تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه فیش اند چیپس

طرز تهیه فیش اند چیپس

 

فیش اند چیپس ” Fish & Chips “

Mode - supplying - Fish - Chips (1)
فیش اند چیپس غذای معروفه انگلیسیهاست. در واقع حکم فست فود را داره که از ترکیب چیپس سیب زمینی و ماهی درست شده.
اصولا ماهی را داخل مخلوط آرد و آب ساده و بیکینگ پودر میزنند و داخل حمام روغن سرخ میکنند و چیپس هم به روشهای مختلف چیپس نازک یا کلفت داخل روغن یا فر گریل میکنند.

مواد لازم :

فیله ماهی (سالمون) 650 گرم
آرد سفید ساده 50 گرم
نشاسته ذرت یا آرد ذرت 50 گرم
تخم مرغ 1 عدد
آب سرد 125 میلی لیتر
لیمو یک عدد
بیکینگ پودر یک دوم ق چ
سیب زمینی 800 گرم
روغن جهت سرخ کردن
اول از همه میریم سراغ سیب زمینی ها و برش میزنیم ولی کمی درشت تر از همیشه، یعنی قطرش تقریبا یک سانتی بشه. قبلا یک مدل سیب زمینی تنوری را پُست کرده بودم میتونید از این رسپی هم استفاده کنید. چون این سیب زمینی داخل روغن سرخ نمیشه و کاملا رژیمیه. و اما این رسپی هر چی باشه اصل تره، بعضی وقتها غذای سرخ کرده بیشتر میچسبه.

 

Mode - supplying - Fish - Chips (2) سیب زمینی ها را برش بزنید. و داخل آب جوش بریزید و بگذارید حدود 4 دقیقه جوش بخوره ولی نه بیشتر. بعد آنها را روی دستمال خشک کنید و داخل فریزر بگذارید تا خنک بشه و زمانیکه خواستید ماهی را سرخ کنید، سیب زمینی ها رو هم سرخ کنید.
برای سرخ کردن به روش حمام روغن یه قابلمه که عمق داشته باشه ولی خیلی بزرگ نباشه نیاز داریم که عمق روغن داخل آن زیاد باشه و سیب زمینی ها داخل روغن داغ غوطه ور بشند. روغن را داخل قابلمه بریزید و بگذارید به درجه حرارت مناسب برسه امتحانش به این صورت هست که یه تیکه کوچیک نون یا سیب زمینی را داخل روغن بندازید، اگر نون بعد از دو ثانیه سریع اومد روی روغن ایستاد، درجه حرارت مناسبه ولی اگر نون رفت ته ظرف یعنی روغن هنوز به اندازه کافی گرم نشده یا اگه فوری اومد روی روغنها ایستاد یعنی زیادی داغه و باید کمی حرارت را کم کنید.

 

Mode - supplying - Fish - Chips (3)سیب زمینی ها را از فریزر دربیارید و بلافاصله داخل روغن داغ بریزید.بعد از اینکه سرخ شدند، آنها را داخل دستمال بریزید تا روغن اضافی آن گرفته شود. نیازی نیست بعد از اینکه سیب زمینیها را از فریزر در آوردید بگذارید یخش وا بره.اولا که در این فاصله زمانی یک ساعت تا آماده کردن ماهی؛ یخ نمیزنه و اگر هم زد مشکلی نیست. میتونید سیب زمینیها را به همین روش آماده کنید و داخل فریز نگهدارید و زمان مصرف سرخ کنید. این کاریه که داخل رستورانها انجام میدند.
ماهیها را هم به عرض دو انگشت کنارهم ؛نه بند انگشت برش بزنید یعنی حدود 2/5 * 8 سانت که طولش بستگی به عرض فیله ماهیتون داره. بعد ماهی ها را خشک کنید و داخل آرد بغلطانید .

 

Mode - supplying - Fish - Chips (4)برای درست کردن مایه، آرد و نشاسته ذرت و بیکینگ پودر و نمک و فلفل را مخلوط کرده.اگر نشاسته یا آرد ذرت نداشتید همه را آرد معمولی بریزید ولی اصولا جایی که آرد ذرت بکار میره به پوکی مواد کمک میکنه .بعد لیوان آب را اضافه میکنیم. در بعضی رسپیها نوشته آبجو یا همون ماالشعیر خودمون که فقط به خاطره گازی که داره ازش استفاده میکنند نه الکلش. که تو این رسپی از آب معمولی و بیکینگ پودر استفاده شده که این رسپیه اصلیه اگه تو ویکی پدیا سرچ کنید کامل توضیح داده.و بعد آبلیمو را اضافه کنید. تخم مرغ را جداگانه در ظرفی بشکنید و با ویسک یا چنگال بزنید تا حباب پیدا کنه و بعد به مخلوط آرد اضافه کنید و تمامی مواد را مخلوط کنید.

 

Mode - supplying - Fish - Chips (5)قطعات ماهی را داخل مایه بزنید صبر کنید تا اضافه مواد بچکد و ماهی را داخل حمام روغن سرخ کنید و روغن اضافی را با دستمال بگیرید.هر بار بیش از دو قطعه فیله ماهی را سرخ نکنید چون دمای روغن را سریع پایین میاره و هر فیله را حدود پنج دقیقه سرخ کنید.
میتونید داخل سرخ کن هم سرخش کنید ولی من نمیدونم نتیجه به این خوبی و تردی میشه یا نه ؟؟؟ اصولا داخل سرخ کن همه چیز نرم میشه و اون حالت کرانچی رو پیدا نمیکنه. درضمن لذت آشپزی به اینه که همه مراحل پخت رو خودت ببینی و حسش کنی.
اگه زیاد اهل خوردن ماهی نیستید من پیشنهاد نمیکنم این رسپیو اول امتحان کنید. چون کسائیکه ماهی زیاد نمیخورند ترجیح میدند به زور برنج ماهی را بخورند بعید میدونم بتونند ماهی را به تنهایی و با سیب زمینی تحمل کنند. نمیدونم شاید من اینجوری فکر میکنم.

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا