انواع دسر

طرز تهیه خاگینه هویج خوشمزه با تمام مراحل

خاگینه هویج یک دسر خوشمزه شیرین است که اصالتا برای شهر تبریز میباشد. این خاگینه را با مغزیجات مختلفی مانند گردو میپزند که بسیار خوشمزه است. اگر طرفدار خوردن خاگینه هستید به شما پیشنهاد میکنیم در ادامه این پست طرز تهیه خاگینه هویج را بیاموزید و حتما آن را در منزل درست کنید.

آموزش خاگینه هویج

مواد مورد نیاز

هویج۵ عدد متوسط
آرد ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ ۵ عدد
مغز گردو خرد شده به مقدار کافی
پودر دارچینبه مقدار کافی
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
هلنوک قاشق چایخوری
آب۱ لیوان
شکر ۲ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز پخت خاگینه گل نیلوفری با شیر

مراحل طرز تهیه خاگینه هویج

زمان مورد نیاز: ۵۰ minutes.

  1. مرحله اول

    برای شروع ابتدا یک شیر جوش را روی حرارت قرار بدهید. شکر و آب را درون شیر جوش بریزید و اجازه بدهید کمک کم شکر درون آب حل شود. سپس زعفران غلیظ دم کرده را اضافه کنید و وقتی شروع به جوشیدن کرد حرارت را خاموش کنید. شربت را کنار بگذارید تا خنک شود.

  2. مرحله دوم

    هویج ها را بشویید و خشک کنیدو سپس پوست هویج ها را بگیرید. هویج ها را به همراه مقداری آب درون یک قابلمه بریزید و روی حرارت با درب بسته قرار بدهید تا هویج ها پخته و نرم شوند. بعد از پخت هویج ها را از قابلمه خارج کرده و بعد از خنک شدن به خوبی له کنید. میتوانید از رنده ریز یا مخلوط کن استفاده کنید.

  3. مرحله سوم

    درون یک کاسه تخم مرغ را با همزن برقی کمی بزنید تا از لختگی دربیاید. آرد و بیکینگ پودر را با هم ترکیب کنید و روی تخم مرغ الک کرده و با همزن بزنید تا یکدست شود. در آخر هویج پوره شده را اضافه کرده و هم بزنید تا به خوبی همه مواد با هم ترکیب شوند.

  4. مرحله چهارم

    درون یک تابه کمی روغن بریزید و روی حرارت قرار بدهید. نیمی از مواد را درون تابه بریزید و به صورت یکنواخت پخش کنید. سپس گردوی خرد شده، دارچین و کنی پودر هل روی سطح مواد بریزید. مجددا باقی مواد را روی آنها بریزید و پخش کنید.

  5. مرحله پنجم

    درب تابه را بگذارید و اجازه بدهید به مدت ۲۵ دقیقه با حرارت ملایم بپزد. سپس خاگینه را برگردانید تا به مدت ۵ الی ۷ دقیقه طرف دیگر آن هم سرخ شود. بعد از پخت درب تابه را بردارید و خاگینه را درون تابه برش بزنید. سپس شربت را روی خاگینه بریزید. اجازه بدهید کمی با شربت با درب باز بپزد تا سربت به خورد خاگینه برود. سپس حرارت را خاموش کنید و درون ظرف مورد نظر سرو کنید. با گل محمدی و پودر پسته به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

3/5 - (2 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه خاگینه هویج
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
2.51star1star1stargraygray Based on 4 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا