انواع دسر

طرز تهیه کرپ موز و شکلات (تصویری)

طرز تهیه کرپ موز و شکلات (تصویری)

 

Mode - preparing - crepe - banana - and - Chocolate (2)

2 عدد تخم مرغ بزرگ

2 قاشق غذاخوری کره ی ذوب شده (کمی سرد شده باشه)

2 فنجان شیر

2 قاشق چای خوری وانیل

1 قاشق غذاخوری شکر

نصف قاشق غذاخوری نمک

1 و نیم فنجان آرد

شکلات صبحانه

6 عدد موز

خامه ی زده شده

مقداری شکلات رنده شده

 Mode - preparing - crepe - banana - and - Chocolate (3)

تمام مواد گفته شده (به جز شکلات صبحانه، موز، خامه و شکلات رنده شده) رو توی یه کاسه ی شیشه ای بزرگ بریزید، تا با همدیگه مخلوط شون کنید. اونقدر مواد رو هم بزنید تا یه مخلوط کاملاً روان و یکنواخت به دست بیاد. بعد اون رو از شب تا صبح توی یخچال بذارید تا سرد بشه. اما اگه وقت کافی ندارید یا نمی تونید زیاد صبر کنید، قبل از اینکه شروع به پخت کرپ ها کنید، بذارید مایع کرپ به مدت یک ساعت توی یخچال بمونه.

Mode - preparing - crepe - banana - and - Chocolate (4)

تابه رو (باید نچسب باشه) روی حرارت متوسط بذارید و به آرومی سطحش رو با کره بپوشونید. برای هر کرپ، حدود یک چهارم فنجان از خمیر رو در مرکز تابه بریزید و بعد سریع تابه رو بچرخونید تا یه لایه ی نازک از خمیر، کل سطح تابه رو بپوشونه.

Mode - preparing - crepe - banana - and - Chocolate (5)

تا زمانی که کرپ به رنگ قهوه ای خیلی روشن دربیاد و حس کنید که سطحش داره خشک میشه، بذارید توی تابه بمونه. (تقریباً یک دقیقه) بعد کرپ رو توی تابه برگردونید و بذارید 30 ثانیه ی دیگه هم بپزه. بقیه ی کرپ ها رو هم به همین روش درست کنید. کرپ های آماده شده رو داخل یه بشقاب روی همدیگه بذارید. (اگه دیدین کرپ هاتون به هم می چسبن، بینشون کاغذ مومی بذارید) زمانی که خواستید کرپ ها رو سرو کنید می تونید (قبل از تزئین با شکلات و موز و خامه) اونها رو داخل فر با حرارت 200 درجه ی سانتی گراد بذارید.

وقتی همه ی کرپ ها رو آماده کردید، مقداری شکلات صبحانه رو روی مرکز کرپ بزید و پخشش کنید. من برای این کار از یه کاردک استفاده کردم. با استفاده از کاردک (مخصوصاً زمانی که کرپ ها هنوز گرم هستن) به راحتی میشه شکلات صبحانه رو روی سطحشون پخش کرد. بعد روی شکلات یه لایه از حلقه های موز قرار بدید.

Mode - preparing - crepe - banana - and - Chocolate (1)

حالا کرپ رو رول کنید و در نهایت با خامه ی زده شده که توی قیف ریختید، تزئین کنید. بعد اگه دوست داشتید روی خامه ها شکلات رنده شده بریزید. البته اضافه کردن خامه و شکلات برای روی کرپ ها کاملاً دلخواهه ولی اگه اینطوری تزئینش کنید قشنگ تر و خاص تر به نظر میرسه! 🙂

 

+++++++++++++++

+++++++++++++++

+++++++++++++++

 

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا