انواع کباب و انواع کوفته

کباب کوبیده مرغ تابه ای رستورانی خوشمزه

کباب کوبیده مرغ تابه ای را می توانید بدون دود و دم و تنها در ماهی تابه بر روی گاز درست کنید. این غذای خوشمزه می تواند تنوع وعده های غذایی را برای شما به ارمغان بیاورد. همچنین در صورتی که نمی توانید از گوشت قرمز استفاده کنید، کباب کوبیده مرغ می تواند جای خالی کباب کوبیده را برایتان پر کند. از این رو در این مقاله بر آن شدیم برای شما همراهان همیشگی سایت آشپزی ها طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای را آموزش دهیم.

طرز تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای:

برای تهیه کباب کوبیده مرغ تابه ای دستور پختهای متفاوتی وجود دارد که در ادامه ما به بهترین دستور پخت اشاره کرده‌ایم.

مواد لازم برای کوبیده مرغ تابه ای:

ترکیب سینه مرغ و ران مرغحدود ۳۰۰ گرم
سیر ۱ حبه
پیاز متوسط۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق مرباخوری
کرهحدود ۱۵ گرم
دنبه۵۰ گرم
پودر تخم گشنیز ۱/۴ قاشق چای خوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن مایع و زردچوبهبه میزان لازم

طرز تهیه شامی کباب افغانی اصیل و خوشمزه

کباب مرغ تابه ای

مراحل و روش پخت کباب کوبیده مرغ تابه ای:

طرز تهیه این کباب آنقدرها هم سخت نیست مراحل را دنبال کنید تا به نتیجه مطلوب برسید؛ مواد اولیه فوق برای دو نفر مناسب هستند.

زمان مورد نیاز: ۳ hours.

  1. چرخ کردن گوشت مرغ با دنبه

    ابتدا گوشت مرغ را از استخوان آن جدا کرده سپس به همراه دنبه گوسفندی چرخ می کنیم و برای اینکه گوشت کباب ما سفت نشود بهتر است از ترکیب سینه و ران مرغ به همراه دنبه استفاده شود.

  2. اضافه کردن سیر و پیاز رنده شده به مواد

    در ادامه کار پیاز و سیر را با رنده ریز رنده می کنیم و سپس آب پیاز و آب سیر را از آن گرفته و دور می ریزیم و به همراه مقدار کمی نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیز و زردچوبه درون کاسه گوشت مرغ چرخ شده می ریزیم.

  3. ورز دادن مواد

    حالا با کمک دست مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا به ترکیب یکدست و منسجمی برسیم، بعد از آنکه به انسجام لازم رسیدیم روی مواد را با سلفون می پوشانیم و به مدت حداقل یک ساعت تمام در یخچال مواد را قرار می دهیم تا استراحت کنند.

  4. ریختن مواد درون تابه درون روغن داغ

    تابه مناسبی را انتخاب می کنیم و روی حرارت ملایم می گذاریم تا کمی داغ شود. وقتی تابه داغ شد به آن مقدار مناسبی روغن اضافه می‌کنیم و اجازه می دهیم تا روغن به خوبی داغ شود. در ادامه کل مایه کباب کوبیده مرغ را در تابه پهن می کنیم و با کمک کفگیر به عرض حدود ۱.۵ سانتیمتر تا ۲ سانتیمتر و طول تابه برش می دهیم.

  5. سرخ کردن مرغ

    حالا حرارت زیر تابه را زیاد کرده و درب تابه را می گذاریم و به مدت حدود ۵ دقیقه اجازه می دهیم تا کباب کوبیده مرغ بپزد در ادامه حرارت را ملایم تر کرده و درب تابه را برمی داریم. نکته مهم در این قسمت این است که اگر شعله خیلی ملایم باشد کباب ما سفت و خشک می شود.

  6. مالیدن کره و زعفران به مرغ

    در حین سرخ کردن کباب ها کره آب شده و زعفران دم کرده را با هم مخلوط کرده و با کمک قلموی آشپزخانه روی تمام سطح کباب ها می مالیم تا لذیذ و خوشرنگ تر شوند بعد از آنکه یک طرف کبابها کامل رنگ گرفته و سرخ شد آنها را به آرامی بر می گردانیم؛ تا طرف دیگر هم پخته و سرخ شود.

  7. مالیدن کره و زعفران به مرغ به طرف دیگر مرغ

    آن طرف دیگر کباب ها را هم با مخلوط زعفران دم کرده و کره توسط قلموی آشپزخانه می مالیم و اجازه می دهیم سمت دیگر هم به خوبی سرخ شود.

  8. سرو نهایی

    در صورت تمایل می توانیم چند گوجه فرنگی را هم در تابه سرخ کنیم بعد از آنکه تمام کباب ها کامل سرخ شدند بقیه کره و زعفران دم کرده را روی آنها می ریزیم و کباب ها را به آرامی از تابه خارج می کنیم .
    و همراه گوجه فرنگی های سرخ شده با نان یا برنج سرو کنیم.

راز های طلایی کباب کوبیده مرغ تابه ای در منزل:

  • به جای استفاده از چرخ گوشت می توانید مواد را درون غذاساز بریزید در صورت نداشتن غذاساز می توانیم از چرخ گوشت استفاده کنید.
  • می‌توانید حدود سه قاشق سوپ خوری سس گوجه فرنگی را با کمی خردل و حدود دو قاشق سوپ خوری فلفل دلمه ای ریز خورد شده به مایه گوشت کباب اضافه کنید.
  • اگر فقط از سینه مرغ در مایه کباب استفاده کنید کباب کمی خشک می شود پس بهتر است از ران مرغ هم در این مایه کباب استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا