انواع دسرانواع ژله

طرز تهیه ژله بستنی رولی

یکی از دسرهایی که در کل دنیا معروف است ژله است و ما کمتر کسی را اطرافمان می بینیم که از ژله بدش بیاید. خب ژله ها هم انواع و اقسام و روشهای مختلفی برای درست شدن دارند؛ در این مقاله بر آن شدیم تا برای شما مخاطبان گرامی سایت آشپزی ها طرز تهیه ژله بستنی رولی را بیاوریم. امیدواریم با درست کردن این ژله لبخند رضایت روی لبانتان نقش بندد.

دستور تهیه ژله بستنی رولی

ژله بستنی رولی در واقع یک دیزاین برای ژله بستنی ساده است ولی چون شکل بستنی متفاو تر می شود خیلی از خانم هایی کد بانو از آن برای تزیین سفره های میهمانی ها و یا به عنوان تنقلات استفاده می کنند؛ ژله بستنی رولی هم جزو ژله های راحت طبقه بندی می شود و مواد اولیه چندانی نیاز ندارد.

همچنین ببینید: طرز تهیه ژله ماستی

مواد اولیه ژله بستنی رولی

آب داغ۲ لیوان
ژله رنگی۲ بسته
بستنی وانیلی۴ قاشق غذا خوری
طرز تهیه ژله بستنی رولی

مراحل و روش تهیه دسر ژله بستنی رولی

این دسر با آن که از نظر درجه سختی جزو دسرهای راحت به حساب می آید ولی اگر شما نکات اولیه و ضروری آن را رعایت نکنید مطمئناً به نتیجه دلخواهتان نمی رسید. در فرآیند آشپزی صبر به اندازه باعث رسیدن به نتیجه مطلوب می شود؛ گاهی مواقع با عجله بیش از حد یا کندی یک فرآیند ماده اولیه اصلی از بین می رود و با از بین رفتن ماده اصلی مطمئناً به نتیجه مطلوب نمی رسیم. نکاتی وجود دارد که با رعایت آن ها ژله بستنی رولتی شما سفت و شکننده نمی شود و نمی شکند.

زمان مورد نیاز: ۱ ساعت.

مواد اولیه برای تهیه ژله بستنی رولی برای ۶ نفر مناسب است.

  1. حل کردن ژله در آب جوش

    ابتدا ژله ها از بسته در می آوریم و برای هر بسته ژله یک لیوان آب جوش در نظر می گیریم؛ ژله را در آب جوش حل می کنیم و با قاشق آن را هم می زنیم تا به خوبی ژله در آب حل شود و رنگ شفافی را داشته باشد.

  2. هم دما کردن بستنی با دمای آشپزخانه

    تا ژله در آب جوش حل شود بستنی را از فریزر خارج می کنیم و در دمای محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا بستنی از حالت سفت بودن خارج شود و نرم شود (حتماً حواستان باشد تا بستنی آب نشود).

  3. حل کردن بستنی درون ژله

    بستنی نرم شده را به ژله حل شده اضافه می کنیم سپس به بستنی زمان می دهیم تا درون ژله ای که در آب جوش حل کرده بودیم، حل شود.

  4. پر کردن سینی از ژله و بستنی

    حالا سینی لبه داری را انتخاب می کنیم و با آبپاش کف سینی را نمدار می کنیم و از یک گوشه یک کیسه فریزر با قیچی کیسه فریزر را برش می دهیم و کف سینی لبه دارمان پهن می کنیم تا کیسه فریزرکاملاً کف سینی را بپوشاند، حالا ژله و بستنی را یکبار با قاشق هم می زنیم و بعد هم کف سینی می ریزیم وقتی که سینی پر شد آن را درون یخچال قرار می دهیم تا حدود نیم ساعت بعد تا ژله و بستنی آماده شود.

  5. برش زدن ژله بستنی بعد از نیم ساعت که در یخچال بودند

    ژله بستنی را بیش از نیم ساعت در یخچال قرار ندهید چون باعث سفت شدن ژله بستنی می شود و نمی توانید آن را رول کنید، بعد از نیم ساعت ژله را بیرون می آوریم و با کارد ژله را طولی به عرض حدود ۲ سانتی متر برش میزنیم.

  6. رول کردن ژل بستنی رولی

    برشهای که به عرض حدود دو سانتیمتر و به طول سینی برش زده ایم را مانند رولت، رول می کنیم و برای آن که باز نشوند با خلال دندان آن را می بندیم تا شبیه آبنبات شوند اکنون ژله بستنی رولی ما حاضر است، آن را در ظرف سرومان می چینیم می توانید از دو یا چند رنگ ژله استفاده کنید تا در میان هم بچینید این کار زیبایی خاصی به ظرف سرو شما می دهد اکنون ژله بستنی رولی شما حاضر است

نکات کلیدی در طرز تهیه ژله بستنی رولی

  • بستنی را بیش از حد در دمای آشپزخانه قرار ندهید.
  • در فرآیند حل شدن بستنی درون ژله به هیچ عنوان از حرارت استفاده نکنید.

همچنین ببینید: تزیین ژله رولی

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا