غذاهای اصلیمنوی صبحانه

دستور پخت املت مراکشی خوشمزه خانگی

این املت مراکشی 4 ماده ای یک صبحانه 10 دقیقه ای سریع و آسان است که طعم بی نظیری دارد. شما می توانید آن را با استفاده از چند ماده اولیه که احتمالاً در آشپزخانه خود دارید درست کنید. این دستور غذا بدون لبنیات، بدون غلات، بدون گلوتن است که همه میتوانند از آن لذت ببرند. برای آشنایی با دستور پخت املت مراکشی خوشمزه خانگی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت املت مراکشی خوشمزه خانگی

دستور پخت املت مراکشی خوشمزه خانگی

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
3/4 فنجان سس گوجه فرنگی کنسرو شده (یا کنسرو گوجه فرنگی پوره شده)
1/2 قاشق چایخوری زیره
2 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده + 1/2 قاشق غذاخوری برای تزئین
1/4 قاشق چایخوری نمک
1/4 قاشق چایخوری فلفل
3 عدد تخم مرغ متوسط

طرز تهیه:

روغن زیتون را در یک تابه نچسب روی حرارت متوسط گرم کنید. پس از داغ شدن روغن، سس گوجه فرنگی را به آن اضافه کنید و 1 دقیقه تفت دهید. وقتی سس گوجه فرنگی به آرامی حباب زد، زیره، جعفری، نمک و فلفل را به سس اضافه کرده و سس را به مدت 5 دقیقه بگذارید بجوشد. در یک کاسه تخم مرغ ها را با همزن دستی بزنید تا کاملا مخلوط و یکدست شوند.

تخم مرغ ها را به صورت دایره ای روی سس بریزید تا به طور مساوی در کل تابه پخش شوند. با در تابه بپوشانید و بگذارید 4 دقیقه بپزد تا تخم‌مرغ‌ها کاملا بپزند. یک کفگیر دور املت بکشید تا اگر وسط آن تخم‌مرغ نپخته بود، کناره‌های آن شل شود، تابه را کج کنید تا تخم‌مرغ به بیرون تابه منتقل شود، جایی که سریع‌تر بپزد. بعد از اینکه تخم مرغ کاملا سفت شد، املت را در بشقاب بریزید و قبل از سرو با جعفری اضافی تزئین کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا