تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پیتزا پپرونی به شکل جدید (تصویری)

طرز تهیه پیتزا پپرونی به شکل جدید

(تصویری)

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (1)

درست کردن این غذای خوشمزه و البته محبوب، هم در برای بچه ها و هم بزرگترها کلا 2 ساعت و نیم طول می کشه. و با این مقدار مواد غذایی میشه اونو برای 9 نفر آماده کرد. پس همونطور که معلومه یک غذای مناسب برای مهمونی ها هم هست.

برای درست کردن خمیر:

4/3 2 فنجان آرد همه منظوره،

2 قاشق غذاخوری شکر،

1 قاشق غذاخوری نمک،

4/1 2 قاشق غذاخوری مخمر فوری،

3/1 فنجان شیر پرچرب،

6 قاشق غذاخوری کره بدون نمک،

¼ فنجان آب،

2 عدد تخم مرغ بزرگ در دمای اتاق.

و برای روی پیتزا:

½ فنجان سس پیتزا یا مارینارا،

1 فنجان پنیر موزارولای خورد شده،

¼ فنجان  سوسیس فلفلی خورد شده،

2 قاشق غذاخوری کره بدون نمک،

2 حبه سیر خورد شده.

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (1)

 

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (2)

 

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (3)

داخل کاسه مخلوط کن، 2 فنجان آرد رو با شکر و نمک و مخمر بهم بزنید و کنار بگذارید.  داخل یک تابه کوچک، شیر و 6 قاشق غذاخوری کره رو با حرارت پایین بهم بزنید تا زمانی که کره کاملا ذوب بشه. تابه رو از روی گاز برداشته و در آب بهم بزنید. اجازه دهید تا به دمای 120 تا 130 فارنهایت برسه.  حالا ترکیب شیر رو روی ترکیب مواد خشک بریزید و با یک قاشق مناسب بهم بزنید تا زمانی که خوب ترکیب شوند.

قلاب مخصوص خمیر رو به مخلوط کنتون وصل کنید و با اون خمیر رو خوب ورز بدید تا خوب ترکیب بشه. این کار رو با سرعت پایین انجام بدید، حدود 3 دقیقه زمان نیاز داره. تخم مرغ ها رو اضافه کنید و فورا بهم بزنید، تا ترکیب یکدست و نرمی درست کنید.

 

مخلوط کن رو نگهدارید و ½ فنجان آرد باقی مونده رو هم اضافه کنید و با سرعت پایین بهم بزنید تا یک خمیر نرم و بکنواخت درست کنید. این کار هم 2 دقیقه زمان میبره. 3 قاشق غذاخوری دیگه هم آرد بریزید و خمیر رو ورز بدید تا زمانی که خمیر کاملا نرم شده و کمی هم چسبناک شود.

کمی آرد روی سطح کارتون بریزید و خمیر رو برداشته و روی این سطح قرار بدید، 5، 6 باری اونو ورز بدید تا زمانی که کاملا خودشو بگیره و به شکل یک توپ گرد دربیاد.

حالا داخل یک کاسه بزرگ رو کمی چرب کرده و خمیر رو در اون قرار بدید. روشو هم با یک درپوش مناسب بپوشونید و بگذارید تا کمی استراحت کنه. معمولا 1 ساعت کافیه، یا تا زمانی که حجمش دوبرابر بشه.

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (4)

 

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (5)

 

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (6)

عد از این مدت دوباره به سراغ خمیر برید و به آرامی اونو برداشته و روی سطح آردی خودتون قرار بدید. حالا اونو رول بدید و به شکل یک مستطیل دربیارید. حدودا 20*11 اینچی باشه، خوبه. حالا با قلموی آشپزی از سستون روش بمالید و خیلی کم و پراکنده پنیر و بعد هم تکه های سوسیس فلفلیتون رو بریزید.

لبه های کار رو مرتب کنید، تکه های اضافی رو دور بریزید و کاری کنید که یک مستطیل مرتب و تمیز داشته باشید.

مستطیل رو به 5 رشته مساوی تقسیم کنید. رشته ها رو یکی یکی روی هم قرار بدید، سپس اونها رو به 4 تکه مساوی دیگه هم ببرید. به این ترتیب در کل 20 مربع یکسان خواهید داشت.

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (7)

 

Mode - preparing - Pizza - Pepperoni - to - shape - new - image (8)

 

داخل یک ظرف مناسب 9*5 اینچی، کمی کره ریخته و بعد  این مربع ها رو داخلش قرار بدید. درش رو هم با درپوش مناسب بپوشونید و نیم ساعتی صبر کنید تا استراحت کنه، یا تا زمانی که حجمشون دوبرابر بشه.

فر رو با دمای 350فارنهایت گرم  کنید.

کره و تکه های خورد شده سیر رو با هم ترکیب کنید. خمیر آماده شده رو برداشته و حدود 15 دقیقه در فر قرار بدید تا بپزه. بعد از اینکه اونو از فر درآوردید، روشو با ترکیب سیر و کره ای که آماده کرده بودید، مالش بدید و دوباره به فر برگردونید. این بار 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا کاملا پخته بشه یا تا زمانی که روش به رنگ طلایی دربیاد.

بعد از این مدت، اونو از فر درآورده و قبل از اینکه سرو کنید، باید 10 دقیقه دیگر رو هم صبر کنید تا کمی استراحت کنه.

(نکته: برای پر کردن روی پیتزاتون کاملا آزادید و میتونید هر چیزی رو که دوست داشتید روی اون بریزید، از سوسیس و فلفل و زیتون و… . و دیگه اینکه بهتره برای برش خمیرها از تیز ترین چاقوی خودتون استفاده کنید.)

 

 

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

++++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا