انواع دسر

طرز تهیه سیروپ کارامل خانگی

اگر شما هم دوست دارید قهوه خود را سرد میل کنید و آن را همراه با یخ بنوشید، قطعا به این مشکل برخوردید که هنگام شیرین کردن آن با شکر، دانه های شکر درون آب سرد حل نمیشوند و این موضوع کمی ناخوشایند به نظر می رسد. استفاده از سیروپ کارامل برای قهوه سرد یا همان آیس کافی بسیار توصیه می شود و خوشمزه است. اما اینکه شما بتوانید خودتان در خانه سیروپ کارامل درست کنید حس بهتری به شما خواهد داد. از این رو در ادامه این مطلب روش آسان طرز تهیه سیروپ کارامل خانگی را بخوانید.

مواد لازم برای تهیه سیروپ کارامل خانگی

شکر۱ پیمانه
آب۳/۴ پیمانه
عسل یا سیروپ ذرت۱ قاشق چایخوری
نمککمی
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه آیس کافی (قهوه سرد)

طرز تهیه سیروپ کارامل خانگی

مراحل طرز تهیه سیروپ کارامل خانگی

  1. مرحله اول

    در یک قابلمه کوچک و محکم، شکر، ۱/۴ فنجان آب و شربت ذرت (در صورتی که سیروپ ذرت در دسترس ندارید میتوانید از عسل ایتفاده کنید، امکان دارد کمی طعم آن را تحت تاثیر قرار دهد) را با هم مخلوط کنید. روی حرارت ملایم هم بزنید تا حل شود.
    طرز تهیه سیروپ کارامل (۳)

  2. مرحله دوم

    بعد از اینکه شکر کاملا حل شد، حرارت را روی حرارت متوسط رو به بالا بگذارید، در قابلمه را ببندید و اجازه دهید ۲ تا ۳ دقیقه بجوشد. پوشش را بردارید و با ادامه پخت کارامل به شدت هم بزنید. روی حرارت هم بزنید تا مخلوط به رنگ کهربایی روشن در بیاید.

  3. مرحله سوم

    کارامل را از روی حرارت بردارید. ۱/۲ فنجان آب باقیمانده را با احتیاط داخل آن بریزید. هنگام هم زدن آب در کارامل بسیار مراقب باشید زیرا ممکن است پاشیده شود. وانیل و کمی نمک را اضافه کنید و هم بزنید.

  4. مرحله چهارم

    بهتر است قبل از استفاده اجازه دهید سیروپ کارامل کاملا خنک شود. ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری شربت را به ۸ اونس قهوه اضافه کنید. این شربت را می توانید به مدت چند ماه در یخچال نگهداری کنید.
    طرز تهیه سیروپ کارامل

به این مطلب امتیاز دهید
خلاصه موضوع آشپزی
recipe image
نام غذا
طرز تهیه سیروپ کارامل خانگی
نام سرآشپز
منتشر شده در تاریخ
زمان آماده سازی
زمان پخت
زمان کامل
میانگین امتیاز
4.51star1star1star1star1star Based on 3 Review(s)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا