مخلفات و تنقلات

دستور تهیه اسنک‌ بادمجان بیسکویتی

دستور تهیه اسنک‌ بادمجان بیسکویتی

 

Order-supply-snacks-eggplant-biscuit

طرز تهیه اسنک‌ بادمجان بیسکویتی

اسنک‌ بادمجان بیسکوییتی، اسنکی لذیذ برای زمان‌‌ هایی که شما میلی به غذا ندارید ولی دوست‌ دارید یک خوردنی‌ جذاب بخورید ایده آل‌ است.
اسنک‌ بادمجان یک اسنک‌ هیجان انگیز با مزه‌ای فراموش نشدنی است که توصیه‌ می‌کنیم برای لذیذتر شدن، آن را با سس‌ مارینارا میل‌ کنید. برای یک‌ عدد بادمجان 2 قاشق سس‌ مارینارا کافیست (برای تهیه ادویه‌ ایتالیایی می توانید ریحان‌ خشک، ارگانوی‌ خشک، آویشن‌ خشک، مرزنجوش‌ خشک، رزماری و مریم‌ گلی‌ خشک را با هم در مخلوط‌کن بریزید و پس از مخلوط‌ شدن از آن استفاده‌ کنید).
برای اینکه بادمجان‌ها روغن کمتری به خود بکشند می توانید اول آنها را در کمی آرد زده و بعد در تخم مرغ بزنید. در صورتی که سس مارینارا در اختیار نداشتید می توانید از سس گوجه فرنگی معمولی یا تند استفاده کنید. این اسنک برای آن دسته گیاهخوارانی که از تخم مرغ استفاده می‌کنند نیز مناسب است.
بادمجان متوسط: 1 عدد
بلغور گندم: ½ پیمانه
پنیر‌ پارمزان رنده‌ شده: ½ پیمانه
ادویه ‌ایتالیایی: 1 قاشق غذا‌خوری
مخلوطی از نمک و پودر‌سیر: ¾‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قاشق غذا‌خوری
تخم‌ مرغ یا جایگزین آن (پودر تخم مرغ): ½ پیمانه
روغن برای سرخ کردن: به مقدار کافی
طرز تهیه
* بادمجان را شسته، پوست می‌کنیم و روی تخته قرار‌داده و از درازا، آن‌را به دو قسمت تقسیم ‌می‌کنیم. بعد هر نصفه ‌بادمجان را دوباره از درازا به‌ دو قسمت ‌دیگر تقسیم ‌می کنیم.
* بلغور گندم (اگر بلغور گندم در دسترس نداشتید از گندم پرک هم می‌‎توانید استفاده کنید، ولی گندم پرک سخت تر به بادمجان می‌چسبد) را در مخلوط‌کن می‌ریزیم و کمی می‌زنیم تا تکه‌ های آن کوچکتر شود و راحت تر به بادمجان بچسبد.
* در یک ظرف کم‌ عمق گندم پرک، پنیر‌ پارمزانِ رنده‎ شده و ادویه‌ ایتالیایی را با نمک و پودر‌ سیر ترکیب‌ می‌کنیم و به هم‌ می‌زنیم.
* در ظرفی دیگر تخم‌ مرغ را زده و می توانیم از جایگزین آن (پودر تخم مرغ) استفاده‌ کنیم و نوارهای‌ بادمجان را در آن مالیده و بعد در مخلوط گندم می‌غلتانیم تا به همه جای ‌بادمجان، مخلوط‌ سبوس بچسبد. (دقت‌ کنید که همه‌ جای بادمجان تخم‌ مرغی شود، چون اگر لایه اول که تخم‌ مرغ باشد، درست به بادمجان‌ نچسبد، لایه‌ دوم که مخلوط گندم و مواد دیگر است، کمتر به بادمجان می‌چسبد)
* تابه را روی اجاق‌ گاز قرار ‌داده و لایه نازکی روغن، کف آن می‌ریزیم، سپس بادمجان را در روغن‌ ریخته و به مدت 3 دقیقه آن را سرخ می‌کنیم و بعد آن را بر‌می‌گردانیم تا طرف ‌دیگر آن هم سرخ‌‎ شود. بادمجان باید درحدی سرخ‌ شود که به رنگ ‌طلایی – قهوه‌ای در‌آید.
* اسنک ‌بادمجان را بلافاصله با سس ‌مارینارا سرو‌ می‌کنیم.
++++++++++++++++++
++++++++++++++++++
++++++++++++++++++

 

 

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا