انواع سوفله و انواع گراتن

طرز تهیه سوفله بادمجان

طرز تهیه سوفله بادمجان

 

How-procurement-souffle-eggplant

 

 

به جای حلیم بادمجان، سوفله بادمجانِ فانتزی تر بپزید!

مواد لازم برای تهیه سوفله:

500 گرم گوشت چرخ کرده

2 کیلوگرم بادمجان

1 عدد پیاز درشت

1 تا 2 ق س رب گوجه فرنگی

100 گرم پنیر پیتزای رنده شده

روغن مایع سرخ کردنی به مقدار لازم

نمک و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

مواد لازم برای سس سفید

50 گرم کره

1  پیمانه شیر

2 ق س آرد سفید

2 ق س خامه

نمک و فلفل به مقدار لازم

طرز تهیه:

بنا به گزارش آکاایران : 1.  ابتدا بادمجان ها را شسته و پوست بگیرید، سپس آنها را به صورت حلقه حلقه برش دهید و کمی نمک روی آنها بپاشید و در سبدی بریزید و کنار بگذارید.
2. در تابه مقداری روغن بریزید  پس از داغ شدن روغن، بادمجان ها را در آن سرخ کنید.
3. پیاز را پوست گرفته و پس از شستن، داخل گوشت چرخ کرده، رنده کنیدسپس کمی نمک و فلفل و زردچوبه به آن بیفزایید. حالا در یک تابه دیگر، مقداری روغن بریزید و روی حرارت قرار دهید و مخلوط گوشت و پیاز را در آن سرخ کنید.
نکته: شما می توانید پیاز داخل گوشت چرخ کرده را   به همراه کمی زردچوبه در روغن تفت دهید؛ سپس گوشت چرخ کرده را به پیاز داغ اضافه کرده و به همراه آن سرخ کنید و بگذارید تا کمی بپزد. در ضمن، اگر می خواهید به آن رب گوجه فرنگی اضافه کنید، زمان آن در همین مرحله است. پس از آن، نوبت به درست کردن سس سفید است.
4. فر را روی حرارت 180درجه سانتی گراد گرم کنید. حالا یک ظرف پیرکس یا ظرف مخصوص فر را  آماده کنید و بادمجان های   سرخ شده را کف ظرف بچینید.   سطح بادمجان ها  را با لایه ای از گوشت چرخ کرده بپوشانید. حالا سس سفید را روی گوشت ریخته و روی آن پنیر پیتزا بپاشید. لایه های بعدی را  هم به همین ترتیب   ادامه دهید.
5 ظرف را در طبقه وسط فر قرار داده و  30تا45 دقیقه صبر کنید تا مواد بپزد. پس از طی این مدت، شعله بالای فر را روشن کنید و به مدت 10 دقیقه حرارت دهید تا سطح سوفله، طلایی رنگ شود.

طرز تهیه سس سفید:

کره را در یک قابلمه بریزید و روی شعله اجاق گاز قرار دهید تا آب شود. سپس آرد را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید. پس از آن، شیر را کم کم افزوده و مرتب با چنگال هم بزنید. حالا خامه و نمک و فلفل را اضافه کنید و مقدار دیگری حرارت دهید تا سس غلیظ شود. به این ترتیب سس آماده می شود.

 

 

++++++++++++

 

++++++++++++

++++++++++++

2.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا