انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه ی شیرین پلو با مرغ مخصوص شب یلدا

سلام به دوستداران آشپزی و انواع پلو. امروز شما را با طرز تهیه شیرین پلو با مرغ آشنا می کنیم. یکی از غذاهای سنتی و لذیذ ایرانی می باشد. این غذا از مرغ، برنج، خلال پسته، خلال بادام و زعفران تهیه شده است که رنگ و طعم خاصی دارد و سفره شما را رنگارنگ و متنوع می کند. شما می توانید این غذا را با گوشت قرمز نیز تهیه کنید. این غذا را در دورهمی ها و یا مهمانی های خانگی همچون عید و شب یلدا تهیه و سرو کنید و در کنار خانواده و دوستان از آن لذت ببرید. همچنین می توانید نسبت به ذائقه خود کره یا روغن غذا را بیشتر و یا کمتر کنید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این غذا مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه شیرین پلو با مرغ مجلسی و خوشمزه مخصوص شب یلدا

طرز تهیه ی شیرین پلو با مرغ مخصوص شب یلدا

مواد لازم:

یک عدد مرغ

۵۰۰ گرم برنج

۱۰۰ گرم خلال پسته

۱۰۰ گرم خلال بادام

۴ فنجان خلال پرتقال

یک قاشق غذاخوری زعفران ساییده

کره به مقدار کافی

روغن به مقدار کافی

دستور پخت:

گام اول: تلخی پوست پرتقال را بگیرید و با 3 لیوان آب و شکر بگذارید خوب بپزد. مرغ را تمیز کرده و با پیاز نمک بپزید. استخوان های مرغ را جدا کرده و آب مرغ را با سه قاشق کره و زعفران و یک ملاقه شربت خلال پرتقال مخلوط کرده و روی گوشت مرغ بریزید و بگذارید چند جوش بخورد.

گام دوم: برنج را پخته و آبکش کنید. ته دیگ چند قاشق روغن بریزید و مقداری آب اضافه کنید. نصف برنج را داخل دیگ بریزید و بقیه ی خلال های پرتقال را در صافی بریزید و آب آن را خارج کنید. خلال ها را روی برنج کف دیگ بریزید و بقیه خلال بادام را نیز اضافه کنید. قطعات گوشت مرغ را روی برنج قرار داده و بقیه برنج را روی مرغ بریزید و آن را دم بگذارید. وقتی بخار بالا آمد.

گام سوم: آب مرغ را که با شربت زعفران مخلوط کرده بودید را روی سطح برنج بپاشید و کمی از آن را برای روی دیس نگهدارید. موقع کشیدن یک کفگیر برنج را با مخلوط زعفران و خلال پسته و خلال بادام باقیمانده آغشته کنید و کمی کره ،ابتدا داغ کرده سپس روی برنج بریزید و سپس پلو زعفرانی را روی آن بپاشید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا