيذ که علاوه بر داشتن مواد مغذي اشتهاي انسان را براي خوردن غذاهاي ديگر تحريک مينمايد و بهمين دليل اغلب سالادها را قبل از هر غذائي سرو ميکنند با خوردن سالاد ميتوانيم سلامتي خود را تامين نمائيم .
علاوه بر اينکه سالاد مطبوع و لذيذ ميباشد داراي ويتامين هاي مختلف و مواد معدني فراواني هم ميباشد که بودن يکنوع آن هر روز سر ميز از جمله غذاهاي لازم و واجب است.
سالاد انواع و اقسام دارد در هر فصل و موقعيت فرق ميکند ميتوانيم سالاد را بعنوان پيش غذا يا غذاي اصلي و يا با غذا و همچنين بعنوان دسر ميل کنيم

انواع سالاد
پيش غذائي يا اردور مثل سالاد گوجه فرنگي تخم مرغ و يا سبزيهاي تازه يا ساردين و همچنين سالادهائي که از بعضي حيوانات دريائي ميتوان درست کرد.

سالادهائي که بايد با غذا خورد – سالاد کاهو – و سالادهاي سبز ديگر مثل انديو، اسفناج – بلاغ اوتي و کنگر خام (کنکر خام سبزي ايست بسيار مفيد که تا بحال فقط براي خورش و ماست و کنگر استفاده ميکرديم و در هر دو وضع از پخته آن استفاده مينموديم حال ما ميتوانيم کنگر خام را مثل سبزيهاي ديگر سالاد کنيم که هم مفيد است و هم تنوعي در سالادهاي امروزي بوجود آمده و کبد را هم سالم نگاه ميدارد.)

سالادهاي ميوه با ژله و يا با مايونز – کلم پيچ سفيد و يا قرمز که هر دو بسيار لذيذ و مفيدند و گذشته از اينکه در نظافت و شستشوي آن بايد فوق العاده دقت کنيم ميبايد در موقع بريدن آنهم کارد تيزي بکار ببريم زيرا کلم داراي ويتامينهاي مختلف و مواد معدني است که در موقع بريدن و خرد کردن اگر کارد کند باشد آب کلم بيرون آمده تمام ويتامين آن با آب آن خارج ميشود و بقيه اش براي خوردن چندان مفيد نيست تمام اين سالادها را ميتوان با سس هاي مختلف مايونز، سس فرانسه آماده نمود.

سالادهائي که به عنوان غذاي اصلي ميتوان از آنها استفاده کرد مثل سالاد تخم مرغ – گوشت و مايونز – سالاد سيب زميني و مرغ و مايونز – سالاد ماکاروني وسالاد لوبيا چيتي – سالاد بعضي حيوانات دريائي – سالاد مخلوط هم است که گاهي ميتوان از سبزيجات باقيمانده درست بنمائيم .

سالادهائي که بعنوان دسر ميتوان از آن استفاده نمود سالاد ميوه و گاهي به جای مايونز از خامه و شکر و يکنوع سس مخصوص دسر استفاده ميکنيم و همچنين ميوه و ژله که از ژلاتين شيرين درست شده است .

سالادهائيکه مخصوص مهماني است مثل سالاد آناناس – سالاد طالبي و يا سالادهاي ديگر که بطور مجلل ميتوان تزئين نمود.

روش سرو کردن انواع سالاد
الف – اگر بخواهيم سالاد را اول سرو کنيم و تنها خورده شود بايد قبل از اينکه افراد سر ميز بيايند در کاسه يا بشقاب مخصوص سالاد بطور انفرادي کشيده شود.

ب – اگر بخواهيم سالاد را با غذا بخوريم در طرف چپ بشقابي قرار ميدهيم که مخصوص سالاد باشد و بعدا سالاد را سرو ميکنيم و هر کسي براي خودش بر ميدارد و ما ميتوانيم ظرف سالاد را به يکديگر تعارف کنيم .

ج – اگر براي بشقاب سالاد جا نبود و ميز شلوغ بود بايد از بشقاب نان که قسمت چپ بالاي چنگال قرار گرفته است استفاده نمائيم و از بشقاب نان صرف نظر کنيم. سس سالاد را ميتوان داخل سالاد نمود و یا جدا سرو کرد که البته اگر سس را جدا سرو کنيم سالاد تردتر و قشنگ تر و تازه تر خواهد ماند و ميتوانيم بعدا پس از سرو سالاد سس را هم دور بگردانيم.

د – سالاد را ميتوان داخل برگ کاهو و يا برگ کلم سرو کرد و اغلب اشخاص در شک و ترديد هستند که آيا ميتوانند برگ کاهو و يا کلم را هم بخورند البته برگ کاهو و کلم بسيار نافع و لذيذ و خوبست و ميتوان پس از خوردن سالاد داخل آن از برگ کاهو يا کلم هم استفاده نمود.

براي تهيه سالادها به نکات ذيل توجه کامل داشته باشيد
سس سالاد بايد نزديک صرف سالاد با آن مخلوط شود زيرا در صورتيکه سس زودتر در سالاد بريزيم سبزيها پلاسيده ميشوند و آب مياندازند.
سرکه سالاد بطور متوسط بايد يک سوم روغن زيتون باشد مگر آنکه سالاد را ترش تر دوست داشته باشيم.
نمک و فلفل را بايد در سرکه حل کنيم و بعد روغن روغن زيتون را به آن اضافه نمائيم .
در صورتيکه بخواهيم در سالاد سيب زميني بريزيم ، سيب زميني را اول با سرکه و نمک و فلفل مخلوط ميکنيم ، بعد روغن زيتون را ميريزيم زيرا در اينصورت ترشي بهتر جذب سيب زميني ميشود.

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (5)

سالاد کلم قالبی

The idea - new - in - decorating - salad - Series - Thirty-nine (6)

 

 

ایده های جدید در تزیین سالاد

تزیین سالاد

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا