شکلات

دستور تهیه شکلات کره بادام زمینی مخصوص

دستور تهیه شکلات کره بادام زمینی مخصوص

Recipes - Preparation - chocolate - butter - peanut - Special

دستور تهیه شکلات کره بادام زمینی مخصوص

مواد لازم:

کره بادام زمینی: یک دوم پیمانه

خامه صبحانه: 70گرم

عسل: 2 قاشق چایخوری

روش تهیه:

شکلات سیاه ذوب شده را کنار گذاشته تا کمی از حرارت بیفتد . در قالبهای مخصوص شکلات ریخته و پر کنید.سپس آن را در یک ظرف بزرگ وارونه کنید تا اضافی های شکلات خارج شود و برای دو دقیقه روی همان ظرف بگذارید به صورت وارونه باشد .حال آن را بلند کرده و در یخچال بگذارید تا کمی سفت شده و خودش را بگیرد. عمل ریختن شکلات و قراردادن در یخچال را مجددا تکرار نمایید تا لایه ضخیمی از شکلات ایجاد شود . حال می توان داخل آن را با فیلینگ های مختلف پر نمود. سپس روی کار را مجددا شکلات بریزید و بگذارید تا خودش را بگیرد. هنگامی که سفت شد از قالب خارج و سرو نمایید.

نکات

1 – قالبهای شکلات را هیچگاه چرب یا خیس نکنید.

2 – حتما در این شکلات از کره بادام زمینی خالص استفاده کنید، چرا که در بازار برخی کرههای بادامزمینی مخلوط با فندق نیز وجود دارد، این نوع از کرهها اصلا مناسب شکلاتسازی نیستند چرا که بافت سنگین و سفتی دارند که در مجاورت سرما نیز سفتتر میشوند.

3 – در صورت تمایل میتوانید خامه این دستور را تا 40 گرم کاهش دهید تا از طعم کره بادام زمینی بیشتری لذت ببرید.

شکلات بخورید چون : منبع غنی از آنتی آکسیدان است. به خصوص آنتی اکسیدانی به نام فلاوانوید را به فراوانی می توانید در کاکائو و شکلات پیدا کنید. و خب از آنجایی که آنتی اکسیدان یک سلاح قوی در برابر یورش بیماری ها به خصوص سرطان است و در نهایت این قدرت را دارد تا هر بیماری را ناک اوت و سلامت شما را تضمین کند، پس شکلات را فراموش نکنید. خلاصه اگر بابت چاق شدن نگران هستید بهتر است بدانید راهش نخوردن نیست بلکه ورزش کردن و تحرک داشتن است.

 شکلات

 

نوروز 1395

یلدا 94

 

 

 

 

 

++++++++++++++

++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا