غذاهای فست فودغذای بین الملل

طرز تهیه لازانیا؛ ساده و بدون سس بشامل

یکی از غذاهای فست فودی ایتالیایی که در ایران خیلی طرفدار دارد لازانیاست. برای پخت لازانیا وجود فر الزامی نیست و این غذا به طرق مختلفی درست می‌شود. در این مقاله قصد داریم طرز تهیه لازانیا ساده بدون سس بشامل را برایتان آموزش دهیم. تا از این پس به ساده ترین روش ممکنه برای اقوام، دوستان و آشنایانتان لازانیا درست کنید.

دستور تهیه لازانیا ساده بدون سس بشامل

در واقع لازانیا جزو خانواده پاستاها است و آن را با مواد میانی متنوعی پر می کنند. معمولاً لازانیا را با سس خاصی به نام بشامل سرو می کنند. در این مقاله قصد داریم لازانیای ساده و بدون سس بشامل را برایتان بیاوریم. برای لازانیا ساده بدون سس بشامل به مواد اولیه زیر نیازمندیم.

مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه لازانیا

گوشت چرخ کرده۷۰۰ گرم
لازانیا۶۰۰ گرم
قارچ۱۲ عدد متوسط
فلفل دلمه ای۲ عدد
کنسرو ذرت½ پیمانه
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۴ حبه
رب گوجه فرنگی۴ قاشق غذاخوری
سس کچاپ۲ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزابه مقدار لازم
پودر پاپریکا و آویشنبه میزان لازم
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه میزان لازم
روغن مایعبه میزان لازم
لازانیا بدون سس بشامل
لازانیا بدون سس بشامل

ترتیب مراحل درست کردن لازانیا

زمان مورد نیاز: ۳ hours.

  1. مرحله اول: (آماده سازی ورقه های لازانیا)

    آماده سازی ورقه‌های لازانیا با توجه به اینکه ورقه‌های لازانیای نیمه آماده یا خام هستند متفاوتند. اگر از ورقه های لازانیای نیمه آماده برای این کار استفاده می کنید؛ ابتدا در ظرف مناسبی مقداری آب ولرم می ریزیم و ورقه های لازانیای را به آرامی در آن ریخته و حدود ۱ قاشق غذاخوری به آنها روغن مایع اضافه می کنیم.
    بعد از افزودن روغن مایع به آب حدود ۳ دقیقه به مواد استراحت می دهیم تا آب ولرم و روغن مایع در ورقه های لازانیا نفوذ کند. حضور ذهن داشته باشید که اگر مدت زمان بیشتری ورقه‌های لازانیا در آب و روغن بمانند ورقه‌های لازانیا خیلی نرم می شوند و ممکنست دیر به همدیگر نچسبند.

  2. آماده کردن لازانیا خام

    اگر از ورقه‌های خام برای پخت لازانیا می‌خواهید استفاده کنید؛ باید یک قابلمه نسبتا بزرگ برای پخت آنها انتخاب کنید و مقدار مناسبی آب درونش بریزید. حالا باید یک قاشق غذاخوری نمک و مقدار مناسبی زردچوبه به آب اضافه کنید و روی شعله متوسط قرار دهید و اجازه دهید تا آب شروع به جوشیدن کند. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، موقع افزودن ورقه‌های لازانیای خام به آب است. بعد از اضافه کردن حدود ۵ دقیقه زمان لازمست تا ورقه‌های لازانیای خام به حالت نرم تبدیل شوند. حالا زیر حرارت را خاموش کنید و ورقه‌های لازانیا را آبکش کنید و روی آنها مقدار مناسبی آب سرد بریزید تا نشاسته اضافی آنها شسته شود.

  3. مرحله دوم: (تهیه پیاز داغ و سیر داغ)

    در این مرحله فلفل دلمه‌ای،پیاز، سیر و قارچ را به خوبی شسته و سیر و پیاز را پوست کنده و به صورت خلالی و ریز خرد می‌کنیم. سپس قارچ‌ها و فلفل دلمه‌ای را هم به صورت نگینی شده خرد می‌کنیم. حالا تابه مناسبی را انتخاب می کنیم و به آن روغن اضافه می کنیم. پیاز را در روغن می ریزیم و شروع به تفت دادن می‌کنیم. کار تفت دادن پیاز را تا آنجایی که پیاز سبک شود ادامه می دهیم. بعد از سبک شدن پیاز سیر را اضافه می کنیم و مجدداً آنها را تفت می دهیم.

  4. مرحله سوم: (افزودن گوشت چرخ کرده)

    در این مرحله گوشت چرخ کرده را به پیازهای تفت داده شده اضافه می‌کنیم و مجدد آنها را با همدیگر تفت می‌دهیم تا رنگ گوشت ما عوض شود. برای مزه‌دار شدن گوشت چرخ کرده می‌توانیم به آن مقدار مناسبی نمک، ادویه کاری و… اضافه کنیم. حالا مواد را به خوبی با همدیگر مخلوط می‌کنیم تا ادویه‌ها در همه جای گوشت پخش شود و به خوبی آن را مزه‌دار کند

  5. مرحله چهارم: (افزودن قارچ و فلفل دلمه ای به مواد)

    بعد از آنکه گوشت چرخ کرده به خوبی مزه‌دار شد به مواد درون تابه قارچ و فلفل دلمه‌ای که قبلاً خرد کرده بودیم را اضافه می‌کنیم و شروع به تفت دادن مواد با همدیگر می‌کنیم. دقت کنید که مقدار مناسبی قارچ را تفت دهید چون این پخت اولیه قارچ است و اگر زیاد کار تفت دادن را انجام دهیم پس از آنکه قارچ را در فر قرار می دهیم قارچ تفت داده شده آب می‌شود.

  6. مرحله پنجم: (افزودن رب گوجه فرنگی)

    در این مرحله رب گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و شروع به تفت دادن مواد با همدیگر می‌کنیم تا خامی رب گرفته شود حالا درب ماهیتابه را قرار می‌دهیم و حرارت را کم می‌کنیم تا مواد به خوبی با همدیگر بپزند و روغن بیندازند.

  7. مرحله ششم: (آماده سازی برای پخت در فر)

    ظرف مناسبی را برای فر انتخاب می‌کنیم و تمام سطوح آن را به کمک برس مخصوص روغن چرب می‌کنیم. حال کف ظرف را از لازانیای مرحله اول پر می‌کنیم و وقتی تمام کف ظرف را با لازانیا پر کردیم روی ورقه‌های لازانیا مقدار مناسبی از مواد گوشتی و آویشن و پنیر پیتزا می‌ریزیم و آنها را مسطح می کنیم. این مراحل را تا اتمام مواد ادامه می دهیم. بهتر است مقدار بیشتری از پنیر پیتزا برای لایه آخر باقی بماند وقتی پنیر پیتزای آخر را ریختیم مقدار کمی آب را به کمک اسپری روی مواد می‌پاشیم. این کار باعث کشدار شدن بیشتر مواد می شود.

  8. مرحله هفتم: (سرو نهایی)

    در این مرحله فر را روی دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ دقیقه روشن کرده و اجازه می‌دهیم تا به خوبی گرم شود. وقتی که فر به مقدار مناسبی گرم شد ظرف لازانیای آماده شده را درون فر قرار می‌دهیم و به لازانیا ۲۰ دقیقه اجازه پخت می دهیم. بعد از ۲۰ دقیقه برای طلایی شدن روی مواد بهتر است که فر را خاموش کنیم و ۵ دقیقه از حالت گریل فر استفاده کنیم. حالا لازانیا آماده سرو شده است می توانیم آن را برش بزنیم و سرو کنیم.

لازانیا بدون سس بشامل
لازانیا بدون سس بشامل

نکات مهم و کلیدی برای لازانیا:

  • بهتر است قبل از استفاده از لازانیا به دستور پخت روی بسته بندی هم نگاه کنید.
  • از فلفل دلمه ای رنگی یا انواع مختلفی از پنیر پیتزا می توانید برای یک دستور پخت استفاده کنید.
  • از چند برند متفاوت لازانیا برای یک دستور پخت استفاده نکنید.
  • از سولاردام یا توستر هم می‌توانید بجای فر گازی استفاده کنید و فقط باید روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید.
  • از سویا می توانید به عنوان جایگزین گوشت چرخ کرده استفاده کنید.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا