تزیینات نوروز

شیرینی های مخصوص عید 95 _سری پانزدهم

شیرینی های مخصوص عید 95 _سری پانزدهم

شیرینی های مخصوص عید 95

Sweets - specific - Eid -95 - series - XV (2)

 

عید 1395

شیرینی سکه ای دارچینی

مواد لازم :

آرد 1 لیوان  .  شکر 1/3 لیوان  .  شکر قهوه ای 1/3 لیوان  .  جوش شیرین 1/2 قاشق چایخوری

آرد ذرت 1 قاشق غذاخوری  .  کره 4 قاشق غذاخوری  .  تخم مرغ 1 عدد  .  دارچین و نمک مقداری

Sweets - specific - Eid -95 - series - XV (3)

طرز تهیه :

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود ، همچنین 30 دقیقه پیش از شروع کار ، کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کنید تا به دمای اتاق برسند.

کره نرم شده و شکر سفید و شکر قهوه ای را داخل کاسه ای بریزید و با همزن بزنید تا بافتش یکدست شود ، نوک قاشق نمک و تخم مرغ را اضافه کنید و مجدد بزنید تا مواد به خوبی ترکیب شوند ، در ادامه آرد سفید ، آرد ذرت و جوش شیرین را مخلوط کنید و کم کم به مایه شیرینی اضافه نمایید ( آرام و یکنواخت مخلوط کنید ).

Sweets - specific - Eid -95 - series - XV (4)

مقداری شکر و مقداری پودر دارچین را باهم مخلوط کنید ( شکر 5 برابر پودر دارچین باشد یعنی 1 قاشق چایخوری پودر دارچین را با 5 قاشق چایخوری شکر مخلوط کنید ) ، پس از اینکه مواد به خوبی با هم ترکیب شدند با قاشق تکه های از خمیر شیرینیبردارید و داخل دارچین شکری بغلطانید.

داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید و شیرینی ها را داخل سینی فر با فاصله بچینید ، با پشت قاشق روی شیرینی ها را کمی فشار  دهید تا سطح شیرینی ها صاف شود  سینی را به مدت 5 – 10 دقیقه داخل فری که از قبل روشن کرده اید و گرم شده است قرار دهید ( بسته به نوع فر زمان پخت متفاوت میباشد ) ، پس از پخت سینی را از فر خارج کنید و کناری قرار دهید تاشیرینی ها خوب سرد شوند.

نکته ها :

میتوانید به جای شکر سیاه از همان مقدار شکر سفید استفاده کنید ، آرد ذرت را هم میتوانید حذف کنید اما آرد ذرت بافت ترد و خوبی به شیرینی خواهد داد ، این شیرینی ها تا 3 روز در دمای اتاق و در ظرف دربسته قابل نگهداری و مصرف میباشند.

 

Sweets - specific - Eid -95 - series - XV (1)

شب یلدا

Sweets - specific - Eid -95 - series - XV

 هفت سین نوروز 95

 

شیرینی مربایی

مواد لازم:

کره 120 گرم  .  شکر 1 لیوان  .  آرد 2 و نیم لیوان  .  تخم مرغ 2 عدد

اسانس بادام 10 قطره  .  بادام شیرین به مقدار لازم  .  مربا یا مارمالاد به مقدار لازم

 

طرز تهیه :

کره نرم شده را درون کاسه ای بریزید و با شکر و تخم مرغ ها مخلوط کنید و با همزن بزنید تا کرم رنگ شود سپس اسانس بادام را اضافه و مجدد مخلوط کنید.

آرد را کم کم به مواد دیگر اضافه کنید و با قاشق ارام بهم بزنید تا خمیر خوبی بدست بیاید سپس به مدت 30 دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و راحت بتوانید به آن شکل دهید.

ته سینی فر کاغذ روغنی بیندازید ، به اندازه یک گردو از خمیر بردارید و با دست یا قالب شیرینی شکل بزنید ، مرکز شیرینیرا با انگشت یا ابزار گود کنید و بادامی را درون گودی شیرینی  قرار دهید ، بادام را با کمی فشار ثابت کنید ، مقداری مربا یا مارمالاد روی بادام بریزید تا گودی شیرینی پر شود سپس با فشار قاشق کمی شیرینی را پهن کنید.

به همین صورت تمام شیرینی ها را آماده کنید و درون سینی فر بچینید ، سینی را درون فری که از قبل با دمای حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 10 – 15 دقیقه قرار دهید ( برای شیرینی نرم 10 دقیقه و برای شیرینی خشک 15 دقیقه لازم است ).

وقتی زیر شیرینی ها کمی طلایی شد سینی را از فر خارج کنید و اجازه دهید شیرینی ها خنک شوند ؛ شیرینی های سرد شده را از سینی جدا کنید و درون ظرف مورد نظر قرار دهید و رویش را با شکلات سفید ذوب شده یا پودر قند تزیین کنید.

نکته ها :

میتوانید از این شیرینی مقدار زیادی با طرح ها و مدل های مختلف تهیه کنید و درون ظرف سر بسته به مدت طولانی نگهداری نمائید ؛ از مربا یا مارمالاد با طعم ها و رنگ های مختلف هم میتوانید برای پر کردن این شیرینی استفاده کنید ، شیرینیها را تا زمانی که خنک نشده اند از سینی فر جدا نکنید تا خرد نشود.

 

 

 

 

 نوروز 95

شیرینی های مخصوص عید 95

تزیینات نوروز

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا