انواع حلواانواع دسرغذاهای اصلیمنوی صبحانهمنوی محرم

طرز تهیه و دستور پخت حلوا

حلوا با آرد گندم ، کره ، شکر و گلاب تهیه می شود. در ایران معمولاً حلوا را در تعطیلات مذهبی درست می کنند و بعد از مراسم تشییع جنازه سرو می کنند. از طرف دیگر ، من فکر می کنم که شما برای تهیه حلوا نیازی به موقعیت خاصی ندارید. حلوا یک دسر بسیار لذیذ و سیرکننده است. می توانید حلوا باقیمانده را برای بعد منجمد کنید. به خوبی در فریزر نگهداری می شود. برای آشنایی با طرز تهیه و دستور پخت حلوا مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

حلوا

طرز تهیه و دستور پخت حلوا

مواد لازم:

برای شربت:

1 1/2 فنجان شکر
1 1/2 فنجان آب
1/4 فنجان گلاب
1/4 قاشق چای خوری پودر هل
1/4 قاشق چای خوری زعفران ساییده شده در 2 قاشق غذاخوری آب داغ حل شده

برای حلوا:

2 فنجان آرد الک شده
1 فنجان روغن نباتی یا کره بدون نمک

تزئین:

بادام خلال شده
پسته خلال شده
پودر نارگیل

دستور پخت:

شکر و آب را در قابلمه متوسط ​​و روی حرارت متوسط ​​ترکیب کنید. بجوشانید و هل ، زعفران و گلاب اضافه کنید. از روی حرارت برداشته ، کنار بگذارید. یک قابلمه و یا ماهی تابه را روی حرارت متوسط ​​رو به کم قرار دهید و آرد را به مدت 8-10 دقیقه کمی بو داده کنید، تا زمانی که بو و عطرش در بیاید.

مرتب هم بزنید. روغن را اضافه کرده و حدود 10-12 دقیقه با حرارت کم بپزید به طور مداوم هم بزنید. در حین هم زدن ، شربت شکر را به تدریج درون قابلمه بریزید ، تا کاملاً جذب شده و حلوا غلیظ شود. آن را از روی حرارت برداشته و حلوا را روی ظرف سرو منتقل کنید. با پشت قاشق حلوا را صاف کرده و با خلال بادام و پودر نارگیل تزئین کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا