انواع پیش‌غذاخوراک سادهغذاهای اصلی

توپ های سیب زمینی خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع اسنک. سیب زمینی به روش های مختلفی تهیه و سرو میشود که یکی از آنها تهیه ی توپ های سیب زمینی میباشد که امروز شما را طرز تهیه ی این اسنک لذیذ آشنا میکنیم. توپ های سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و لذیذ ترین دستور های تهیه ی سیب زمینی میباشد که یک اسنک و میان وعده ی بسیار عالی محسوب میشوند. شما برای تهیه ی این اسنک به پنیر چدار و پارمزان، تخم مرغ، ژامبون و… نیاز دارید. برای آشنایی با دستور پخت این میان وعده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

توپ های سیب زمینی خوشمزه

توپ های سیب زمینی خوشمزه

مواد لازم:

4 برش ژامبون

در صورت لزوم 2 فنجان روغن نباتی یا بیشتر

3 فنجان سیب زمینی پوره شده

1 فنجان پنیر چدار رنده شده

2 قاشق غذاخوری پیاز ریز خرد شده

1/2 قاشق چای خوری فلفل تند، اختیاری

2 عدد تخم مرغ بزرگ زده شده

1 و 1/2 لیوان خرده نان

2 قاشق غذاخوری پنیر پارمسان رنده شده

دستور پخت:

گام اول: یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​رو به بالا ​​گرم کنید. ژامبون را اضافه کرده و بپزید تا قهوه ای و ترد شوند، حدود 6-8 دقیقه. به یک صفحه که با حوله کاغذی و یا دستمال کاغذی پوشانده است منتقل کنید. کنار بگذارید. روغن نباتی را در یک انبار بزرگ یا اجاق هلندی با حرارت متوسط ​​گرم کنید.

گام دوم: در یک کاسه بزرگ، سیب زمینی های پوره شده، پنیر چدار و پارمزان، پیاز، فلفل تند و ژانبون را با هم مخلوط کنید. با استفاده از یک قاشق کوچک و یا اسکوپ بستنی، مخلوط را به شکل توپهای 1/4 تا 1 1/2 اینچ بچرخانید و حدود 25 را تشکیل دهید.

گام سوم: با یک بار کار کردن، توپ ها را به تخم مرغ آغشته کرده، سپس در پانکو لکه دار کنید و به پالت فشار دهید. با کار در دسته ها، توپ ها را به اجاق هلندی اضافه کنید و تا زمانی که به طور مساوی طلایی و ترد باشد، حدود 2-3 دقیقه بپزید. به یک صفحه حوله کاغذی منتقل کنید. در صورت تمایل، بلافاصله سرو کرده و با پارمسان تزئین کنید.

2.9/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا