تازه های شستشو ، نظافت ، لکه گیریغذاهای اصلیهنر خانه داری

چگونه لکه جوهر از روی پارچه را پاک کنیم؟

چگونه لکه جوهر از روی پارچه را پاک کنیم؟

ashpaziha

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد.
حتما برای شما هم بارها پیش آمده که جوهر خودکار یا خودنویس‌هایتان روی لباس یا وسایل دیگر خانه، پس داده باشد. در خیلی از موارد هم اثر جوهر به‌صورت کامل از بین نمی‌رود. این مشکل برای بچه‌های دبستانی که روپوش‌ها و مقنعه‌های رنگ روشن استفاده می‌کنند بیشتر اتفاق می‌افتد. ما به شما یاد می‌دهیم که چگونه لباس‌های سفید و رنگی را از جوهر خودکار پاک کنید.
_ اگر جوهر کیف یا کاپشن چرم‌تان را کثیف کرده باشد با تافت یا الکل می‌توانید آن را از بین ببرید، فقط باید سریع اقدام کنید، قبل از آنکه لکه خشک شود.
_ اولین توصیه‌ این است که زمان را برای شستن و از بین رفتن این لکه‌ها از دست ندهید، هر زمانی که متوجه لکه جوهر شدید اقدام به پاک کردنش کنید تا نتیجه بهتری بگیرید.
_ برای آقایان پس دادن جوهر خودکار به جیب لباس یا کت‌شان بسیار اتفاق می‌افتد. برای از بین بردن این لکه‌ها می‌توانید از شیر یا دوغ استفاده کنید. به این صورت که قسمت جوهری لباس را داخل ظرف حاوی شیر یا دوغ قرار دهید و بگذارید 5دقیقه‌ای بماند و بعد آن را با آب، آبکشی کنید. اگر هنوز اثری از لکه باقی مانده بود، دوباره این کار را تکرار کنید تا جوهر کاملا از بین برود.
_ اگر لکه جوهر روی مبل افتاده باشد، محل جوهر را خیس کنید و روی آن نمک بریزید و با پارچه تمیزی محل را بمالید. می‌توانید مخلوط گلیسرین و آمونیاک را هم روی لکه بمالید و سپس با آب و پودر بشوید.
_ اگر فرش‌تان به‌وسیله جوهر کثیف شده است می‌توانید روی آن کمی ماست بریزید و سپس ماست را با قاشق جمع کنید، این کار را چندبار تکرار کنید تا ماست جوهر را کاملا جذب کند.

_ فراموش نکنید این دستور برای لکه تازه است. برای لکه‌های کمی قدیمی می‌توانید یک قاشق غذاخوری سرکه را با یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی در 2فنجان آب گرم مخلوط کنید و یک دستمال تمیز یا یک اسفنج را درون محلول بزنید و روی لکه جوهر بکشید تا محلول جذب فرش شود، دوباره دستمال را روی لکه بکشید تا لکه از بین برود. یک پارچه تمیز دیگر را با آب سرد خیس کنید و محل لکه را تمیز و سپس خشک کنید.

_ یک دستمال کاغذی تمیز بردارید و روی لکه ضربه بزنید، فراموش نکنید فقط ضربه بزنید و اصلا دستمال را روی لکه نمالید تا پخش نشود. روی دستمال دیگری کمی تافت یا الکل سفید بریزید و روی لکه ضربه بزنید تا جوهر جذب دستمال شود. بعد از از بین‌رفتن لکه، با دستمال کاغذی مرطوب آن محل را پاک کنید تا الکل و مواد بیرون بیایند.
به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا