تازه های آموزش انواع غذاها

آموزش و روش تهیه كوكوی كدو سبز

آموزش و روش تهیه كوكوی كدو سبز

Cooking

کدو سبز از جمله سبزیجات ملایم و بسیار مفید است. برای همه کسانی که به گیاه خواری علاقه دارند و کسانی که از طعم کدو استقبال می کنند،ما این کوکو را پیشنهاد می دهیم.

 

 

مواد لازم :

 

 

كدو سبز متوسط 6 عدد
تخم مرغ 4 عدد
زعفران حل شده 1 قاشق غذاخوری
آرد 1 قاشق غذاخوری
شیر 2 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل به مقدار کافی

 
طرز تهیه :

 
كدوها را پس از شستن و بدون پوست گرفتن ، به قطر یك سانتیمتر حلقه حلقه كنید . و روی آنها كمی نمك بپاشید . سپس كدوها را در مقداری روغن تفت دهید .(می توانید کدو ها را رنده هم بکنید )
در یك ظرف گود ، آرد و شیر را مخلوط كرده و تخم مرغ ها را به آن اضافه كنید . مخلوط حاصل را با چنگال ، خوب به هم بزنید . سپس كدوهای سرخ شده را به همراه مقداری نمك و فلفل و زعفران به مخلوط فوق اضافه كنید . پس از داغ شدن روغن در ماهیتابه ، مایع كوكو را در آن ریخته و سطح آن را صاف كنید .

 

در ماهیتابه را گذاشته تا كوكو خودش را بگیرد و سرخ شود . بعد از آن ، كوكو را با كفگیر پشت و رو كرده و می گذارید تا طرف دیگرش هم سرخ شود ، سپس كوكو ، آماده خوردن است .

 
نكات تغذیه ای :

 
كوكوی كدو سبز ، غذایی مغذی و لذیذ است و برای گیاه خواران و جوانان مناسب است.
كدو سبز سرشار از ویتامین A است . ویتامین A در بینایی ، رشد و نمو بدن و سیستم ایمنی بدن مؤثر است و باعث مصونیت در برابر بیماری های عفونی می شود .

 

كل انرژی غذا ، 474 كالری است كه اگر توسط 4 نفر همراه با نان یا بدون نان ، میل شود ، سهم هر فرد از انرژی غذا ، 5/118 خواهد بود .

 

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا