انواع پلو و چلو

طرز تهیه ته چین میگو با کشمش

اگر به غذاهای دریایی علاقه مندید و میخواهید یک غذای خوشمزه مجلسی درست کنید میتوانید با میگو غذایی خوش عطر و طعم بپزید. ته چین میگو یکی از غذاهایی است که میتوانید به راحتی در منزل درست کنید. در ادامه این مطلب طرز تهیه ته چین میگو با کشمش توضیح داده شده است.

دستور تهیه ته چین میگو با کشمش

مواد مورد نیاز

برنج۳ پیمانه
میگو ریز ۳۰۰ گرم
ماست چکیده۳ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران غلیظبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
پیاز کوچک۱ عدد
سیر۲ حبه
نمک، فلفل، زردچوبه،پودر سیربه میزان لازم
کشمش پلویینصف پیمانه
طرز تهیه ته چین میگو با کشمش

طرز ته چین کدوحلوایی با مرغ

مراحل درست کردن ته چین میگو با کشمش

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

  1. مرحله اول

    برای شروع میگو ها را رگ گیری کرده و بشویید. یک عدد پیاز را ریز خرد کنید و با کمی روغن درون تابه تفت بدهید. سپس دو حبه سیر رنده شده اضافه کرده و کمی هم بزنید و بعد میگو ها را اضافه کنید و به همراه پیاز و سیر کمی تفت بدهید.

  2. مرحله دوم

    نمک، فلفل، زردچوبه، پودر سیر و پودر گشنیز و کمی ادویه کاری را به میگو ها اضافه کنید و هم بزنید.میگو ها را بیش از حد سرخ نکنید که سفت نشوند. در دقیقه آخر پخت کشمش پلویی را اضافه کنید و هم بزنید و حرارت را خاموش کنید.

  3. مرحله سوم

    برنج را از قبل خیس کنید. سپس درون آب درحال جوش بریزید و بعد از ۵ دقیقه آبکش کنید. درون یک کاسه ماست، زعفران و زرده تخم مرغ را با هم به خوبی ترکیب کنید تا یکدست شوند. نیمی از برنج را با مواد ماست و زعفران ترکیب کنید.

  4. مرحله چهارم

    یک قابلمه مناسب انتخاب کنید و ته آن را کمی چرب کنید. برنج زعفرانی را ته قابلمه بریزید و با پشت قاشق آن را صاف و کمی فشرده کنید. میگوهای تفت داده شده را روی برنج بریزید و در سطح برنج پخش کنید. باقی برنج را روی میگو ها بریزید و فشرده کنید.

  5. مرحله پنجم

    درب قابلمه را با دمکنی بگذارید و روی حرارت قرار بدهید تا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد. شما میتوانید ته چین را درون فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۳۵ دقیقه بپزید. اگر از فر استفاده میکنید از ظرف مناسب استفاده کنید. بعد از پخت درون ظرف مورد نظر برگردانید و با کشمش پلویی و میگوی سرخ شده تزئین کنید. نوش جان

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه ته چین میگو با کشمش
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
51star1star1star1star1star Based on 1 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا