تزیینات و کاردستی

درست کردن عروسک با استفاده از جوراب

درست کردن عروسک با استفاده از جوراب

Making - doll - with - use - the - socks (1)

من تو این آموزش با استفاده از جوراب ، همستر های عروسکی زیبایی رو درست کردم . این همستر نیازی به آب و غذا نداره و بسیار سبکه و می تونین اون رو به اطراف پرتاب کنین و ساعت ها باهاش بازی کنین .

وسیله های مورد نیاز :

1 – جوراب ( ترجیحا جوراب مچ دار دخترانه )
2 – سوزن و نخ های مختلف برای دوخت
3 – قیچی
4 – مقداری برنج یا مواد دیگه برای پر کردن داخل عروسک ، به عنوان مثال استفاده از ماسه های شنی یا انواع حبوبات
5 – تکه هایی از پارچه برای قسمت های چشم و صورت عروسک

Making - doll - with - use - the - socks (2)

در مرحله اول مچ جوراب رو از بقیه ی قسمت های جوراب مانند تصویر جدا می کنیم . هنگامی که جوراب رو به دو قسمت تقسیم کردین ، قسمت مچ جوراب رو کنار می گذاریم و قسمت دیگه ی جوراب رو با استفاده از مواد مورد نظر پر می کنیم . من با استفاده از برنج درون جوراب رو پر کردم و با نخ و سوزن قسمت انتهای اون رو دوختم ، و اون رو به شکل یه توپ و به اندازه ی یه توپ گلف در آوردم . این توپی رو که آماده کردین یه گوشه بذارین چون در مراحل بعد بهش نیاز داریم .

Making - doll - with - use - the - socks (3)

 

Making - doll - with - use - the - socks (4)

 

Making - doll - with - use - the - socks (5)

 

Making - doll - with - use - the - socks (6)

حالا تو این مرحله باید قسمت مچ جوراب رو ورداریم و از اون برای درست کردن همستر مون استفاده کنیم . برای این کار مچ جوراب رو به پشت برگردونین ، و مثل تصویر شکل گوش های همستر رو روی اون برش بزنین . سپس با استفاده از نخ و سوزن دور قسمت های بریده شده رو بدوزین . پس از دوخت مچ جوراب رو به سمت رو برگردونین طوری که درزهای دوخته شده در قسمت داخلی قرار بگیرن و معلوم نباشن .
حالا با استفاده از تکه های کوچیک پارچه برای همسترمون اجزای صورتش رو درست می کنیم . من از دو تکه پارچه ی مشکی دایره شکل کوچیک برای چشم های همستر استفاده کردم و بینی و دهان همستر رو با استفاده از کوک زدن به وسیله ی سوزن و نخ مشکی ، ایجاد کردم . و برای قسمت صورت عروسک هم همون طور که تو تصویر می بینین از تکه پایرچه ای به رنگ سفید استفاده کردم و اون رو به وسیله ی کوک زدن به سر همستر وصل کردم . کارمون تقریبا به انتها رسیده . فقط باید کیسه ای که بوسیله ی جوراب درست کرده بودین و توش رو با موادی مانند برنج پر کرده بودین ، بیارین و داخل این صورت همستر که هم اکنون درست کردین قرار بدین . پس از قرار دادن اون داخل سر عروسک ، قسمت پائین رو مانند تصویر درز مخفی ایجاد کنین و با نخ و سوزن کوک بزنین .
می تونین یه تکه ی جدا گانه از جوراب رو ببرین و به قسمت پائینی سر عروسک وصل کنین و بعد کوک مخفی بزنین . تو تصویر می بینین که من چطور این کار رو انجام دادم . حالا دیگه کار درست کردن این همستر به پایان رسیده ، می تونین از اون به عنوان اسباب بازی برای کودک تون هم استفاده کنین . امیدوارم از این آموزش استفده کرده باشین .

Making - doll - with - use - the - socks (7)

 

Making - doll - with - use - the - socks (8)

 

Making - doll - with - use - the - socks (9)

 

Making - doll - with - use - the - socks (10)

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

+++++++++++++

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا