انواع دسر

طرز تهیه تارت انار پاییزی خوشمزه

تارت ها یکی از محبوبترین انواع دسر ها هستند که به راحتی و با تنوع بسیاری درست میشوند. شما میتوانید با انواع میوه ها تارت های مختلفی درست کنید. با نزدیک شدن فصل زمستان میتوانید از میواه های زمستانی برای تهیه تارت های خوشمزه استفاده کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه تارت انار توضیح داده شده است.

آموزش تارت انار خوشمزه و آسان

تخم مرغ۱ عدد
شکر۲ قاشق غذا خوری
نمک¼ قاشق چای خوری
کره خرد شده ۱۰۰ گرم
آب۱ قاشق غذا خوری سر خالی
آرد۲۰۰ گرم
آب انار۲ فنجان
شکر ۳/۴ پیمانه
آبلیمو۱/۴ فنجان
نشاسته ذرت ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه تارت کدو حلوایی خوشمزه (تصویری)

مراحل طرز تهیه تارت انار در خانه

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    آرد را درون یک کاسه الک کنید. سپس نمک و ۲ قاشق شکر را اضافه کرده و مواد را با هم ترکیب کنید. کره را ریز خرد کنید و به ترکیب مواد خشک اضافه کنید. کره باید حتما سرد باشد. در غیر این صورت به روغن می افتد. مواد را با استفاده از چنگال یا همزن برقی با تیغه های خمیر زن انجام بدهید.

  2. مرحله دوم

    سپس تخم مرغ را اضافه کرده و مجددا مواد را با چنگال خوب با هم ترکیب کنید. وقتی مواد به شکل پودری درآمد آب را اضافه کنید و هم بزنید. مواد را داخل یک کیسه فریزر بریزید و آن را صاف کرده و درون یخچال قرار بدهید تا یک ساعت استراحت کنید. بعد از استراحت از کیسه خارج کنید و کمی ورز بدهید. سپس روی یک کاغذ روغنی به کمک وردنه به قطر یک سانت باز کنید. قالب تارت را چرب کنید و خمیر را داخل قالب پهن کنید. سپس خمیر را تا دیواره ها بکشید. قطر خمیر بیشتر از ۴ میلی متر نباشد. اضافه های خمیر را از دور قالب ببرید.

  3. مرحله سوم

    به کمک یک چنگال کف تارت را سوراخ ایجاد میکنیم. قالب را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه به مدت ۳۰ دقیقه قرار میدهیم. بعد از پخت از فر خارج کنید و اجازه بدهید تا خنک شود. بعد از خنک شدن کمی کره ذوب شده به کف و دیواره های تارت بزنید.

  4. مرحله چهارم

    آب انار و ۳/۴ پیمانه شکر را در یک قابلمه کوچک با هم مخلوط کنید. نشاسته ذرت را در یک کاسه کوچک بریزید و آبلیمو را به آن اضافه کرده و با همزن بزنید تا یکدست شود. مخلوط نشاسته ذرت را به قابلمه اضافه کنید.
    روی حرارت متوسط مرتب هم بزنید تا مخلوط غلیظ شود و به جوش بیاید. از روی حرارت بردارید و اجازه بدهید کمی از حرارت بیفتد و سپس روی تارت پخته شده بریزید. دانه های انار تازه را روی آن قرار دهید. سپس درون یخچال قرار بدهید تا خنک شده و سفت شود.
    طرز تهیه تارت انار

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه تارت انار
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا