آموزش تزیین کیک | شیرینی | دسر

آموزش تصویری تزیین کیک با کیت کت

آموزش تصویری تزیین کیک با کیت کت

Training - image - decoration - cake - with - Kit - Kat
کیک کیت کت یکی از آسونترین روشهای تزئین کیک هست که در عین راحتی فوق العاده خوشگله مخصوصا برای تولد بچه ها
اول یه کیک درست کنید کیکتون میتونه ساده یا شکلاتی، هر طعمی که دوست دارید باشه بعد روی آن را گاناش بدید که کیت کتها دور کیک بچسبه و بعد هم ام اند ام زها رو روش بریزید به همین سادگی.

برای درست کردن کیک میتونید از روی این لینک کاپ کیک شکلاتی کیکتون را درست کنید.با مقدار موادی که برای کاپ کیک هست میتونید دو تا کیک گرد داخل قالب 18 سانتیمتری درست کنید یا یک کیک گرد داخل قالب بزرگتر ولی اگه دو تا کیک درست کنید کارتون راحت تره چون دیگه نیازی نیست کیک را از وسط نصف کنید و کار تمیزتر میشه و ارتفاع کیک با کیت کتها کاملا هماهنگی داره.
روی کیک و بین دو لایه کیک را گاناش بدید اینجا حتما باید گاناش تیره و با شکلات سیاه درست کنید که رنگ کیک قهوه ای بشه از روی این لینک گاناش را درست کنید.

Training - image - decoration - cake - with - Kit - Kat (2)

کیک که پخته شد ابتدا روی کیک را با کاردک صاف کنید و قسمتهای خشک و ناصافیهای کیک را بگیرید. بعد گاناش را درست کنید.برای این کیک حدود 200 گرم شکلات و یک بسته خامه که اون هم محتوی 200 میلی لیتر خامه هست کافیه.
خامه را روی حرارت بگذارید تا از کناره های ظرف خامه شروع به جوشیدن کرد خامه را از روی حرارت بردارید و شکلاتها را که قبلا خُرد کرده اید داخل خامه بریزید و بگذارید حدود 5 دقیقه بمونه و بعد با ویسک هم بزنید تا یه مخلوط صاف و براق بشه.

Training - image - decoration - cake - with - Kit - Kat (3)

بین دو لایه کیک را گاناش بریزید و روی آن گردوی خورد شده و بعد لایه بعدی کیک را بگذارید و مابقی گاناش را روی کیک بریزید و دورتادور کیک را گاناش بریزید یعنی به جای خامه کشی؛گاناش کشی کنید. بعد کیت کتها را دورتادور کیک بچینید. در مورد کیت کت چند نکته بگم اگه مارک کیت کت بگیرید دقیقا ارتفاعش با این دو تا کیک که تو قالب 18 سانتیمتری باشه یکی هست ولی اگه از مارک ایرانی شیرین عسل یا تک تک استفاده کردید اونها یه کم ارتفاعشون بیشتره حتما قبلش یه چک کنید و تا قبل از استفاده بگذارید داخل یخچال باشه مخصوصا الان که هوا گرمه چون به محض اینکه از یخچال میاد بیرون آب میشه. اگه بسته های دوتایی بگیرید کار تمیزتر میشه چون نیازی به برش ندارید ولی بسته های 4 تایی را باید برش بدید که ممکنه حین کار بشکنه یا خورده های شکلات بهش بمونه. فکر کنم من از 6 یا 7 بسته 4 تایی استفاده کردم ولی حتما 2- 3 بسته اضافی بگیرید، چون خیلیهاش داخل خود جعبه ترک خورده یا زمان حمل آب شده و فُرمش را از دست داده و مجبورید آنها را کنار بگذارید.
بعد از اینکه کیت کتها را چیدید بگذارید یه نیم ساعت کیک داخل یخچال بمونه تا گاناشها کمی سفت بشه و بعد از اون ام اند ام را بریزید. دفعه اول که من این کیک را درست کردم تا گاناش را ریختم اول ام اند ام ریختم چند دقیقه بعد دیدم اثری از هیچکدوم نیست و همشون مدفون شدند زیر گاناشها، پس حواستون باشه اشتباه منو نکنید. یک بسته برای این کیک کافی بود ولی اگر پُربار تر میخواهید باید دو بسته بریزید، همینطور که تو عکسها میبینید با یک بسته فقط یه ردیف سطح کیک پُر میشه.
پیشنهاد میکنم با اسمارتیز یا دراژه های غیر از مارک ام اند ام کیک را تزئین نکنید چون هیچکدوم کیفیت اون را نداره.

Training - image - decoration - cake - with - Kit - Kat (5)

 

+++++++

+++++++

+++++++

3.1/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا