تازه های نکات آشپزی

مهمترین نکات برای پخت ته چین در خانه

مهمترین نکات برای پخت ته چین در خانه

 

Most important - hints - for - baking - the bottom of the rice - at - home (1)

مهمترین نکات برای پخت ته چین در خانه

 

اولین نكته‌ای كه باید در تهیه این غذا درنظر داشته باشید آن است كه مرغ‌ها را با آب كم و كمی ادویه آب‌پز كنید تا هم خوشمزه‌تر شده و هم ارزش غذایی آن حفظ شود. سپس آنها را ریش‌ریش كرده و به مایه ته‌چین اضافه كنید. مرغ‌ها را سرخ نكنید زیرا روغن اضافی را به غذا وارد كرده و با این كار زمینه را برای دریافت كالری اضافی فراهم می‌كنید.

در این غذا از ماست به مقدار فراوانی استفاده می‌شود. به شما توصیه می‌كنیم كه ماست كم‌چرب در تهیه این غذا به كار ببرید.

این غذا را در فر تهیه كنید تا از این طریق میزان روغن مصرفی كه برای سرخ‌كردن استفاده می‌شود، كاسته شود. حتی اگر خواستید از روغن برای سرخ‌كردن استفاده كنید (البته در ته ظرف) از روغن مایع مخصوص سرخ‌كردن یا روغنی كه نقطه دود بالایی دارد، استفاده كنید اما همین روغن را نیز به میزان كم به غذایتان اضافه كنید.

برنج یكی از اجزای اصلی تشكیل‌دهنده این غذاست. توصیه ما به شما این است كه برنج‌تان را از نوع رژیمی انتخاب كنید تا از میزان كالری كه با خوردن این غذا به شما می‌رسد، كم شود.

به همراه این غذا از سالاد و سبزی‌خوردن استفاده كنید تا وعده غذایی شما كامل شود و همه گروه‌های غذایی در این وعده به چشم بخورد. به‌علاوه، به‌عنوان نوشیدنی در این غذا از دوغ استفاده كنید اما دوغ بدون گاز و كم‌نمك.

 

Most important - hints - for - baking - the bottom of the rice - at - home (2)

 

خیلی‌ها برای خوش‌عطركردن این غذا به آن كره و یا روغن حیوانی اضافه می‌كنند. اگر افرادی كه این غذا را میل می‌كنند از گروه سنی بچه‌ها، جوانان و یا افراد لاغراندام هستند، حضور این ماده غذایی مانعی ندارد اما اگر میانسال و یا سالمند هستند، تا جایی كه امكان دارد از این نوع روغن‌ها به غذایتان ندهید. این غذا آن‌قدر خوشمزه هست كه نیاز به افزودن این نوع روغن‌ها نباشد.

پیشنهاد میشود ته چین را داخل ظرفی مانند ماهیتابه که ارتفاع کمی دارد آماده کنید ، با این روش ته دیگ بیشتر و برشته تری خواهید داشت.
مرغ یا گوشتی که برای ته چین در نظر گرفته میشود باید کاملا مغز پخت شده باشد و آب گوشت به خورد گوشت یا مرغ رفته باشد ، مرغ یا گوشت پخته برای ته چین مناسب تر است و استفاده از گوشت یا مرغ سرخ شده پیشنهاد نمی شود.

در تهیه ته چین میتوانید از تخم مرغ کامل یا فقط زرده تخم مرغ استفاده کنید ؛ به ازای 1 تخم مرغ کامل 2 عدد زرده تخم مرغ جایگزین می شود.

ته چین دارای دستورهای متنوعی است اما در کل به ازای هر 1 لیوان برنج آبکشی شده 1 لیوان ماست خامه ای نیاز است ( در بعضی دستورها بسته به مقدار تخم مرغ ، مقدار ماست کمتر یا بیشتر می شود ).

برای ته چین حتما از زعفران مرغوب استفاده کنید تا عطر آن در ته چین به خوبی احساس شود ، زعفران را خوب دم کنید سپس اضافه نمایید.

به جای کره در ته چین میتوانید از روغن جامد یا روغن مایع استفاده کنید ، استفاده از روغن کرمانشاهی نیز طعم بسیار خوبی به ته چین خواهد داد.

سس زعفرانی را میتوانید با کل برنج مخلوط کنید یا نصف با برنج و نصف با گوشت یا مرغ ریش ریش شده مخلوط کنید.

ته چین باید با حرارت بسیار ملایم و یکنواخت و در مدت زمان 1 – 2 ساعت آماده شود ، البته پیشنهاد می شود برای ته چین از فر استفاده کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.

برای پخت ته چین در فر،ته چین را داخل قالبی که میخواهید بریزید و روی آن را با آلمینیوم بپوشانید ، روی آلمینیوم را با چاقو چند سوراخ ایجاد کنید و داخل فر با دمای متوسط قراردهید.

 

تزیینات مخصوص نوروز 95

 

 

 

 

 

 

 

+++++++++++++

  • تازه های نکات آشپزی

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا