فرآورده های لبنی

طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی با ماست

درست کردن پنیر پیتزا شاید برای شما و یا افراد زیادی کار سختی باشد و شاید فکر کنید نمیتوانید در خانه پنیر پیتزا درست کنید. یکی از ساده ترین دستورها برای تهیه پنیر پیتزا را برای شما عزیزان آماده کرده ایم. شما میتوانید با سرکه و یا ماست پنیر پیتزا درست کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه پنیر پیتزا خانگی با ماست به صورت کامل توضیح داده شده است. یا ما همراه شوید.

دستور تهیه پنیر پیتزا خانگی با ماست

مواد مورد نیاز

شیر کامل۳ کیلو
ماست ترش۱۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پنیر خامه ای خانگی با سرکه

مراحل تهیه پنیر پیتزا خانگی با ماست

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    برای تهیه پنیر پیتزا با ماست حتما باید از ماست ترش استفاده کنید. ماست را چند ساعت در دمای محیط قرار بدهید. همچنین باید از شیر کامل استفاده کنید. شیری که درصد چربی بالاتری دارد و لاکتوز آن گرفته نشده باشد یا استریلیزه و هموژنیزه نباشد.

  2. مرحله دوم

    شیر را درون قابله بریزید و روی حرارت قرار بدهید. زمان بدهید تا شیر داغ شود. نیازی به جوشیدن شیر نیست. همین که اطراف شیر شروع به حباب زدن کرد کافی است. حرارت را خیلی کم کنید. به ازاری هر کیلو شیر ۴ قاشق غذاخوری ماست ترش اضافه کنید. ( برای ۳ کیلو شیر ۱۲ قاشق غذاخوری ماست ترش اضافه کنید.)

  3. مرحله سوم

    بعد از اضافه کردن ماست، شیر را به را آرامی هم بزنید. حرارت را خاموش کنید. کمی زمان بدهید تا شیر کاملا دلمه شود و حالت پنیری و بریده بریده بگیرد.

  4. مرحله چهارم

    یک آبکش را روی یک قابلمه قرار بدهید. یک پارچه نخی تمیز روی آبکش بیندازید. شیر دلمه شده را درون پارچه بریزید و پارچه را جمع کنید تا آب اضافی آن خارج شود. با دست های تمیز پنیر را کمی فشار بدهید تا شیر اضافی کاملا خارج شود.

  5. مرحله پنجم

    آب پنیر را درون قابلمه ای بریزید و به ازاری هر کیلو شیر ۲ قاشق نمک اضافه کرده و هم بزنید. قایلمه را روی حرارت قرار بدهید تا کمی داغ شود. نیازی به جوشیدن نیست.

  6. مرحله ششم

    درون یک کاسه بزرگ یخ و آب سرد بریزید. پینیر را درون آب پنیر گرم شده قرار بدهید. ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس آن را به ظرف آب و یخ منتقل کنید. مجددا ۳۰ ثانیه صبر کنید و سپس با دست تمیز پنیر را ار آب و یخ خارج کرده و در دست ورز کمی بدهید. این مراحل را ۴ الی ۵ بار انجام بدهید تا پنیر کشدار شود.

  7. مرحله هفتم

    پنیر را درون یک کیسه فریزر قرار بدهید و درون فریزر بگذارید. ۱ الی ۱ ساعت و نیم زمان بدهید. سپس از فریزر خارج کرده و درشت رنده کنید.
    طرز تهیه پنیر پیتزا خونگی با ماست

4/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه پنیر پیتزا خونگی با ماست
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
3.51star1star1star1stargray Based on 4 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا