غذاهای اصلیغذای بین الملل

طرز تهیه کبه عربی با برنج و گوشت

کبه عربی با برنج یکی از غذاهای بین المللی و عربی است که در شهر های جنوبی کشورمان ایران هم پرطرفدار است. کبه عربی با برنج را به راحتی می توانید در خانه درست کنید و در کنار عزیزانتان لذت ببرید. همان طور که از اسم کبه عربی با برنج مشخص است یکی از مواد اصلی این غذا برنج است که اصولا به صورت شفته استفاده می شود. از دیگر مواد اصلی این غذا سیب زمینی، پیاز، گوشت چرخ کرده، تخم مرغ، آرد، زرشک، جعفری و خلال بادام است. در ادامه این مطلب طرز تهیه کبه عربی با برنج را برایتان آماده کرده ایم.

مواد اولیه لازم در طرز تهیه کبه عربی

برنج۴/۳ لیوان
سیب زمینی کوچک۴ عدد
تخم مرغ ۲ عدد
آرد۴ قاشق غذاخوری
گوشت (برای مواد میانی کبه)نیم کیلو گرم
پیاز (برای مواد میانی کبه)۲ عدد
خلال بادام یا گردوی خرد شده (برای مواد میانی کبه)۸ قاشق غذاخوری
زرشک (برای مواد میانی کبه)۴ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی (برای مواد میانی کبه)۴ قاشق غذاخوری
پیاز داغ (برای مواد میانی کبه)۴ قاشق غذاخوری
جعفری (برای مواد میانی کبه) اختیاریبه مقدار کافی
نمک فلفل سیاه زردچوبه و زیره (برای مواد میانی کبه)به مقدار کافی

روش و مراحل پخت کبه عربی با برنج:

زمان مورد نیاز: ۲ hours و ۳۰ minutes.

  1. خیس کردن خلال بادام یا گزدو

    خلال بادام یا گردوی خرد شده را داخل یک کاسه بریزید و به مقدار لازم آب اضافه کنید. به مدت ۱ ساعت کنار بگذارید تا خیس بخورد.

  2. چرخ کردن گوشت

    ابتدا گوشت را به تکه های کوچکتر برش بزنید بعد به کمک چرخ گوشت یا غذاساز گوشت ها را چرخ کنید و داخل یک کاسه ریخته، کنار بگذارید.

  3. آماده سازی جعفری و سیب زمینی

    جعفری و سیب زمینی را بعد از این که شستید و آب اضافی آن گرفته شد، جعفری ها را با کمک ساطور یا چاقو ریز خرد کنید و کنار بگذارید. سیب زمینی ها را داخل یک قابلمه بریزید و به مقدار لازم آب به آن اضافی کنید.

  4. پختن سیب زمینی

    قابلمه سیب زمینی را روی حرارت متوسط قرار دهید و حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت به سیب زمینی ها اجازه زمان دهید تا سیب رمینی ها بپزند.

  5. پختن برنج

    داخل یک قابلمه دیگر به مقدار لازم آب بریزید برنج را به همراه نمک و روغن به آب اضافه کنید و روی حرارت متوسط قرار دهید. برنج برای این غذا باید به صورت شفته باشد پس مقدار آب را با توجه به نوع برنج محاسبه کنید.

  6. آبکش کردن برنج و پوست کردن سیب زمینی ها

    پس از گذشت ۱۵ دقیقه برنج را آبکش کنید و اجازه دهید آب اضافی برنج گرفته شود. در این مدت سیب زمینی ها را آبکش کنید و پوست آن ها را بگیرید.

  7. له کردن سیب زمینی پخته شده و اضافه کردن برنج به سیب زمینی ها

    سیب زمینی های پوست کرده را داخل یک ظرف بزرگ بریزید و به کمک گوشت کوب یا پوره له کن خوب له کنید. بعد برنج شفته شده را به سیب زمینی ها اضافه کیند.

  8. مخلوط کردن سیب زمینی و برنج و ورز دادن آنها

    سیب زمینی و برنج را به کمک یک قاشق هم بزنید سپس به کمک دست چند دقیقه با هم ورز دهید تا با هم مخلوط شوند و به مخلوط منسجکی تبدیل شود، کنار بگذارید تا خنک شود.

  9. تفت دادن پیاز

    داخل یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود بعد ۱ عدد پیاز را پوست گرفته و نگینی خرد کنید، داخل تابه بریزید و تفت دهید تا سبک شود.

  10. تفت دادن گوشت

    گوشت چرخ کرده را به پیاز اضافه کنید و با هم تفت دهید تا گوشت تغییر رنگ دهد. حالا فلفل سیاه، نمک، زردچوبه، زیره و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید و همه مواد را با هم تفت دهید.

  11. اضافه کردن خلال بادام یا گردو

    رب و بقیه مواد را تفت دهید تا رنگ رب باز شودسپس خلال بادام خیس خورده را آبکش کنید و به مواد اضافه کرده مجددا شروع به تفت دادن کنید.

  12. اضافه کردن جعفری

    در این مرحله جعفری خرد شده به مواد داخل تابه اضافه کنید و با مواد تفت دهید تا جعفری کمی نرم و تغییر رنگ پیدا کند.

  13. تفت دادن پیاز

    در یک تابه جداگانه پیاز دوم را خلالی خرد کنید و داخل یک تابه بریزید. با کمی روغن سرخ کنید تا طلایی شود بعد از این که سرخ شده به مواد گوشتی اضافه کنید.

  14. اضافه کردن زرشک به مواد میانی

    بعد از اضافه کردن پیاز داغ از روی حرارت بردارید و زرشک را اضافه کنید هم بزنید تا به خاطر دما زرشک نسوزد سپس مواد میانی را کنار بگذارید تا خنک شود.

  15. اضافه کردن تخم مرغ و آرد به مخلوط برنج و سیب زمینی

    در این مرحله تخم مرغ را به همراه آرد به آرامی به مخلوط برنج و سیب زمینی اضافه کنید و به کمک دست آن را ورز دهید.

  16. ترکیب مایه گوشتی با مواد سیب زمینی و برنج

    یک ظرف آب کنار دست خود بگذارید دست های خود را خیس کنید و مقداری از مخلوط برنج و سیب زمینی بردارید. وسط آن مقداری از مواد گوشتی قرار دهید و آن را با دست گرد کنید و شکل دهید کنار بگذارید. این کار را با بقیه مواد گوشتی و برنج انجام دهید تا موادتان تمام شود. در حین کار کردن دست های خود را با آب خیس کنید تا مواد به دستتان نچسبد.

  17. سرخ کردن کبه های عربی

    داخل یک قابلمه به مقدار لازم روغن بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا داغ شود بعد کبه ها را داخل روغن داغ سرخ کنید. خوب کبه ها را زیرو رو کنید تا همه جای کبه ها سرخ شود پس از سرخ دن داخل آبکش استیل یا روی دستمال کاغذی قرار دهید تا روغن اضافی آن گرفته شود.

  18. سرو نهایی

    پس از این که همه کبه ها را سرخ کردید داخل ظر سرو مورد نظر خود بریزید و با هر سسی که دوست دارید سرو کنید.

رموز کلیدی در پخت کبه عربی:

  • اگر می خواهید در فرصت دیگری کبه ها را سرخ کنید آنها را درون یک سینی بچینید و درون فریزر بگذارید تا خنک شوند؛ بعد از حدود نیم ساعت آنها را در بیاورید و درون ظروف مناسب برای فریزر بگذارید و مجددا به فریزر منتقل کنید تا یخ بزنند.
  • اگر کبه ها را قبل از خنک شدن درون فریزر به یکباره در فریزر قرار دهید موقع در آوردن آن‌ها از فریزر کبه ها بهم می چسبند و خراب می شوند.
  • اگر هم رژیم گیاهخواری دارید می توانید گوشت چرخ شده را حذف کنید.
به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه کبه عربی با برنج
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
3.51star1star1star1stargray Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا