انواع کباب و انواع کوفته

دستور تهیه کباب لبنانی و کباب ژاپنی لذیذ

کباب از جمله غذاهای محبوبی است که انواع مختلفی دارد. با این حال بهترین کباب ها در کشور های خاورمیانه تهیه می شوند و حتی جالب است بدانید که باور بر این است که خاستگاه این غذا نیز به این منطقه برمی گردد. ابتدا سربازان گوشت خود را به شمشیر می کردند و سپس آن را روی آتش نگه می داشتند تا به خوبی بپزد. در واقع اولین کباب ها این گونه آماده می شد. در حال حاضر از جمله بهترین کباب ها که بین المللی نیز به شمار می روند، می توان کباب لبنانی و کباب ژاپنی اشاره کرد. اگر دوست دارید با طرز تهیه و مواد مورد نیاز این دو کباب خوشمزه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله آشپزی همراهی کنید.

کباب لبنانی و کباب ژاپنی

کباب لبنانی و کباب ژاپنی

کباب لبنانی

لبنان از جمله کشور هایی است که غذاهای خوشمزه زیادی دارد که یکی از محبوب ترین آنها بدون شک مربوط به کباب لبنانی می شود. این کباب در نوع خود کاملا منحصر به فرد بوده و مزه خاصی دارد. از آنجایی که این غذا با گوشت گوساله تهیه می شود، پروتئین بسیار زیادی دارد که همین موضوع باعث می شود استفاده از آن بتواند به شما در بسیاری از موارد کمک کند. کباب لبنانی و کباب ژاپنی هر دو طرز تهیه ساده ای دارند به طوری که شما می توانید آنها را به راحتی در خانه درست کنید.

مواد مورد نیاز برای تهیه کباب لبنانی

+ به مقدار دو کیلو و 250 گرم گوشت گوساله چرخ کرده و بدون چربی

+ سه عدد پیاز درشت پوست کنده و خرد شده

+ یک بته سیر

+ به اندازه یک برش دو سانتی متری زنجبیل

+ به تعداد 16 عدد فلفل سبز

+ به مقدار 120 گرم برگ گشنیز

+ به مقدار دلخواه نمک

+ به مقدار دلخواه فلفل قرمز پودر شده

+ به مقدار دلخواه تخم گشنیز پودر شده

+ به مقدار دلخواه زیره پودر شده

+ مقداری روغن برای سرخ کردن

طرز تهیه کباب لبنانی

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این کباب خوشمزه باید انجام دهید این است که پیاز ها را پوست گرفته و سپس آنها را درون غذاساز بریزید تا خرد شوند.

گام دوم: سیر، ساقه فلفل سبز و زنجبیل را نیز درون غذاساز بریزید و به خوبی مخلوط کنید.

گام سوم: در این مرحله شما باید به سراغ برگ گشنیز بروید و بعد از این که آنها را به صورت کامل شستید، به ترکیبات بالا اضافه کنید.

گام چهارم: حالا دوباره پیاز هایی که خرد کرده اید را درون غذاساز قرار دهید و تمام ترکیبات را برای یک بار دیگر مخلوط کنید.

گام پنجم: بعد از این که ترکیبات به اندازه کافی مخلوط شدند، باید آنها را از درون غذاسار دربیاورید و سپس ادویه ها را به آنها اضافه کنید. اندازه این ادویه ها کاملا به شما بستگی دارد که البته توصیه می شود در استفاده از آنها زیاده روی نکنید.

گام ششم: در مرحله آخر باید گوشت گوساله را با استفاده از چرخ گوشت به اندازه های مورد نیاز تبدیل کنید. البته بهتر است از همان ابتدا از  گوشت هایی استفاده کنید که چرخ شده باشند چرا که این طوری در وقت صرفه جویی چشمگیری خواهید کرد. گوشت ها را به ترکیباتی که در بالا تهیه کردید اضافه کنید و به خوبی مخلوطشان کنید.

گام هفتم: حالا باید مواد را به شکل گلوله های کوچک یا هر شکل دیگری که دوست دارید دربیاورید و سپس آنها را درون سیخ کرده و سپس در تابه سرخ کنید.

گام هشتم: بهتر است از سیح های چوبی استفاده کنید چرا که سیخ های فلزی هم خیلی سریع داغ می شوند و هم می توانند بر روی مزه کباب تاثیر منفی داشته باشند.

 

کباب لبنانی و کباب ژاپنی

طرز تهیه کباب ژاپنی

کباب لبنانی و کباب ژاپنی در بسیاری از موارد به هم شباهت دارند اما می توان گفت که تهیه کردن گونه ژاپنی نسبتا ساده تر بوده و زمان کمتری را از شما می گیرد. مهم ترین نکته ای که در مورد این کباب وجود دارد این است که در آن از مواد بسیار ساده ای استفاده می شود که همین موضوع دلیلی است که هر کس بتواند آن را به راحتی در خانه آماده کند. با این که این کباب بیشتر در قسمت های مرکزی ژاپن مانند توکیو کیوتو معروف است اما این روزها آن را در کشور های مختلفی از جمله ایران درست می کنند.

مواد مورد نیاز برای تهیه کباب ژاپنی

+ به مقدار 500 گرم گوشت چرخ کرده (می توانید از گوشت گوسفند، گاو و گوساله استفاده کنید)

+ به تعداد چهار حبه سیر متوسط خرد شده

+ به مقدار دو قاشق سوپ خوری روغن مایع

+ به مقدار یک قاشق چای خوری پودر زنجبیل

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری شیره انگور

+ به مقدار یک قاشق سوپ خوری سس سویا

+ به مقدار یک قاشق چای خوری پودر خردل

طرز تهیه کباب ژاپنی

گام اول: اولین کاری که برای تهیه این کباب خوشمزه و لذیذ باید انجام دهید این است که گوشت ها را آماده کنید. بدین منظور آنها را درون چرخ گوشت انداخته و دو مرتبه به خوبی چرخ کنید.

گام دوم: بعد از این که چرخ کردن گوشت ها تمام شد، سیر ها را پوست کنده و له کنید. سپس این سیر له شده را با گوشت ترکیب کنید.

گام سوم: حالا باید بسیاری دیگر از مواد مانند روغن مایع، پودر زنجبیل و پودر خردل، سویا سس و شیره انگور را به ترکیب گوشت و شیر اضافه کنید. دقت داشته باشید که این مواد را به خوبی باید هم بزنید تا این گونه مزه آنها به خوبی جذب گوشت شود..

گام چهارم: بعد از این که احساس کردید مواد به خوبی ترکیب شده اند، باید آنها را به مدت نیم ساعت در حرارت اتاق استراحت بدهید تا گوشت طعم ادویه ها و سس سویا را به خودش بگیرد.

گام پنجم: حالا که گوشت ها به اندازه کافی استراحت دیده اند، آنها را به اندازه های مورد نظر دربیاورید و سپس به سیخ بکشید و حدود 5 تا 7 دقیقه بر روی زغال نگه دارید تا به خوبی بپزند.

گام ششم: هر طرف گوشت ها را به مدت 3 دقیقه روی آتش نگه دارید تا مغز پخت شوند. بعد از این که کباب خنک شد، آن را میل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

‫۳ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا