تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری رنگ کردن کفش های چرمی

آموزش تصویری رنگ کردن کفش های چرمی

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (2)

از کفش های یکدست سفید و سیاه و قهوه ای خسته شده اید؟ امیدوارید که با ضرب و شتم کفش های سختتان، آنها رو نرم کنید؟ این دستورالعمل روش اینکه چطور کفش سیاه خود را رنگی کنید، صحبت می کند. البته همه آنچه که گفته می شود، تابع نظر و سلیقه شماست.

آخرین باری که من برای یک مراسم، یک جفت کفش سفید خریده بودم، اتفاق ناگواری افتاد و نتیجه اون سبب له شدگی و ایجاد لکه های فراوان روی اون کفش شد. من به جای اینکه اونها رو پاک کنم، تصمیم گرفتم که اونها رو رنگ کنم. این کفش های نهایی بادوام، انعطاف پذیر، رنگارنگ و حتی مقاوم در برابر له شدگی است. مراحل زیر را برای فهمیدن این روش دنبال کنید.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (4)

نمای کلی

4 گام برای تعمیر کفش چرمی ما وجود دارد:

  • ابتدا پوشش کفش را بردارید – در حال حاضر تقریبا تمام کفش ها دارای یک پوشش محافظ هستند که کارخانه اعمال کرده. برای اینکه بتوانید راحت روی کفش را رنگ کنید، لازم است این لایه را بردارید.
  • با مداد طرح خود را روی کفش بکشید، اگر به کار خود کاملا اطمینان دارید، می توانید از این مرحله صرف نظر کنید. من این کار را نمی کنم.
  • رنگ کردن – با استفاده از رنگ های قابل انعطاف روی کفش را رنگ کنید.
  • پایان- کفش رنگ شده را با یک لایه آکریلیک بپوشانید تا از آن حفاظت کند.

مواد لازم:
یک حلال خوب برای پاک کردن کفش، رنگ چرم انعطاف پذیر، تثبیت کننده آکریلیک، مداد و پاک ک، برس پنبه ای، سیخ چوبی برای جزییات بهتر، اسفنج یکبار مصرف، و البته کفش

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (5)

 

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (6)

کفش ها رو انتخاب کنید و تعدادی طرح بکشید.

من همیشه قبل از اینکه برای پروژه ای شروع به نقاشی کردن، برش کاری یا هر تغییری بدم، تعدادی ایده در مورد اون پیدا می کنم. در این مورد، کفش های شما برای مدت چند روز بدون استفاده خواهد بود، بنابراین بهتره قبل از اینکه تمام پوشش محافظ کفشتان را بردارید یک طرح خوب داشته باشید. همچنین، حالا می تونه زمان خوبی برای تمرین رنگ کردن باشه. روی یک کاغذ قبل از اینکه به کفش ها حمله کنید، ترکیب بندی کنید، آزمایش کنید و حتی بازی کنید.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (7)

کفش ها رو لخت کنید.

ابتدا، بند کفش ها را باز کنید. مقداری پاک کننده روی گوشه اسفنج بریزید و گرد و خاک را از روی کفش ها پاک کنید. با انجام این کار از همان ابتدا متوجه تفاوت رنگ سطوح می شوید. در این مورد حتی متوجه بازگشت مقداری از رنگ اولیه کفش بر روی اسفنج نیز خواهید شد. این فرایند رو برای هر دو کفش تکرار کنید.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (8)

 

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (9)

طرح را با مداد بکشید.
این مرحله خیلی جالبه! با مداد روی اولین کفش پاک شده طرح بکشید. اگر اشتباه کردید، با پاک کن اون رو درست کنید. لازم نیست برای اینکه همه چیز برای بار اول درست باشه خیلی به خودتون فشار بیارید. اگر در پاک کردن مداد از روی چرم کفش ها مشکل دارید از یک پاک کن نرم تر یا یک پاک کننده دیگر برای این کار استفاده کنید.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (10)

 

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (11)

لایه پایه را رنگ کنید.

سلب مسئولیت: من یک نقاش خود آموخته یا آموزش دیده نیستم، بنابراین مراحل بعدی لزوما بهترین راه برای دستیابی به نمای مورد نظرتون نیست. اگر هدفتون یک طرح نسبتا کارتونی است، مثل من ناشیانه سایه طرح رو بکشید و سپس با دنبال کردن نصایح من اونو درست کنید. گرچه، اگر شما استعداد و تمایل داشته باشید، می تونید تقریبا هر سبکی از نقاشی رو که بخواهید تقلید کنید.

برای بار اول کفش را با یک سایه رنگ کنید؛ یعنی اکنون فقط با استفاه از سطوح رنگی جامد اونو پر کنید. بعدا می تونید سایه یا بافت های رنگی بیشتری به اونا اضافه کنید. رنگ چرم یک پوشش مات خوبی را خواهد داد، بنابراین، یک لایه نازک کامل هرچه را که در زیر اون باشه، پوشش می دهد. گرچه به صورت ایده آل ممکنه این پوشش با اضافه کردن چندین لایه ایجاد بشه. البته این کار از اعمال یک لایه رنگ ضخیم روی کفش انتخاب بهتری خواهد بود، چراکه لکه و خشکی ایجاد نمی کنه. خوشبختانه رنگ خیلی زود خشک میشه و شما می تونید لایه رنگ های دیگر رو هم به اونها اضافه کنید.
بله، در پایان این مرحله کفش شما از روز اول هم زشت تر شده، اما نگران نباشید، در مرحله بعد با اضافه کردن رنگ به لبه ها، مرتب خواهد شد.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (1)

لبه ها را رنگ کنید.

حالا هرجا را که یک سطح رنگی از یک سطح دیگه جدا شده با رنگ مشکی رنگ کنید. ضخامت خط ها رو بسته به نوع تاکید و توجهتون به طرح، تغییر بدید. برای رسیدن به خطوط خیلی نازک به جای استفاده از قلموی رنگ از سیخ های چوبی استفاده کنید.

حالا خیلی تمیزتر نشد؟ اما هنوز تعدادی سطوح رنگ و تخته، اگرچه، اگر شبیه اون چیزیه که می خواستید، عالیه! در غیر این صورت زمان اون رسیده که در مرحله بعد مقداری سایه به اون اضافه کنید.

سایه و هایلایت اضافه کنید.

سایه بزنید! من ار رنگ های پلاستیکی آبی، برای رنگ زدن سطوح استفاده کردم و رنگ های سیاه و سفید اونها رو هم برای ایجاد سایه و بافت روی سطوح بکار گرفتم. ممکنه در پایان این مرحله لازم باشه لبه ها رو مجددا رنگ کنید.

Training-video-paint-the-shoes-in-leather (12)

وقتی مطمئن شدید رنگ کاملا خشک شده، از یک قلموی بزرگ استفاده کنید و یک با لایه آکریلیک روی اونو بپوشانید. مطمئن شوید که تمام سطح کفش را می پوشانید، یا ممکنه بخواهید مقداری توده رنگی روی سطح کفش ایجاد کنید. همچنین چک کنید که به طور تصادفی مقداری از این ماده کف کفش نریخته باشد، مگر اینکه بخواهید کفه ای داخل کفش بچسبانید. صبر کنید تا این ماده هم خشک شود، سپس آن را تکرار کنید. حداقل سه بار این پوشش محافظ را روی شاهکار زیبایتان اعمال کنید. من فکر می کنم پارانوئید دارم، هفت بار این کار را تکرار کردم.

کار نهایی تفاوت چشمگیری با ابتدا دارد، به همان خوبی که با اضافه کردن یک لایه نازک آکریلیک از کفش محافظت کردید، این کار می تونه یک نمایش حرفه ای در ظهور کفش باشه.

کفش شماره 2.
تمام مراحل قبلی را دنبال کنید.

من از تفاوت های کم و تکنیک های سریع برای کفش دوم استفاده کردم. من می خواستم از طرحی که برای بار اول برای مکانیزم داخلی کفش اول استفاده شده بود، استفاده کنم. من برای ایجاد بافت یک کاغذ قدیمی، با رنگ کردن یک لایه پایه از رنگ های قهوه ای متفاوت و مقداری مشکی شروع کردم.

کفش پایانی

نمیدونم که به طور معمول این کفش ها برای چه مدت دوام خواهند داشت. من که تا حالا سه بار اونها رو برای مهمونی پوشیدم، و خراشی روی اونها ایجاد نشده. سطحشون به نظر قابل انعطاف می یاد. اگرچه مطمئنم که تمام درخشنگیشون رو از دست خواهند داد و تکه تکه می شوند. اگه این اتفاق بیفتد، مطمئنا اونها رو با یک طرح جدیدتر تعمیر می کنم.

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

 

 

 

 

3.5/5 - (13 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا