انواع دسر

طرز تهیه لبوی پخته شده در فر(تصویری)

طرز تهیه لبوی پخته شده در فر(تصویری)

 

Mode - preparing - beet - cooked - in - oven (1)

پختن لبو را که همه بلدید ولی اگه روزی دلتون خواست توی فر بپزید شاید این پست بدردتون بخوره ولی من فکر میکنم لبو این مدلی خوشمزه تره !!!!
اگر چغندر که میخرید با برگ و ساقه بود سعی کنید چغندری که برگهای سبز بزرگتری داره انتخاب کنید چون میتونید از برگهاش در غذاهای دیگه مثل املت و پاستا استفاده کنید.

Mode - preparing - beet - cooked - in - oven (2)

برگهای چغندر را از بیخ نبرید با یک فاصله 1-2 سانتی برگها را ببرید و چغندرها را بشورید ولی خشک نکنید چون همین مقدار آب کمی که روی پوست چغندر میمونه برای پختش کافیه.

Mode - preparing - beet - cooked - in - oven (3)

هر کدام از چغندرها را داخل فویل بپیچید ( میتونید چغندرهای کوچک را دو تایی داخل فویل بگذارید) و داخل سینی فر چیده به مدت یکساعت با درجه حرارت 400 درجه فارنهایت یا 200 درجه سانتیگراد بپزید. در طول مدت پخت هر 20 دقیقه یکبار یه چکی کنید که چغندر خشک نشده باشه و کفش ته نگرفته باشه و اگر دیدید خشک شده 1 ق چ آب داخل هر فویل بریزید.

Mode - preparing - beet - cooked - in - oven (4)

زمانی چغندر پخته شده که چنگال به راحتی داخلش فرو بره و یا اینکه پوستش به راحتی جدا بشه. بعد از پخت به مدت یک هفته در ظرف دربسته در یخچال میتونید نگهداری کنید.
بعد از پخت داخل هر فویل عصاره غلیظ خوشرنگی باقی میمونه که ازش میتونید مثل زعفران به عنوان رنگ طبیعی برای رنگ کردن خمیر شیرینی و آیسینگ یا برنج استفاده کنید که همین غلظت رنگی که داخل فویل میمونه یکی از تفاوتهایی هست که وقتی چغندر را با آب داخل قابلمه میپزید یا حتی بخارپز میکنید همچین عصاره ای بدست نمیاد.

 

+++++++++++

+++++++++++

+++++++++++

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا