تازه های آموزش شیرینی پزی

طرز تهیه تیرامیسوی لیمویی (تصویری)

طرز تهیه تیرامیسوی لیمویی (تصویری)

 

Tiramisu - Lemon (21)

مواد لازم برای درست کردن قسمت کیک تیرامیسو :

_ 140 گرم شکر

_ 4 عدد تخم مرغ

_ 80 گرم آرد سفید

_ 60 گرم نشاسته ی ذرت

_ یک قاشق غذاخوری لیم ی خورد شده

_ کره

_ همچنین شما به دو عدد تابه یا سینی مخصوص پخت به اندازه های 25 * 35 سانتی متر نیاز دارین . ( می تونین از یک عدد سینی استفاده کنین ، چون زمان پخت هر کدام متفاوته ، می تونین بعد از یه بار استفاده ، سینی رو بشوئین و دوباره از همون سینی استفاده کنین ) . سینی مخصوص پخت رو با کره چرب کنین و با کاغذ پوستی بپوشونین .

 

مواد لازم برای تهیه ی ژله ی لیمو :

_ 200 میلی لیتر آب

_ 140 گرم شکر

_ 9 قاشق غذا خوری آب لیمو

_ 2 قاشق غذا خوری لیموی خرد شده

_ 3 بسته پودر ژلاتین ( 21 گرم )

 

مواد لازم جهت پر کردن :

_ 9 قاشق غذا خوری آب لیمو

_ 50 گرم کره ی بدون نمک

_ 130 گرم شکر

_ 3 عدد زرده ی تخم مرغ

_ 1 عدد تخم مرغ کامل

_ 2 بسته پودر ژلاتین ( حدود 14 گرم )

_ 2 عدد لیمو

_ 220 گرم ماسکارپونه ( پنیر خامه ای ایتالیایی )

_ 120 گرم خامه ی ترش

_ 80 گرم پودر شکر

_ 200 گرم خامه ی سفت شده

 

 

مواد لازم برای شربت کیک :

_ 60 گرم شکر

_ 60 گرم آب

_ 60 میلی لیتر آب لیمو

Tiramisu - Lemon (22)

Tiramisu - Lemon (23)

دستور العمل درست کردن کیک :

ابتدا سفیدی تخم مرغ رو با یه همزن برقی به قدری هم بزنین که سفت بشه ، سپس شکر رو بهش اضافه کنین و دوباره به هم زدن ادامه بدین ، تا شکر کاملا حل بشه . بعد از اون زرده ی تخم مرغ رو هم درون کاسه ریخته و آهسته تر هم بزنین ، سپس لیمو رو توی کاسه بریزین و با دقت آرد و نشاسته ی ذرت رو هم به مخلوط تون اضافه کنین و آهسته هم بزنین تا فقط مواد با هم ترکیب بشن .

دمای پیش گرمایش فر رو از قبل روی 180 درجه ی فارنهایت و یا 350 درجه ی سانتی گراد تنظیم کنین . توجه داشته باشین که شما باید خمیر رو به دو قسمت مساوی تقسیم کنین و توی دو تابه پخت کنین ، پخت خمیر حدود 20 دقیقه زمان نیاز داره تا خمیر به رنگ قهوه ای روشن در بیاد .

Tiramisu - Lemon (24)

Tiramisu - Lemon (25)

 

Tiramisu - Lemon (26)

 

Tiramisu - Lemon (27)

 

Tiramisu - Lemon (28)

 

Tiramisu - Lemon (1)

 

Tiramisu - Lemon (29)

دستور العمل درست کردن ژله ی لیمو :

 

ابتدا آب و شکر و لیمو رو با هم توی یه قابلمه مخلوط کنین و روی شعله قرار بدین و اجازه بدین به مدت 5 دقیقه بجوشه . پودر ژلاتین رو هم با 3 الی 4 قاشق غذاخوری آب سرد خیس کنین .

بعد از 5 دقیقه جوش کردن ، قابلمه رو از روی شعله وردارین و آب لیمو و ژلاتین خیس شده رو به مواد درون قابلمه اضافه کنین . و سپس هم بزنین تا ژلاتین به طور کامل آب بشه . بعد باید اجازه بدین تا مخلوط کمی خنک بشه .

Tiramisu - Lemon (30)

 

Tiramisu - Lemon (31)

 

Tiramisu - Lemon (32)

 

Tiramisu - Lemon (33)

 

Tiramisu - Lemon (34)

 

Tiramisu - Lemon (35)

دستور العمل درست کردن مواد جهت پر کردن :

 

لیموی ریز شده رو با کره و شکر و آب لیمو توی یه قابلمه با هم مخلوط کنین ، و قابلمه رو روی حرارت متوسط به مدت 3 الی 4 دقیقه بذارین ، تا زمانی که کره و شکر کاملا حل بشن . تخم مرغ ها رو توی یه کاسه بریزین و حسابی هم بزنین ، سپس تخم مرغ های هم زده شده رو هم به مخلوط لیمو و کره اضافه کنین . هم زدن رو به مدت 2 الی 3 دقیقه ی دیگه ادامه بدین تا زمانی که مخلوط ضخیم و غلیظ بشه .

بعد از اینکه مخلوط حالت غلیظ به خودش گرفت ، شعله رو خاموش کنین و قابلمه رو از روی اجاق وردارین ، سپس ژلاتین خیس شده رو به مواد درون قابلمه اضافه کنین و اجازه بدین تا مواد خنک بشن . توی یک کاسه ی جداگانه کرم ماسکارپونه و خامه ی ترش و پودر شکر رو با استفاده از یه همزن برقی خوب هم بزنین . سپس این مواد رو با مخلوط لیمو و کره که از قبل درست کرده بودین و الان خنک شده ، مخلوط کنین ، در آخر هم خامه رو با مواد ترکیب کنین .

Tiramisu - Lemon (36)

 

Tiramisu - Lemon (37)

 

Tiramisu - Lemon (38)

 

Tiramisu - Lemon (39)

 

Tiramisu - Lemon (40)

دستور العمل درست کردن شربت :

آب و شکر رو با هم توی قابلمه ترکیب کنین و اجازه بدین تا جوش بیاد ، سپس قابلمه رو از روی حرارت وردارین و آب لیمو رو به محلول آب و شکر اضافه کنین . حالا که تک تک قسمت های این تیرامسیو رو آماده کردیم ، میرسیم به درست کردن این تیرامیسوی لیمویی :

برای این کار ابتدا یه ظرف پیرکس مربعی لازم داریم ، درون ظرف رو با فویل های پلاستیکی می پوشونیم و بعد یه لایه از کیک مون رو توی ظرف قرار می دیم ، ما در کل به سه لایه از این کیک نیاز داریم .

وقتی اولین لایه ی کیک رو توی ظرف قرار دادیم ، روی اون مقداری شربت می ریزیم . سپس با استفاده از یه کاردک کوچیک که مخصوص همین کاره ، مقدار یک سوم از مخلوط ماسکار پونه رو روی لایه ی کیک مون قرار میدیم و خوب صافش میکنیم تا همه ی قسمت های کیک پوشش داده بشه ، بعد به مدت 10 دقیقه ظرف رو توی فریزر قرار میدیم . پس از 10 دقیقه ظرف رو از فریزر خارج می کنیم و لایه ی دوم کیک رو روی اون قرار میدیم ، سپس دوباره روی لایه ی دوم رو هم ابتدا با شربت و سپس با نصف مخلوط ماسکار پونه ی باقی مونده پوشش میدیم و دوباره به مدت 10 دقیقه ظرف رو توی فریزر قرار می دیم . بعد ژله لیمو رو اضافه می کنیم و 10 دقیقه ی دیگر هم توی فریزر قرار می دیم . سپس دوباره مخلوط ماسکار پونه ی باقی مونده رو اضافه می کنیم و به مدت 10 دقیقه دیگه توی فریزر قرار میدیم . و در نهایت لایه ی سوم کیک رو می ذاریم و روی اون هم شربت می ریزیم ، سپس این تیرامیسوی لیمویی رو کل شب یه گوشه می ذاریم تا خنک بشه .

روز بعد ، کل تیرامیسو رو از درون ظرف بیرون بیارین . شما می تونین روی اون کره یا خامه بمالین . همونطور که توی تصویر می بینین ، من با استفاده از فوندانت صورتی روی این تیرامیسو ی خوشمزه رو پوشش دادم و با خامه و فوندانت اون رو تزئین کردم ، شما هم می تونین به دلخواه خودتون و با سلیقه ای که دارین ، این تیرامیسو رو با خامه یا فوندانت تزئین کنین و بعد سرو کنین .

 

Tiramisu - Lemon (41)

 

Tiramisu - Lemon (42)

 

 

Tiramisu - Lemon (43)

 

Tiramisu - Lemon (44)

 

Tiramisu - Lemon (45)

 

Tiramisu - Lemon (46)

 

Tiramisu - Lemon (47)

 

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

+++++++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا