تزیینات و کاردستی

آموزش تصویری ساخت گل پسته ای

آموزش تصویری ساخت گل پسته ای

 

- Build - flowers - pistachio (2)

همه میدونیم که پسته، یک مغز خوشمزه و مقوی هست اما چه کسی میتونه بگه که همین پسته میتونه عامل ایجاد یک کار هنری زیبا بشه؟ این یک کاردستی زیبا، شگفت انگیز و جذابه! و فقط و فقط با پوست پسته درست شده! گل پسته ای یک هدیه بسیار زیبا برای دوستان و خانواده است و میتونه به قسمتی از قفسه ها یا کتابخانتون زیبایی دو چندان ببخشه.

وسایل مورد نیاز:

یک مقوای کوچک

قیچی

50 تا 60 عدد از پوست پسته

لیوان

رنگ آبی روشن

تعدادی دستمال کاغذی

چسب

ظرف پلاستیکی

خمیر بازی

- Build - flowers - pistachio (3)

رنگ آبی رو توی ظرف پلاستیکی بریزید. با قلم موی رنگ آمیزی، تمام پوست های پسته رو رنگ بزنید. ممکنه فکر کنید این کار باعث میشه که میز و لباستون و همه چیز رنگی و آشفته بشه اما دستمال کاغذی ها واسه همینه؛ دستمال کاغذی ها رو روی میز، کنارتون و هرجایی که ممکنه رنگ بریزه بذارید.. خودتون هم بهتره از یک لباس کهنه استفاده کنید.

هنگامی که کار رنگ زدن تموم شد، پوست پوسته های رنگ خورده رو روی دستمال کاعذی ها بذارید. این کار رو با گذاشتن سطح فرو رفته انجام بدید.

نگران کثیف شدن اطراف هم نباشید، رنگ ها با آب یا پارچه پاک میشن.

- Build - flowers - pistachio (4)

 

- Build - flowers - pistachio (5)

دهانه لیوان رو روی مقوا بگذارید و با دقت خطی دورتادور دهانه لیوان بکشید. سپس از قیچی استفاده کنید و این دایره رو ببرید. اندازه این دایره، اندازه همون گل پسته ای تون هست.

- Build - flowers - pistachio (6)

 

- Build - flowers - pistachio (7)

خمیر بازی رو روی سطح مقوای دایره شکل بذارید و هموارش کنید. با دست هاتون دور تا دور مقوا رو تمیز کنید و خمیر رو بر روی سطح بکوبید و دوباره دور مقوا رو تمیز کنید. رنگ خمیر بازی تون پیش زمینه گلتون رو تشکیل میده پس در انتخاب رنگ دقت کنید.

- Build - flowers - pistachio (8)

چسب رو روی خمیر بازی بریزید. سپس با استفاده از قلم مو، چسب رو روی خمیر بازی یک سطح کنید. تقریبا مثل وقتی که سس رو روی پیتزا می ریزید! سعی کنید چسب زیادی نریزید، چسب زیاد باعث میشه تا چسب موقع گذاشتن پوست پسته ها لابه لای پوست پسته ها میره.

- Build - flowers - pistachio (1)

یکی یکی پوست پسته ها رو روی سطح مقوا بگذارید و به شکل گل درستش کنید. از این کاردستی زیبا میتونه در قفسه ها، کتابخانه ها، روی میز و برای کادو به دوستانتون استفاده کنید.

 

 

++++++++++++++++

++++++++++++++++

++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا