انواع دسر

دسر گل آفتابگردان با خمیر یوفکا مخصوص عید فطر

دسر گل آفتابگردان با خمیر یوفکا مخصوص عید فطر

 

Dessert - Flower - Sunflower - with - dough - Yvfka - for - Eid - Fitr

 

دسر گل آفتابگردان با خمیر یوفکا مخصوص عید فطر

 

مواد لازم:

خمیر یوفکا

کره ذوب شده

پودر قند

هلو

طرز تهیه :

اینم یک دسر شیک وخوشکل با خمیر یوفکا به این صورت که 7لایه ورق یوفکا رو کره آب شده

(اگه شیرین دوست دارید کمی پودر قند داخل کره بریزید) مالیده وروی هم قرار دهید ومثل تصویر آماده کنید وبا کره وزعفران رومال کرده وداخل فرقراردهید وموقع سرو یک عدد هلو وسطش قرار بدید (من از کمپوت هلو استفاده كردم

 

Dessert - Flower - Sunflower - with - dough - Yvfka - for - Eid - Fitr

 

در انتهای کار من توضیحی درباره خمیر یوفکا براتون مینویسم :

یوفکا چیست؟ خمیری است بسیار نازک که زادگاه آن کشور ترکیه میباشد و در تهیه لذیذترین غذاهای این کشور مورد استفاده قرار میگیرد ، راحتی در پخت و لذیذ بودن این محصول باعث شده است که یکی از پرطرفدارترین غذاها در بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی شود که در بعضی از این کشورها این خمیر با نام فیلو شهرت یافته است .

با این خمیر میتوان ده ها نوع غذا ، دسر ، شیرینیِ و میان وعده غذایی متنوع مانند انواع : سمبوسه، تارت، پای، بورک، باقلوا و…. را در فر، مایکروفر و یا بر روی اجاق گاز توسط یک تابه تهیه کرد .
توجه به چند نکته در آشپزی با خمیر یوفکا حائز اهمیت میباشد .
1- این خمیر به دلیل نازکی که دارد زود خشک میشود به همین دلیل اول از همه باید دارای شرایط نگه داری صحیح باشد به این ترتیب که :
این خمیر را در فریزر نگه داری کنید و توجه داشته باشید که اگر بسته خمیر را باز کردید و مقداری از آن را استفاده کردید برای فریز کردن مابقی خمیرها حتما باید بسته را از همه جا به خوبی بپوشانید و در صورت امکان آن را درون نایلون دیگری و یا کیسه های زیپ دار قرار دهید به گونه ای که هیچ هوایی به آن نرسد در غیر این صورت خمیر خشک و در نتیجه پودر خواهد شد .
2- اجازه دهید تا خمیر در زیر لفاف خود از حالت انجماد خارج شود .برای این کار بهترین راه این است که بسته را به مدت 1/5 الی 2 ساعت قبل از مصرف در دمای محیط قرار داده و روی آن یک شکاف 3 الی 4 سانتی ایجاد نمایید تا هوا به مقدار جزئی وارد بسته شده و خلا داخل بسته خارج گردد به این ترتیب لایه های خمیر به راحتی از هم جدا میشوند .
3- دقت کنید اگر بسته نیمه استفاده شده خمیر را دوباره در فریزر قرار میدهید تحت فشار نباشد و کاملا خوابیده بر روی سطح صافی قرار گیرد تا از شکسته شدن خمیر جلوگیری شود . ( چون در این حالت خمیر یکبار از حالت انجماد خارج و دوباره منجمد شده است .)
4- در صورتی که خمیر شما شکسته شد به هیچ وجه آن ها را درو نریزید بلکه میتوانید در خیلی از موارد از جمله تزئین بر روی شیرینی ناپلئونی و دستوراتی مانند گلوله های بستنی با یوفکا از آن ها استفاده کنید .
5- قبل از استفاده از این خمیر و گذاشتن مواد داخل آن حتما باید هم ظرف خود را چرب کنید و هم باید سطح تک تک لایه های خمیر را به خوبی مرطوب سازید .
6 – برای مرطوب کردن خمیر میتوانید با توجه به دستور و بنا به سلیقه خود از هر نوع مایعی از جمله روغن ، کره ذوب شده ، تخم مرغ ، شیر ، ماست ، آب و یا مخلوط هر کدام از اینها با هم استفاده نمایید .
7 – موادی که برای داخل خمیر استفاده میکنید نباید آبدار و یا داغ باشد زیرا باعث پاره شدن خمیر میشود .
8 -در صورت ضیغ وقت میتوانید غذا خود را از شب قبل آماده کرده و تا قبل از سرخ کردن و یا قرار دادن آن ها درون فر در یخچال نگه داری نمایید فقط به یاد داشته باشید که خمیر ها را درون ظرفی در بسته قرار داده و یا روی آن ها را کاملا با سلفون بپوشانید تا از خشک شدن خمیر جلوگیری شود .
9 – برای تزئین سطح رویی خمیر خود میتوانید بنا به دستور از سیاه دانه ، کنجد ،‌ پودر قند و یا سبزیجات خرد شده و … استفاده نمایید .
10 – پس از پخت بورک ، رول ، بقچه و … که سطح رویی خمیر ترد میشود میتوانید بالافاصله پس از خارج کردن خمیر از درون فر آن ها را درون ظرفی در بسته قرار دهید و یا رویشان را کاملا با سلفون بپوشانید این کار باعث میشود سطح رویی خمیر نیز ملایم شود .

 

 

 

 

+++++++++++++

+++++++++++++

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا