تازه های مهارتهای زندگیترشی | شور

طرز تهیه سرکه انگور خانگی بدون مخمر

از میوه انگور برای مصارف مختلف استفاده میشود. انگور را میتوان به شیره، آبغوره و سرکه تبدیل کرد. سرکه انگور را به راحتی می توانید خودتان در خانه درست کنید. هر چه انگور شیرین تر باشد سرکه ای که به دست می آوریم مرغوب تر خواهد بود. اگر انگور زرد استفاده کنیم سرکه سفید به دست خواهیم آورد و اگر از انگور قرمز استفاده کنیم سرکه قرمز خواهیم داشت. طرز تهیه سرکه انگور را یاد بگیرید و خانگی آن را درست کنید.

مواد لازم برای تهیه سرکه انگور فوری خانگی

انگوربه میزان دلخواه
آببه ازای هر کیلو انگور حدود ۳ لیتر آب
نمکبه مقدار کم

طرز تهیه ترشی انجیر نرسیده خوش طعم و خاص

طرز تهیه سرکه انگور

بیشتر از یک ماه برای درست کردن سرکه زمان نیاز است.

  1. مرحله اول

    در مرحله اول انگورها را میشوییم. آنها را از خوشه جدا کرده و دون میکنیم. بعد از دون شدن انگورها آنها را له میکنیم

  2. مرحله دوم

    در این مرحله انگورهای له شده را در ظرفی میریزیم. این ظرف نباید شفاف و فلزی باشد. سپس آب را نیز اضافه میکنیم. هر چه انگور شیرین تر باشد میزان آبی که باید اضافه کنیم باید بیشتر باشد. و اگر انگور کمتر شیرین است آب کمتر اضافه میکنیم. سپس با یک پارچه و کش روی ظرف را میپوشانیم. علت این کار هم این است که برای عمل تخمیر انگور هوا باید در درون ظرف در گردش باشد.

  3. مرحله سوم

    در این مرحله و در طول چند روز یک بار در ظرف سرکه را برداشته و با قاشق پلاستیکی یا چوبی انگورهای درون ظرف را زیر و رو میکنیم. این کار را باید حدود یک ماه ادامه دهیم.

  4. مرحله چهارم

    بعد از حدود یک ماه انگورها را در ظرف صافی ریخته و تفاله های انگور را از سرکه جدا میکنیم. قبل از اینکه انگورها را از صافی عبور دهیم رنگ سرکه را نگاه میکنیم. اگر رنگ آن کرم رو به قهوه ای بود یعنی آب آن خوب است اما اگر رنگ آن سفید بود آب آن زیاد است. پس اجازه میدهیم که باز کمی بماند تا آب آن کم شود و کرم رنگ شود.

  5. مرحله پنجم

    در این مرحله سرکه های صاف شده را در ظرف شیشه ای میریزیم. اگر میخواهید سرکه شفاف تری داشته باشید چند روز بعد از اینکه سرکه در ظرف شیشه ای ماند، در ته ظرف موادی ته نشین میشود . بهتر است سرکه را به ظرف دیگری منتقل کنیم و مواد ته نشین شده را دور بریزیم. این کار را دو بار تکرار میکنیم. اما دمای مناسب برای در ست کردن سرکه باید حدود ۲۵ درجه باشد. اگر بیشتر از این دما باشد باعث خرابی انگورها میگردد. اگر کمتر از این دما باشد عمل تخمیر دیرتر انجام میشود.

5/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه سرکه انگور خانگی بدون مخمر
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
4.51star1star1star1star1star Based on 2 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا