غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی

با سلام به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی.امروز شما را با طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی آشنا میکنیم.این نوع کاپ کیک ، و شکلاتی آن ، محبوب ترین نوع از کاپکیک به شمار می آیند.این شیرینی میتواند به انوان دسر ، میان وعده ، جشن ها تولد ها سرو و میل شود.به دلیل کوچک بودن و فانتزی بودن ، بیشتر در جشن ها و تولد ها استفاده و سرو میشوند که به هر میهمان به یک اندازه کیک برسد.اگر به دستور پخت این شیرینی لذیذ علاقه دارید ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کاپ کیک وانیلی

مواد لازم:

120 گرم کره ، نرم شده

120 گرم شکر

1 تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری عصاره وانیل

120 گرم آرد

2 قاشق چای خوری پیکنیک پودر

برای خامه

140 گرم کره ، نرم

شکر یخ 275 گرم

2 قاشق غذاخوری شیر

چند قطره رنگ غذا (اختیاری)

گام اول:فر را در 160C گرگ کنید و یک قلاب کاپکیک برداشته و داخلش کاغذ کاپ کیک بگذارید.کره و شکر را در یک کاسه به خوبی مخلوط کنید. تخم مرغ ها را در یک کاسه جداگانه مخلوط کنید و در ترکیب کره به همراه عصاره وانیل مخلوط کنید.

گام دوم: سپس آرد ریخته شده ، کمی شیر اضافه کنید و مخلوط را درون کاغذها بریزید و تا سه چهارم پر کنید.به مدت زمان 10-15 دقیقه در فر بپزید ، یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود. بگذارید 5-10 دقیقه خنک شود. سپس روی یک قفسه سیم قرار دهید.

گام سوم: برای خامه ، کره را هم بزنید تا نرم شود. نصف شکر را اضافه کنید و مخلوط کنید تا یکدست شود.باقیمانده شکر را با 1 قاشق غذاخوری شیر اضافه کنید و در صورت لزوم شیر بیشتری اضافه کنید تا مخلوط یکدست و خامه ای شود. رنگ غذا (اختیاری) را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. سپس کاپکیک ها را با خامه تزیی کرده و سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا