غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه کنسرو تن ماهی خانگی ساده اما بی نظیر

تن ماهی یکی از خوش خوراک ترین غذاهای کنسروی است که بسیار محبوب هم هست. شما به راحتی میتوانید در منزل کنسرو تن ماهی درست کنید و با خیال راحت استفاده کنید. درست کردن کنسرو تن ماهی بسیار ساده و راحت است و زمان زیادی نمیبرد. برای درست کردن کنسرو تن ماهی در خانه به فیله ماهی تن نیاز دارید. در ادامه این مطلب طرز تهیه کنسرو تن ماهی خانگی توضیح داده شده است.

آموزش کنسرو تن ماهی خانگی

مواد مورد نیاز

فیله ماهی تن۵۰۰ گرم
سیر۶ حبه
پیاز ۱ عدد
روغن زیتونبه میزان لازم
برگ بو۳ عدد
نمک ۲ قاشق چایخوری
پرک فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
اورگانو یا آویشن یا رزماری۱ قاشق مربا خوری
فلفل سفید یا سیاه ۱ قاشق چایخوری
پودر زرد چوبه½ قاشق چایخوری
پودر زنجبیل۱ قاشق مربا خوری
شوید خشککمی

طرز تهیه کوکو تن ماهی با سیب زمینی

مراحل درست کردن کنسرو تن ماهی

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت و ۳۰ minutes.

  1. مرحله اول

    ماهی تن را به قسمت های ۴ سانتی متری برش بزنید. یک عدد پیاز را پوست بگیرید و به ۴ قسمت برش بزنید. همچنین چند حبه سیر را نیز پوست بگیرید.

  2. مرحله دوم

    یک تابه را روی حرارت قرار بدهید. ماهی ها را درون تابه بچینید و پیاز، سیر، ادویه ها و برگ بو را به آن اضافه کنید. سپس روی آنها تا جایی که روی ماهی ها را بپوشاند آب بریزید. چند قاشق روغن زیتون یا روغن مایع را اضافه کنید و وقتی آب به جوش آمد درب تابه را بگذارید. ۴۵ دقیقه زمان بدهید تا بپزد.

  3. مرحله سوم

    درون یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار بدهید تا به جوش بیاید. سپس ظرف های شیشه ای مناسب برای کنسرو کردن را درون آب جوش استریل کنید. بعد از ده دقیقه با یک انبر تمیز ظرف ها را خارج کنید و بگذارید تا خنک و خشک شوند.

  4. مرحله چهارم

    بعد از ۴۵ دقیقه ماهی ها را از قابلمه خارج کنید و درون یک آبکش استیل قرار بدهید تا آب اضافی آنها خارج شود. سپس ماهی ها را درون ظرف های استریل شده قرار بدهید. روی ماهی کمی شوید خشک، چند پرک سیر تازه و تا روی ماهی ها روغن زیتون بریزید و درب آن را ببندید. میتوانید به جای شوید از پرک فلفل و روغن زیتون استفاده کنید.

  5. مرحله پنجم

    درون یک قابلمه آب بریزید و روی حرارت قرار بدهید. شیشه ها را درون آن بچینید و وقتی آب به جوش آمد، نیم ساعت زمان بدهید تا کنسروها درون آب جوش بماند. بعد از پخت از قابلمه خارج کنید و شیشه ها را برعکس روی میز بچینید تا هوای اضافی آنها خارج شود. وقتی شیشه ها خنک شدند میتوانید آنها را استفاده کنید و یا درون یخچال نگهداری کنید. نوش جان

طرز تهیه کنسرو تن ماهی خونگی
3/5 - (1 امتیاز)
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه کنسرو تن ماهی خونگی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
2.51star1star1stargraygray Based on 3 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا