شکلات

روش تهیه شکلات فندق نوتلا + نوروز 95 + شکلات عید

روش تهیه شکلات فندق نوتلا + نوروز 95 + شکلات عید

شکلات فندق نوتلا

Procedure - Preparation - chocolate - hazelnut - Nutella - New Year -95- chocolate - Eid

 

این شکلات مغزدار با طعم رویایی فندق و نوتلا برای پذیرایی عالیه .

مواد لازم برای 12 شکلات:

شکلات شيري پنجاه گرم،

كره ده گرم ،

فندق خرد شده پنجاه گرم،

نوتلا يا مشابه ايراني پنجاه گرم،

فندق درسته دوازده عدد،

شكلات تيره(مثل تخته اي)صد گرم

طرز تهیه:

شکلات شیری و کره رو روی بخار کتری یا در ماکروویو ذوب و مخلوط کنید

فندق خرد شده و نوتلا رو اضافه کنید

به خوبی مخلوطشون کنید و یک ربع در فریزر قرارش بدین

مواد رو به دوازده توپ کوچولو تقسیم کرده و روی یک کاغذ روغنی بذارید سپس روی هرکدام یک فندق قرار بدید

و به مدت نیم ساعت بذارید داخل فریزر که کامل خودشو بگیره و سفت بشه

بعد شکلات سیاه رو به روش بن ماری یا تمپر کردن ذوب کنید و بذارید کمی از داغی بیفته

سپس هر کدام از توپ ها رو به کمک چنگان داخل شکلات فرو کنید که کاملا به شکلات آغشته بشه

و همه رو روی یک کاغذ روغنی بچینید و بذارید کامل شکلات سفت بشه و خودشو بگیره

سپس در یک ظرف در بسته در یخچال نگهداری کنید

 

نکته:

بجای فندق از هر اجیل یا مغزی میتونید استفاده کنید حتی پودر نارگیل یا کارامل و… بجای نوتلا از انواع کرم ها متل کره بادام زمینی یا سس کارامل و… میتونید استفاده کنید

 

 

 

خواص فندق:

به گفته یک متخصص تغذیه ، با مصرف 10 دانه فندق هر‌فرد می‌تواند بخش عمده‌ای از ویتامین E بدن خود را تامین کند البته فندق علاوه بر مزایای مذکور دارای کالری بالایی است و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند چاق کننده باشد.
دکتر بهاره ضیغمی ، متخصص تغذیه با اعلام این مطلب به ایسنا افزود: در میان میوه‌های روغنی، فندق قابل هضم‌ترین و مغذی‌ترین آنها به شمار می‌رود. فندق خشک حدود 70 درصد وزن خود مواد چربی و 15 تا 20 درصد مواد پروتئینی دارد و به سبب فقدان مواد هیدروکربنی، مصرف آن به مبتلایان دیابت توصیه می‌شود.

وی تاکید کرد: این میوه سرشار از ویتامین‌های A، B1، B2، C، E و املاح معدنی کلسیم، فسفر، آهن، گوگرد، منیزیم، روی و پتاسیم است. همچنین در 100 گرم مغز فندق600 کالری، در 100 گرم فندق با پوست 300 کالری و در یک عدد آن 10 کالریانرژی نهفته است.

دکتر ضیغمی گفت: این میوه تقویت کننده معده و روده‌ها بوده و می‌تواند سموم بدن را خارج سازد، از این رو اگر بخواهید به این مزیت فندق دست یابید، آن را هنگام گرسنگی مصرف کنید تا روده‌های شما را تقویت کند.

از آنجا که فندق دارای مقدار کمی مواد نشاسته‌ای و غنی از مواد معدنی است، برای مبتلایان به بیماری قند مفید است و برای کسانی که دچار کم خونی هستند، چنانچه پس از هر وعده غذایی، 5 تا 6 عدد خام آن را میل کنند، مشکلشان برطرف می‌شود.
ویتامین E مفید برای بیماران کبد ی

همچنین بر اساس یک تحقیق مشخص شد که استفاده از مکمل‌های ویتامین E و مواد غذایی حاوی این ماده می‌تواند برای درمان بیماران مبتلا به بیماری‌های کبد ی مفید باشد.

براساس یک تحقیق که توسط دانشکده علوم پزشکی دانشگاه لس‌آنجلس آمریکا صورت گرفت، این موضوع مشخص شد که افراد مبتلا به بیماری‌های کبد ی می‌توانند با مصرف مواد غذایی یا مکمل‌های حاوی ویتامین E به درمان خود بپردازند، البته مصرف این ویتامین باید زیر نظر پزشک باشد.

در گزارش محققان این پروژه آمده است که افراد مبتلا به کبد چرب هم می‌توانند از این ویتامین برای بهبود یافتن استفاده کنند، اما مصرف این ماده برای بیماران کبد ی که به دلیل مصرف الکل دچار این بیماری شده‌اند، اصلا توصیه نمی‌شود. تجویز ویتامین E و قرص‌های مکمل برای افراد مستعد این بیماری نیز توصیه می‌شود البته کاهش مصرف مواد غذایی پرچرب و رعایت رژیم غذایی اصولی و مناسب نیز در کنار این مکمل‌های ویتامینه، کمک مؤثر به درمان بیماران می‌کند.

 

شکلات های نوروزی

شکلات فندق نوتلا

شکلات

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا